دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
لاریجانی در صحن مجلس:

اعصاب و روان تروریست‌ها آشفته است

يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 284970
رئیس مجلس با بیان اینکه ماجرای وقیحانه تخریب مرقد مطهر حجر بن عدی صحابه ارزشمند رسول الله و نبش قبر و جابجا نمودن پیکر مقدس ایشان عملی به شدت وحشیانه و غیر اسلامی و غیرانسانی است، افزود: اما این جریان نشان از به هم ریختگی اعصاب و آشفتگی روانی تروریست ها و حامیان منحرف و مرتجع آنان داشت.
اعصاب و روان تروریست‌ها آشفته است
به گزارش جهان به نقل از مهر ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه اظهار داشت: اتفاقات هفته گذشته در منطقه اگر چه از ابعاد مختلف برای امت اسلامی ناگوار و دردآور بود، اما در مجموع به شفافیت صحنه منطقه کمک بسزایی کرد.

وی افزود: سر و صدای زیاد آمریکا و غرب در متهم کردن سوریه در مساله سلاح شیمیایی در حالی رخ داد که مرتباً دولت سوریه از سازمان ملل درخواست می کرد تا موضوع را رسیدگی نماید.

لاریجانی ادامه داد: اما به جای رسیدگی، حرکت تبلیغاتی وسیعی از جانب اسرائیل و آمریکا به راه افتاد که به نظر می رسد امکانات تبلیغاتی غرب با هماهنگی برخی کشورهای مرتجع منطقه بیشتر هیاهو برای سرپوش گذاشتن از وضعیت به هم ریخته آنان در میدان بود که علیرغم ارسال وسیع سلاح و کمک های مالی، تنفری که مردم سوریه از اقدامات افراطی و سبوعانه تروریست ها پیدا کرده اند شرایط را برای آنان در مناطق مختلف سخت نمود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ماجرای وقیحانه تخریب مرقد مطهر حجر بن عدی صحابه ارزشمند رسول الله و نبش قبر و جابجا نمودن پیکر مقدس ایشان گرچه علمی به شدت وحشیانه و غیر اسلامی و غیرانسانی است، اما نشان از به هم ریختگی اعصاب و آشفتگی روانی تروریست ها و حامیان منحرف و مرتجع آنان داشت.

نماینده مردم قم ادامه داد: اقدامات سبوعانه آنان به خاطر شکست های پی در پی و عدم توفیق در میدان، عصبانیت هزیمت بود آیا هنوز هم غرب و مرتجعین منطقه نباید احساس خجالت و شرمساری داشته باشند که به نام ایجاد دموکراسی به تحقق این فجایع کمک نمودند؟ البته کمک های این کشورها به این تروریست ها به زودی آتشی برای خود آنان فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: اما حرکت نمایشی آمریکا و چند کشور مرتجع عربی به عنوان طرح سازش فلسطین آن قدر مبتذل صورت  گرفت که در بدو تولد این طرح سیاسی دچار سقط جنین شد. مردم مظلوم فلسطین و حماس فوری آن را رد کردند و حاضر نشدند بر رد ننگ مزایده حق وطن فلسطین حتی برای چند روز درنگ کنند. نکته قابل توجه این است که این چند اقدام غبارآلودگی صحنه منطقه را تا حد زیادی مرتفع نمود .

لاریجانی تصریح کرد: معلوم شد غرض اسرائیل و آمریکا و مرتجعین منطقه از ماجراجویی در سوریه و مساله سازی روزانه در آنجا ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی است که با یک طرح قلابی صلح از کنج عزلت خارج شود اما بیداری مردم فلسطین و مسلمانان منطقه امروز در حدی است که اعتنایی برای این ژست های تبلیغاتی سیاست مداران خسته و فرسوده منطقه و نوکر آمریکا ندارند.

وی ادامه داد: البته نمی توان یک فایده این اقدامات را نادیده گرفت و آن سرعت تغییرات بیداری در این کشورهای استبدادزده است که قطعاً با این گونه خیانت ها بیشتر خواهد شد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: علی القاعده رژیم صهیونیستی هم در پس سالها تجربه دلالی سیاسی این کشورهای زبون منطقه، این درک را یافته که این طرح ها مرهمی برای جراحت آنان نخواهد بود بلکه تاول های امنیتی آنان تازه تر می کند.

وی گفت: در این بین سر و صدای حمله اسرائیل به سوریه که در رسانه های بین المللی و منطقه مطرح گردید جدای از صحت و سقم آن نظریه جمهوری اسلامی در بحران اخیر منطقه را تایید می کند که قصد اصلی ماجراجویی در سوریه ضربه زدن به قدرت مقاومت در منطقه بوده است.

لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با تحلیل روشن در مقابل این توطئه شوم منطقه ایستادگی و روشنگری خواهد کرد و اطمینان داریم این تحولات گرچه به خاطر اقدامات ارتجاعی و موذیانه برخی کشورها با  هزینه های سنگین همراه است اما با بیداری اسلامی امت مسلمان به زودی به تسلط ملت ها در سرنوشت خویش منجر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته معلم گفت: این هفته که مقارن با ایام شهادت استاد شهید مطهری است را به معلمان عزیز و فرهنگیان گرایم تهنیت و تبریک عرض می کنیم.

نمایندگان مجلس پس از سخنان رئیس مجلس با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مگر بر اسرائیل سخنان وی درباره توطئه های غرب و اسرائیل در خصوص سوریه را تایید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *