دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آغاز مانور ۴۱ کشور با نظارت ناوگان پنجم آمریکا

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب: 285312
ناوگان پنجم دریایی آمریکا امروز، دوشنبه در بیانیه ای از آغاز مانور دریایی ۴۱ کشور در آب های خلیج فارس خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نیروی دریایی 41 کشور تحت نظارت ناوگان پنجم دریایی آمریکاف مانور خود برای از بین بردن مین در آب های خلیج فارس را آغاز کردند.

ناوگان پنجم دریایی بحرین امروز، دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این مانور بزرگترین مانور در نوع است و تا 30 می در منطقه ادامه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است که این مانور برای انجام عملیات دفاعی و با هدف "حمایت از تجارت بین المللی"، از بین بردن مین و عملیات امنیت دریایی برگزار شده است.

این مانور سال گذشته نیز تحت نظارت ناوگان پنجم دریایی در خلیج فارس برگزار شد.
دریاسالار جان دبلیو ملر، فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت: در این مانور 40 کشور با این ناوگان همراهمی می کنند.

وی در ادامه افزود: این کشورها از امروز مانور خود را آغاز کردند و هفته آینده نیزاز  25 کشتی از جمله "یو.اس.اس پونس" و 18 زیردریایی نیز در این مانور استفاده می شود.

از سوی دیگر، عربستان و مصر نیز امروز مانور زمینی مشترک در منطقه شمال غربی عربستان آغاز کردند.
سخنگوی وزارت دفاع عربستان گفت: مانور مشترک عربستان و مصر با عنوان 'تبوک 3' روز دوشنبه با حضور یگان‌های نیروی زمینی ارتش دو کشور در منطقه شمال غربی عربستان آغاز شده است.

به گزارش جهان این مانور در حالی برگزار می شود که چند روز پیش یک اندیشکده غربی از توان بالای سپاه برای انجام هرگونه عملیاتی در منطقه خلیج فارس سخن گفته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *