سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۲۱

واکنش تند مطهری به سخنان مصلحی و تطهیر خاتمی‌ و هاشمی

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 284784
علی مطهری که در سال های اخیر گویا وکیل مدافع آقای هاشمی و سران فتنه 88 بوده است، در موضعی عجیب به دفاع تمام قد از هاشمی و خاتمی پرداخت و حتی وزیر اطلاعات را تهدید به احضار به مجلس کرد.
واکنش تند مطهری به سخنان مصلحی و تطهیر خاتمی‌ و هاشمی
به گزارش جهان، علی مطهری در گفت‌وگو با شرق گفته است:
 
* حرف‌های وزیر اطلاعات، شائبه تشویش اذهان عمومی و تنش‌زایی را به وجود می‌آورد. همین‌ که مقام دولتی به‌ویژه وزیر اطلاعات هشدار داده‌اند که فتنه‌ای در راه است، ناخواسته می‌تواند بسترساز ایجاد فتنه شود. وزیر اطلاعات باید با تدبیر بیشتری حرف بزند. این‌طور صحبت کردن درباره آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی که از ذخایر نظام و انقلاب هستند، امر پسندیده‌ای نیست.

کسی که مدعی پیشگویی حوادث ۸۸ شده، نقش اصلی در ایجاد فتنه داشت

* گاهی نشانه‌ها خیلی واضح است و نیازی به نام بردن نیست. هر فردی که این متن را بخواند می‌فهمد که منظورشان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است. در مورد جمله‌ای که گفته‌اند آن کسی که حوادث امروز را پیش‌بینی کرده در فتنه دست داشته، باید بگویم که بهتر است وزیر اطلاعات به این مطلب بپردازند که آیا پیش‌بینی درست از کار درآمده یا نه. به نظرم پیش‌بینی‌ها درست از کار درآمده و اتفاقا نامه آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه‌ای تاریخی بود.

* در چارچوب وظایف قانونی وزیر اطلاعات، حصر برخی افراد، موضوعی نیست که ایشان مجاز باشند در سخنانشان به‌ صراحت به آن اشاره و شخصیت دیگری را تهدید به حصر کنند. آقای مصلحی با سخنان اخیرشان طوری درباره حصر حرف زده‌اند که انگار با نوعی لطف به آقای خاتمی گفته‌اند که تا به حال حصرشان نکرده‌ایم. این در حالی است که «حصر» نیازمند مقدمات قضایی و حکم رسمی و قانونی نهادهای مسئول است.

* وزیر اطلاعات باید توجه داشته باشند که این حرف‌ها را خطاب به شخصیتی مطرح کرده‌اند که از جانب مقام معظم رهبری به ریاست مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام برگزیده شده‌اند و مجمع نیز نهادی حساس و تاثیرگذار در روند انقلاب و نظام بوده و صلاح نیست که در آستانه انتخابات بخواهیم اتهامی درباره رئیس‌ مجمع مطرح کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که نباید به مسئولان کشور توهین شود و چه کسی از هاشمی‌رفسنجانی دلسوزتر و قدیمی‌تر برای نظام بوده است؟

* در برگزاری انتخابات، ملاک نظر و رای مردم است. واقعیت آمار و نظرسنجی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که با وجود همه تخریب‌هایی که علیه هاشمی و خاتمی مطرح شده، این دو شخصیت، در راس نظرسنجی‌ها بوده و از اقبال مردمی خوبی برخوردار هستند. حال سوال من این است که وقتی مقام معظم رهبری سال 92 را سال حماسه سیاسی نامگذاری می‌کند، مگر چیزی جز حضور مردم می‌تواند تولید حماسه کند؟ وقتی شواهد و دلایل مستند نشان می‌دهد که این افراد جایگاه مردمی دارند، نمی‌شود به این سادگی آنها را با این ادبیات که از بار سیاسی معناداری برخوردار است، مورد خطاب قرار داد.

‌* این سخنان نظرات شخصی ایشان (مصلحی) است. توصیه من به آقای خاتمی و هاشمی‌ رفسنجانی هم این است که برای مردم و ایجاد حماسه سیاسی و تاکید مقام معظم رهبری بر حضور تمام جناح‌های سیاسی در انتخابات، به صحنه آمده و گزینش اصلح را به رای مردم واگذار کنند و به این قبیل موضع‌گیری‌ها اعتنایی نکرده و به آنچه مصلحت جامعه است عمل کنند. نباید این شائبه نزد افکار عمومی شکل بگیرد که گویی قرار است برخی کاندیداهای احتمالی مورد شماتت قرار گیرند تا از نامزدی منصرف شوند و رقیب، از زحمت رقابت با آرای آنان، رها شود.

* حماسه سیاسی جایی شکل می‌گیرد که شور و هیجان انتخاباتی به وجود بیاید و مردم از گروه‌های مختلف فکری بدانند که می‌توانند به نامزد مورد نظرشان رای دهند و احساس کنند که در میان کاندیداها افرادی هستند که در چارچوب قانون اساسی وضعیت امیدوارکننده‌ای در جامعه به وجود می‌آورند و حضورشان موجب تغییر و تحول می‌شود. اگر این‌طور نباشد شاید گروهی از مردم هم در تصمیمشان برای مشارکت مردد شوند و این اصلا خواسته مقام معظم رهبری نیست. به‌عنوان یک نماینده مجلس باید تاکید کنم که سخنان اخیر وزارت اطلاعات در مجلس را پیگیری خواهیم کرد تا مشخص شود منظور ایشان از این حرف‌ها چه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تارا
Iran, Islamic Republic of
این اقای مطهری اصلاح طلبی در لباس اصول گراست.واقعا حیف اون پدر که پسرش همچین ادم بی بصیرت و سطحی نگریه.مگه دروغ گفته اقای مصلحی رفسنجانی حامی سران فتنه بود دخترو پسرش هم که از خودش بدتر
Iran, Islamic Republic of
درود براین فرزند راستین انقلاب و رهروی صدیق راه پدر شهیدش...
نجفی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
متأسفم که این مطلب را می نویسم ... ولی باید بنویسم که آقای علی مطهری ذره ای از تیز بینی و هوش بالای پدر را به ارث نبرده اند ... تحلیل اتفاقت پیرامون چیز زیاد سختی نیست علی آقا .. فکر می کنم غبارها فرو نشسته و سره از ناسره کاملاً مشخص است .. لطفاً اگر لایق نیستید پشت عکس شهید بزرگوار مطهری سنگر نگیرید!
United States
اونوقت همین علی مطهری گفته اگه مشایی تایید صلاحیت بشه باید فاتحه نظام رو خوند
:))
سید
آقای علی مطهری همیشه مخالف.
جنابعالی به جای اینکه به نکته اصلی دقت کنی مثل همیشه سرتو مثل کبک زیر برف کردی و در مورد مسائلی حرف می زنی که آدم خندش می گیره.
آقای مطهری از اینکه در مورد هاشمی صحبت کردن بهت برخورد نیازی نبود که وزیر محترم در این مورد صحبت کنن چون همه می دونستن شریان اصلی فتنه 88 از کجاست و این فتنه داره از کجا آب میخوره .
جناب مطهری فکر نمیکنی که نمیفهمی چی داری میگی .
نامه هاشمی به آقا تاریخی بود البته نه از اون جهت که تو فکر می کنی از اون جهت که نهایت بی ادبی توی اون نامه به چشم میخورد.
مگه غیر از اینه که به خاتمی لطف شد اینا حقشون اعدامه اینا به کشور خیانت کردن اینا قصد براندازی نظام رو داشتن اونوقت میگی بهشون لطف نشده.
اینکه هاشمی شده مسئول تشخیص مصلحت به خاطر اینه که آقا نخواسته بیفته به دامن دشمنان.
چرا شما نمیگی که بخاطر خیانتش به کشور دیگه نذاشتن رئیس مجلس خبرگان بشه؟؟؟
بله اینو با شما موافقم بیان خودشونو به رای بزارن اول به رای شورای نگهبان بعد به رای مردم اونوقته که اگه از فیلتر شورای نگهبان رد بشن که نمیشن از فیلتر مردم رد نخواهند شد و افتضاحی دیگر براشون اتفاق میفته و آبروی نداشته شون بیشتر میره.
کدوم نظرسنجی ؟؟
لابد اینا رو هم توی خواب دیدی .
عزیزم !
علی آقای مطهری شما همیشه در خلق حماسه علیه نظام در مجلس حرف اول رو میزدی و هر وقت هر افتضاحی توی مجلس زده شد اسم شما هم میان افتضاح زده ها میدرخشید.
لابد دنبال گند بعدی هستی که میخوای وزیر اطلاعات رو بکشونی مجلس.
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه.
والعاقبة للمتقین
اصغر
United Kingdom
این بنده خدا با این بی بصیرتی شده حافظ اندیشه های شهید مطهری آقا جان اصل انحراف اینجاست چند وقت دیگه مردم چشم باز می کنند ومی بینند که آثار این شهید متفکر بر اثر جهل وبرداشتهای سطحی پسرش کاملا تحریف شده ودیگر نمی شود کاری کرد
پاک ازت ناامید شدیم. با این سطحی نگری هات میخوای چی را ثابت کنی.بین شما و پدر شهیدت در پیش ما فاصله ها است بیشتر از این فاصله نیانداز.
خاني
جناب اقاي مطهري..
1- شما غير از فرزند شهيد والا مقام مطهري بودن چه پشتوانه اي داريدكه اين همه درمورد هر جيز نظر مي دهيد و ديگران را مورد عتاب وخطاب قرار مي دهيد.
2-چطور شما به هر مسئولي كه دلتان بخواهد توهين ميكنيد ولي وزير مطلع حق گفتن حقايق راندارد؟؟
ali
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري يك روز عليه آقاي هاشمي حرف ميزند و يك روز هم از او تعريف! آقاي مطهري در مقاله اي در زمان رياست جمهوري خاتمي نوشته بود منشا مشكلات فرهنگي امروز جامعه ما تفكرات آقاي هاشمي است كه در زمان بذر آن در زمان رياست جمهوري اش كاشته و در اين زمان به بار نشست. آقاي مطهري مگر تو اين حرفها را نمي گفتي! تو را خدا قدري ساكت! مردم دوست ندارند حرفهاي ضد انقلاب را از دهان شخصي بشنوند كه از سلب بهترين شهيد نظام مقدس جمهوري اسلامي ميباشد.
Sweden
وکیل مدافع رفسنجانی دوباره از راه رسید.مگر هاشمی از سران فتنه حمایت نکرد؟
sina
Iran, Islamic Republic of
مطهری کیه؟
ما فقط پدر بزرگوار ایشان رو می‌شناسیم، ایشون کمترین دانش سیاسی رو داره.
Sweden
اینهمه اقای رفسنجانی اینجا و انجا و واضح و غیر واضح دیگران را کوبیدند اقای مطهری هیچ نگفت!
حالا یکدفعه ایشان وکیل هاشمی شدند!!اقای مطهری بنده به اصل انصاف و بی طرفی شما بسیار شک دارم چه رسد به اینکه یک اصولگرا باشید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
خدا به راه راست هدایتت کنه اگر قابل هدایت نیستی ... یه پیشنهاد به آقای مطهری از سوابق پدرتان سوء استفاده نکنید آقای اصلاح طلب جدید
هیچ ایرادی ندارد بیایند ولی جر زنی نکنند.
آقای مطهری وقتی کسی رای مردم را قبول ندارد باید چکار کرد؟
شما که از حالا آقایان را پیروز می دانید اگر رای نیاوردند .به قانون و رای مردم گردن میدهید؟
عاشوری
اگر 10 تا نماینده مثل آقای مطهری در مجلس داشتیم بسیاری از مشکلات اخلاقی و سیاسی و حتی اقتصادی و... حل شده بود و کشور ما الان در این وضیت نبود نه اینکه نماینده های دیگر خوب نیستند یا مشکل دارند ؛ حرف دل مردم را نمی زنند به بهانه وحدت خیلی ماست مالی می کنند .
مریم ضاد
وزیر اطلاعات در راستای انجام وظایف خود در وزارت اطلاعات این سخن را بیان کرده اند
آقای مطهری بجای تبلیغ و تطهیر هاشمی سراغ وظایف نمایندگیتان بروید!!!
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به بند بند سخنان فوق الذكر آقاي علي فريماني!
- پيش بيني شما مثل هاشمي نشان از دست داشتن شما همچون ايشان در فتنه است، وگرنه امروز بر همگان نامه فتنه انگيز هاشمي بسيار روشنه
- اگر وزير اطلاعات كشور نتواند در مورد حصر مجرماني كه به فرموده مقام معظم رهبري جرم بزرگ مرتكب شده اند، حتي نظرش را بگويد، پس چه وزير اطلاعاتي است؟! اساسا اين شما هستيد كه در تخريب امنيت كشور نقش داريد با اينطور موضع گرفتن نسبت به وزير اطلاعات كشور
- رياست هاشمي بر مجمع تشخيص هيچ دليلي بر مصونيتش از مجازات اعمال مجرمانه او در فتنه ندارد. مگر شما وكيل وصي رهبر انقلاب هم هستيد؟!
- نظرسنجي كه شما به آن رجوع كرده اي از همان مراجعي است كه براي ايجاد فتنه نيز نظرسازي كردند، كشته سازي كردند و...!!
- اين نظر شخصي نيست، بلكه نظر وزير اطلاعات كشوري است كه علاوه بر داشتن حكم از رئيس جمهور منتخب ملت، داراي حكم دوم و مستقيمي از سوي مقام معظم رهبري است. لذا حرف ايشان بسيار بسيار بسيار حجت‌مندتر از موضع گيري و دفاع شخصي شما از سران فتنه است. در ضمن مردم هم در 9دي نظرشان را به صراحت گفته اند، اگرچه شما از دايره حماسه آن روز خارجيد!
- حماسه سياسي و شور انتخاباتي با فتنه انگيزي و آشوب و بلوا و جنايات خياباني متفاوت است. متاسفم كه به عنوان يك شهروند بايد شاهد گاف هاي پي در پي كسي باشم كه به خاطر راي جهت دار برخي ديگر از همشهري هايم امروز وزير اطلاعات منصوب قاطع رهبري را تخريب مي كند. واقعا متاسفم!
Iran, Islamic Republic of
پسر آقای مطهری هم نان پدرش را می خورد.حیف آن پدر که همچین پسری دارد.
Iran, Islamic Republic of
از آقاي مطهري ميخواهم به اين سؤالهاي من جواب دهد.
آقاي هاشمي از فتنه 88 به عنوان شرارتي كه توسط او پيش بيني شده بود سخن گفته است. اولا بگويد شرارت را چگونه پيش بيني كرده است؟ چه ارتباطي با شروران داشته كه توانسته شرارت را پيش بيني كند؟ ثانيا اگر آنجه كه در 88 اتفاق افتاد شرارت بوده است پس چرا جناب هاشمي در مقابل اين شرارت نايستاد؟ چرا جناب هاشمي به تلويح و آشكار از شرارت دفاع كرده است؟ چرا در آخرين نماز جمعه شان موضع دوپهلو در مقابل شرارت گرفت؟ چرا در اوج شرارت كه جسارت شروران در روز عاشوراي حسيني را ديد به صراحت عليه شرارت موضع نگرفت؟ چرا فرزندانش را از همراهي با شروران باز نداشت؟ آيا پسر و دختر او نمي توانستند ساندويچ خود را در ساندويچ فروشي كه كانون شرارت بود نخورند؟ چرا مانع تشجيع و ترغيب شروران توسط جرايد و سايت هاي وابسته به خود و نزديكانش نشد؟ پاسخ اين پرسش ها و دهها پرسش ديگر همه چيز را روشن مي كند.
سید
این مطهری هم نون به نرخ روز خوره. یه زمانی که خوب از هاشمی انتقاد می کرد. حالا شده مدافع هاشمی. جوری ذلیلانه التماس می کنه که اینگار یه مملکته و یه منجی به نام هاشمی.
عباسی
جناب مطهری کاش نظری هم به گذشته ی نه چندان دور(79-80)مقالات خودتان علیه خاندان هاشمی می انداختیدسپس باتامل بیشتر مصاحبه می کردید!