سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

هدیه جمعی از جوانان به همسر رئیس‌جمهور

پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 284462
رييس‌جمهور با بيان اينکه بايد ايران را بر پايه عشق به همنوع و ارزشهاي الهي و بر پايه کار و تلاش بسازيم، خاطرنشان کرد: هر ارزش و پيشرفت و نقطه کمالي محصول تلاش است، اگر انسان، همه را دوست داشته و انديشه متعالي نيز داشته باشد ولي کار و تلاش نکند، اتفاقي نخواهد افتاد چرا که پيشرفت و عزت در نتيجه کار و تلاش به دست خواهد آمد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدي نژاد عصر روزچهارشنبه در جريان دور چهارم سفرهاي استاني با حضور در مراسم حماسه حضور و ديدار با نخبگان و جوانان استان گيلان، جوانان اين استان را مصمم، پرشور و دوست داشتني دانست و با تبريك ميلاد حضرت زهراي اطهر(س) اظهار داشت: انسان گل سرسبد خلقت هستي است و هدف خدا از خلقت انسان اين بود که جلوه تمام نماي خدايي شدن را بر روي زمين با اين خلقت عظيم نمايان سازد.
 
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه براي رسيدن به قله خدايي شدن تنها يک راه وجود دارد و آن هم عشق و محبت است، اظهار داشت: خداوند از روي لطف و محبت انسان را خلق کرده و راه کمال انسان و رسيدن به خدا را در مسير عشق ورزي و مهرورزي قرار داده است.
 
دكتر احمدي‌نژاد گفت: رسيدن به کمال بر پايه محبت مقدور مي باشد ولي کينه نمي تواند کمال آفرين باشد چرا که کينه انسان را فريب داده و از عشق و کمال دور مي سازد.
 
رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: با نگاهي به تاريخ مي‌بينيم، تمام نقاط برجسته و ارزشهاي ماندگار در طول تاريخ برآمده از عشق است که هر چه ميزان آن عميق‌تر ، ارزشهايش برآمده تر و ماندگارتر است.
 
وي افزود: رسول اکرم(ص) با رفتاري انسان دوستانه و عاشقانه با مردم از سوي خدا رحمه للعالمين نام گرفتند چرا که همواره با بندگان خدا با عشق و محبت و احترام برخورد مي کردند و بدين وسيله محبت پيامبر(ص) باعث خلق محبت بيشتر مي شد نه خشم او.
 
دكتر احمدي‌نژاد تصريح کرد: معرفت، معنويت، کمال و شکوفايي و استعدادهاي انساني همگي محصول محبت است و خشم براي جلوگيري از سقوط است نه براي خلق کمال و هر جا محبت باشد همه چيز هست.
 
رييس‌جمهور رمز ايثارگري را عشق و محبت دانست و گفت: هر چقدر قلب انسان از عشق و ارزشهاي الهي مملو شود به خدا نزديک تر مي شود و اساس حرکت انسان بر پايه محبت و عشق است که باعث خلق ايثار و گذشت در وجود انسان مي گردد.
 
دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: حضرت زهرا (س) تجلي گر عشق، عينيت محبت و کانون جوشش محبت در عالم هستي براي ابد است و خداي متعال عشق و مهرباني را در وجود نازنين حضرت زهرا(س) جاي داد.
 
وي افزود: هر چه خوبي، زيبايي و شکوفايي در عالم وجود دارد از ناحيه وجود عزيز حضرت زهرا (س) است چون وجود ايشان عينيت عشق، محبت و مهرباني است همچنانكه كه خداوند به حضرت محمد(ص) مي فرمايد اگر تو نبودي عالم را و اگر علي نبود زهرا را نمي آفريدم و اين اوج زيبايي است که خدا مي گويد اگر قرار بود فاطمه خلق نشود شما را خلق نمي کردم يعني زندگي بدون حضرت زهرا(س) زيبايي و معنايي ندارد.
 
رييس جمهور با اشاره به اينکه بدخواهان ملت ايران از موضع کينه و برتري جويي وارد شده که همه اينها محصول کينه ورزي و خالي شدن دل از عشق به انسان و ارزشهاي انساني است، گفت: در مقابل آنها که اسلحه بلند كرده و انسانها را تحقير مي کنند ما بايد با عشق، ايمان و پاکي رفتار کنيم و بايد در مقابل همه رذالتها و خودخواهيهاي دنيا بايستيم؛ چرا كه آنها مي خواهند جلوي حرکت ملت ايران به سمت قله هاي پيشرفت را بگيرند.
 
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه خدا را شاکرم که امروز به استاني آمده ايم که به هر دوي اين خصلت ها يعني عشق و کار و تلاش مشهور است، خاطرنشان کرد: باور دارم که سبزي اين ديار ناشي از پاکي دل مردم گيلاني است. مردماني با دلهاي مهربان ، سرشار از عشق و دستاني پر برکت.
 
رييس‌جمهور ادامه داد: برخي گمان مي کنند اگر تسليم شويم بهتر است، البته تدبير با تسليم فرق مي کند تسليم يعني سلطه و منطق بيگانگان را بپذيريم که برخي اين را مي خواهند اما اين راه جز شکست و تحقير نتيجه اي نخواهد داشت.
 
دكتر احمدي‌نژاد گفت: فرهنگ عشق و احترام به انسانها و ساختن براي انسانها و همه زيباييها براي انسان ها بسيار متعالي است و به فضل الهي به زودي زود همه دنيا را دربر خواهد گرفت.
 
رييس‌جمهور با بيان اينکه اساس کار شيطان در ايجاد تقويت و گسترش فاصله بين انسانهاست، خاطرنشان کرد: کار شيطان اين است که کينه در دلها بوجود بياورد و در تقويت و گسترش کينه بين انسانها تلاش مي کند و بايد در نقطه مقابل به سمتي برويم که همه انسانها حول يک محور ، متحد و همدل و براي يک هدف حرکت کنند.
 
دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: شياطين حتي در بين خانواده ها و زنان و مردان دو دستگي و اختلاف ايجاد مي‌كنند. در نقطه مقابل، بايد اين مرزها و فاصله را برداريم چرا که معتقديم بايد همه انسانها در يک ميعادگاه عظيم در کنار هم براي ايجاد توحيد و برپايي عدالت و عزت و کمال انسانها دست در دست يکديگر حرکت کرده تا به کسي برسيم که ميراث دار حضرت زهرا(س) و همه انبياء الهي و خلاصه عشق است.
 
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اظهار داشت: حماسه به معناي تصميم بزرگ و شجاعانه براي تغيير شرايط به نفع ملت و آرمانهاي ملت است، حماسه محصول عشق به ارزشهاي الهي و انسانهاست.
 
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه حماسه نيازمند عشق و لازمه عشق عبور از خود است، اظهار داشت: حماسه به معناي يك تصميم و کار بزرگ و عبور از يک نقطه معين براي رسيدن به شرايط بهتر است؛ دشمن مي خواهد ما را در دامنه متوقف کند اما با ايجاد حماسه از گردنه‌ها عبور کرده و در نتيجه آن به دشت پهناور و زيبايي خواهيم رسيد.
 
رييس جمهور همچنين با تبريك روز كارگر گفت: کارگران عزيز همچون سربازان گمنام به دنبال پيشرفت، استقلال و عزت ملت ايران هستند و با دستاني پرتوان و عشق و ايمان چرخه توليد سازندگي، بي نيازي و پيشرفت ملت ايران را شتابان در حرکت دستان خود دارند و اين روز را به تمام کارگران ايراني و جهان تبريک مي گوييم.
 
پيش از سخنان رييس جمهور تعدادي از نخبگان جوان استان به ارائه پيشنهادات و نظرات خود پرداختند و هديه‌اي را از سوي جوانان استان گيلان به مناسبت روز زن، تقديم همسر رييس جمهور کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *