سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
ای کاش مجلسی ها این سوال را از وزیر می پرسیدند؛

خودزنی در ورزش ایران!

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 283091
مدت زمانی از المپیک لندن می گذرد و کاروان اعزامی ایران به آن رقابت ها پراکنده شده و مدال آوران آن مسابقات با اهمیت به فراخور شرایط خود پراکنده شده اند اما منظور نظر این مقال نه این پراکندگی، بلکه شرایط آنها و رشته های موفق ایران در المپیک است.
خودزنی در ورزش ایران!
جهان نيوز - سرویس ورزشی: بدیهی است که هر کشوری بعد از المپیک ها فارغ از نتایج کسب شده، در راه تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود گام بر می دارد و کشورهای صاحب ورزش در جهان چند دهه است که در این مسیر گام برمی دارند اما حکایت ورزش ایران پس از المپیک ها حکایت غریبی است.

وقتی به اتفاقات این ماهها (ماههای پس از المپیک) نگاهی می اندازیم، مشخص می شود که برنامه ورزش ایران متفاوت از تمام دنیا است و بجای حرکت در مسیر اصلاح نقاط ضعف، در مسیری به نام خودزنی حرکت می کنیم.

وقتی به اتفاقات نگاه می اندازیم و موج حواشی که در بدنه ورزش به راه افتاده است را ملموس می بینیم متوجه می شویم که نه تنها فکری برای رفع کاستی ها نکرده ایم بلکه برعکس به نابودی داشته هایمان پرداخته ایم.

در زیر نگاهی به آخرین وضعیت رشته های مدال آور ایران در المپیک لندن می اندازیم:

وزنه برداری ؛ بحران در بحران

وزنه برداری ایران یکی از موفق ترین دوره های خود را در لندن پشت سر گذاشت و با کسب مدال هایی با ارزش در لندن خوش درخشید اما از فردای المپیک قصه تازه وزنه برداری ایران به گوش رسید و تا این لحظه ادامه دارد.

دعواهای بچه گانه در سطح ملی وزنه برداری و بحث هایی چون «من باعث شدم تو مدال بیاوری!»، « من نبودم تو مربی موفقی نبودی و بدون تو هم می توانم طلا بگیرم و ...» نشان از همان داستان متفاوت ورزش ما دارد؛ داستان خود زنی!

کشتی ؛ همه علیه همه

مدال های با ارزش شاگردان محمد بنا در لندن خیلی زود رنگ باختند و حلاوت آن پیروزی نزد مردم از بین رفت زیرا افراد مسوول با رجوع به منیت ها و راه انداختن دعواهای کوچک و بزرگ کاری کردند که امروز کشتی گیران ما در سطح آسیا هم نمی توانند از سد رقبا عبور کنند و به سکوهای دوم و سوم آسیایی رضایت می دهیم.

حذف محمد بنا موفق ترین مربی تاریخ کشتی فرنگی ایران و از عوامل اصلی موفقیت در لندن اوج هنر آنهایی بود که برای کشتی ایران نسخه پیچیدند.

دوومیدانی؛ مدال آوری که فقط فریاد می زند

دوومیدانی ایران با مدال نقره احسان حدادی در رشته پرتاب دیسک بار دیگر بر سر زبان ها افتاد و همین مدال با ارزش در لندن به صعود کاروان ایران در رنکینگ انجامید اما همین احسان حدادی از فردای المپیک تا همین دیروز که در مصاحبه ای به کم توجهی مسوولان اشاره کرده بود، داد و فغان سر داده و توجه آنهایی که باید شرایط مناسب تمرینات وی را مهیا کنند طلب کرده است.

هنری که فقط ورزش ما دارد

نگاهی به این سیاهه نشان می دهد که ورزش ایران در خودزنی استاد است و نه تنها برنامه درست و استراتژیکی برای پیشرفت نداریم بلکه در این مدت زمان(بعد از المپیک) آنچه را که داشتیم و به دست آورده بودیم را نیز بر باد دادیم.

ای کاش از وزیر می پرسیدند

عباسی وزیر ورزش و جوانان روز سه شنبه با حضور در مجلس به برخی سوالات نمایندگان پاسخ داد اما ای کاش یک نفر از نمایندگان محترم مجلس بجای پرداختن به موضوعاتی که ضرورت ندارد درباره چرایی این فضا و سقوط رشته های موفق المپیکی به دره حواشی می پرسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *