چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

"پروردگارا! مرا رسوا مکن"

سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب: 284043
از درگاه تو عذر مى ‏خواهم نسبت به اين گناهان و نظاير آنها ، عذرى كه از روى پشيمانى است و براى من در امثال اين گناهان كه پيش مى ‏آيند ، پندآموز است.
جهان: خداوندا ، من از تو پوزش مى ‏خواهم درباره مظلومى كه در حضور من مورد ستم واقع شده و من او را يارى نكرده ‏ام و خيرى كه در حق من انجام شده و من شكر آن را به جا نياورده ‏ام. و خطا كارى كه از من عذر خواسته و من عذر او را نپذيرفته‏ ام‏ و بيچاره ‏اى كه از من چيزى طلب كرده و من به او نداده‏ ام و حق ، صاحب حق ، مؤمنى كه برگردن من آمده و آن را به كمال ادا نكرده ‏ام‏ و عيب مؤمنى كه بر من آشكار گشته و من آن را نپوشانده ‏ام و گناهى كه از من سر زده و من آن را ترك نكرده ‏ام.

اى معبود من ، از درگاه تو عذر مى ‏خواهم نسبت به اين گناهان و نظاير آنها ، عذرى كه از روى پشيمانى است و براى من در امثال اين گناهان كه پيش مى ‏آيند ، پندآموز است. پس بر پيامبر صلى الله عليه و آله و آل او درود فرست و پشيمانى مرا در خطاهايى كه انجام داده ‏ام‏ و تصميم مرا بر ترك گناهانى كه در آينده پيش مى ‏آيند ، به منزله توبه ‏اى قرار ده كه موجب محبتت نسبت به من شود ، اى كسى كه توبه كنندگان را دوست مى ‏دارى.

 صحیفه سجادیه دعای سی و هشتم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *