کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخالفت با افزایش4.5برابری حامل های انرژی

2 ارديبهشت 1392 ساعت 19:22

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از تصویب درآمد 50 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها در بودجه 92 و افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا 38 درصد به طور متوسط خبر داد.


به گزارش جهان، جعفر قادری در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه عصر امروز دوشنبه کمیسیون تلفیق و بررسی موضوع هدفمندی یارانه ها در بودجه 92اظهار داشت : درآمد دولت در هدفمندی یارانه ها در سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان بود که امسال در بودجه 92 کمیسیون تلفیق این رقم را به 50 هزار میلیارد تومان رساند .

وی گفت : طبق مصوبه کمیسیون تلفیق چارچوبی که برای اجرای هدفمندی یاران ها در سال 92 مشخص شد دولت می تواند به طور متوسط قیمت حامل های انرژی را برای کسب این درآمد تا 38 درصد فزایش دهد .

به گفته قادری 11هزار و 200 میلیارد تومان از این مبلغ از بودجه و باقی از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین خواهد شد .

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان با بیان اینکه این کمیسیون در جزئیات تعیین قیمت های حامل های انرژی وارد نمی شود گفت: تعیین قیمت های هر کدام از حامل های انرژی به عهده خود دولت خواهد بود به نحوی که متوسط افزایش قیمت آنها 38 درصد شود.

دولت در لایحه پیشنهادی خود درآمد هدفمندی یارانه ها را 120 هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده است که به گفته نمایندگان مجلس تحقق چنین درآمدی از هدفمندی نیازمند 4.5 برابر شدن (رشد 450 درصدی) قیمت حامل های انرژی است .


کد مطلب: 282865

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/282865/مخالفت-افزایش4-5برابری-حامل-های-انرژی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com