شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

می‌گوید اگر به اینها نزدیک شوید شرایط را به هم می‌ریزم/ به گردنه‌ که رسیدند منحرف شدند

دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 282833
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: اوایل اقدامات خوبی در مبارزه با فشار و زیاده‌خواهی و کوتاه‌کردن دست رانت‌خوارها انجام شد، اما بعضی به گردنه‌های سخت که رسیدند راه را عوضی رفتند و منحرف شدند.
می‌گوید اگر به اینها نزدیک شوید شرایط را به هم می‌ریزم/ به گردنه‌ که رسیدند منحرف شدند
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدحسین صفارهرندی در همایش بسیج دانشجویی با موضوع انتخابات در تالار عطار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، افزود: در دولت فعلی دستور صرفه‌جویی در مصارف برق ادارات داده شده بود و خیلی چراغ‌ها خاموش شدند.

وزیر سابق دولت نهم پرسید: آیا امروز پیگیری عدالت به همان شکل دیروز انجام می‌شود و سرنوشت مبارزه
وقتی می‌گویند فلانی مشکل دارد و با فلان افراد مرتبط است و باید با ایشان برخورد شود جواب می‌دهند، اینها خط قرمز هستند، اگر به اینها نزدیک شوید شرایط را به هم می‌ریزم.
با فساد به کجا رسید؟

وی ادامه داد: وقتی می‌گویند فلانی مشکل دارد و با فلان افراد مرتبط است و باید با ایشان برخورد شود جواب می‌دهند، اینها خط قرمز هستند، اگر به اینها نزدیک شوید شرایط را به هم می‌ریزم.

صفارهرندی گفت: احمدی‌نژاد به لحاظ اعتقادی، جلوه‌ای در روزهای نخست داشته و انکارناپذیر است که مولود جریان اصولگرایی است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود خود را در عالم خیال معرفی کرد؛ بالاخره باید مشخص شود که طرف متعلق به کدام جریان است.

مشاور فرمانده کل سپاه یکی از چالش‌های پیش رو در انتخابات را مواجه شدن با گونه‌ای افراد دانست که مشرب فکری آنها مشخص نیست و ارزیابی درستی از عملکرد آنها در دست نیست.

این روزنامه‌نگار معتقد است: عموم احزاب ما هرهری
بالاخره مشخص نشد اینها وارث چپ‌های دهه 60 هستند یا وارث کارگزاران؛ جامعه حق دارد بگوید شما برای ما ناشناخته هستید.
مسلک هستند و تابع ثابت آیین ماندگاری نیستند.

صفارهرندی با اشاره به عملکرد تیم اقتصادی دولت خاتمی، تحلیل کرد: بالاخره مشخص نشد اینها وارث چپ‌های دهه 60 هستند یا وارث کارگزاران؛ جامعه حق دارد بگوید شما برای ما ناشناخته هستید.

وی توضیح داد: از حزبی که به قول سیدمحمدرضا خاتمی افرادش ترکیبی از افراد نمازشب‌خوان تا افراد نزدیک به عقاید الحادی هستند بی‌مسوولیتی سر می‌زند، آن وقت در زمانی که در اوج حاکمیت هستند می‌آیند استعفا می‌دهند و بعد هم حاضر نیستند تبعات آن را بپذیرند.
وی اضافه کرد: حالا می‌خواهند وقت انتخابات ورود پیدا کنند و مدعی اداره
از حزبی که به قول سیدمحمدرضا خاتمی افرادش ترکیبی از افراد نمازشب‌خوان تا افراد نزدیک به عقاید الحادی هستند بی‌مسوولیتی سر می‌زند، آن وقت در زمانی که در اوج حاکمیت هستند می‌آیند استعفا می‌دهند و بعد هم حاضر نیستند تبعات آن را بپذیرند. وی اضافه کرد: حالا می‌خواهند وقت انتخابات ورود پیدا کنند و مدعی اداره مملکت هستند.
مملکت هستند.

صفارهرندی افزود: این نظام تکیه‌گاه بزرگی به نام مردم دارد.

وی ادامه داد: وقتی می‌توانیم نشان دهیم مردم با وجود فشارها حضور بیش از 70 درصدی دارند، یعنی یک فرصت پیش روی خوبی برای کشور از رهگذر انتخابات است.

عضو سابق دولت نهم گفت: محیط انتخابات باعث ایجاد تنفس سیاسی در جامعه می‌شود.

مشاور فرمانده کل سپاه ، تاکید کرد: این فرصت‌ها باید مغتنم شمرده شود و از آزادی به عنوان دشمن آزادی استفاده نشود.

صفارهرندی تصریح کرد: اگر آزادی را با ولنگاری و هرهری مسلکی قبول کنیم، بزرگترین ضربه را به آزادی وارد کرده‌ایم.

وی همچنین گفت: باید راه مدیریت کلان کشور مطابق قانون اساسی بررسی شود که آیا نظام اداری کشور، شبه ریاستی فعلی بماند یا باید تجدیدنظر کنیم و شاید نسخه شفابخش، رفتن به سمت نظام پارلمانی باشد که البته این مسایل باید در محیط آرام از سوی اهل تحقیق و نظر بررسی شود.

صفارهرندی با بیان این‌که تولید علم در کشور به‌صورت برجسته‌ای در پیش جهانیان رخ می‌نماید، یادآور شد: در چنین کشوری برگزاری انتخابات ملی به منزله حرکت در مسیر ابرقدرت‌شدن و نمونه شدن برای سایر کشورهای جهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *