شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

کاهش مایوس‌کننده کاربران برای فیس‌بوک

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۱
کد مطلب: 284226
آمار فزونی کاربران جدید و قدیمی حاکی از سرد شدن مردم و به ویژه جوانان است. فیس بوک میلیون‌ها کاربر خود را [به ویژه در امریکا] از دست می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایران‌پی‌ان، نتایج به دست آمده در تحقیقات یک مرکز مطالعات اجتماعی به نام «Bakers‌Social»، کاربران فیس بوک تنها در امریکا و ظرف یک ماه گذشته بیش از شش میلیون کاهش یافته است. گزارش‌های قبلی مؤسسات و رسانه‌های متفاوت نیز حاکی از سرد شدن اذعان عمومی، به ویژه جوانان از فیس ‌بوک بوده است.
 
کارشناسان علت اصلی کاهش کاربران فیس بوک را احساس خطر مشترکین به خاطر قابل شناسایی بودن و لو رفتن کلیه اطلاعات شخصی‌شان می‌دانند.
 
به گزارش گاردین (Guardian ): آمارهای فیس بوک که برای اطلاع‌رسانی سهامداران و نیز ترغیب سرمایه‌گذاران به روز می‌شود، نشان می‌دهد که میزان استقبال تا 36% کاهش یافته است. عمده این کاهش نیز در امریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی صورت گرفته است.
 
بنا بر همین گزارش: فیس بوک، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، فقط در ماه گذشته با کاهش 6 میلیون بازدید کننده مواجه شد که رشد منفی 4 درصدی نسبت به ماه گذشته‌اش را نشان می‌دهد و این رقم در انگلیس 1.4 میلیون نفر بوده که برابر با کاهش 4.5 درصدی می‌باشد. فیس بوک جمعاً در شش ماه گذشته بیش از 9 میلیون کاربر خود را در امریکا 2 میلیون در انگلیس از دست داده است. سخنگوی فیس بوک خبر از کاهش چشمگیر کاربران در کانادا، فرانسه، اسپانیا، آلمان و ژاپن داد.
 
کارشناس ارتباط فیس بوک گفت: بزرگ‌ترین مشکل فیس بوک در امریکا و انگلیس افزوده نشده کاربران جدید است، چرا که اغلب کسانی که انتظار عضویت آنان می‌رود، قبلاً عضو شده‌اند. و ما مشکل دیگر یک نواختی خسته کننده است. وی افزود: عامل ریسک و خطر کوچک است، اما نمی‌توان گفت وجود ندارد.
 
گاردین می‌افزاید: البته فزونی کاربران در امریکای جنوبی یا کشورهای در حال توسعه رو به رشد سریع است. مثلاً بازدید ماهانه برزیل ببه هفتاد میلیون رسیده است و هند با افزایش 4 درصدی به 64 میلیون رسیده است که البته با توجه به جمعیت این کشور بسیار کم است.
 
اما به طور کلی بازدید کاهش یافته و از 121 دقیقه در دسامبر 2012 به 115 دقیقه در ماه فوریه رسیده است. بازدید در کشورهای توسعه‌ یافته به شدت رو به کاهش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
خوب دیگه
فیس تازگیش رو از دست داده.
اوایل حس کنجکاوی هم سبب شده بود یه سری بهش سر بزنن