کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ده‌ها کشته و بيش از 100 زخمي در انفجار تگزاس آمريکا+عکس

29 فروردين 1392 ساعت 9:37

انفجار در یک کارخانه تولید کننده کودهای شیمیایی در شمال ویکو (Waco) در ایالت تگزاس آمریکا ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشت.


به گزارش جهان، قدرت انفجار به اندازه ای بود که باعث قطع برق در مناطق اطراف شده است و همین امر با توجه به روی دادن این حادثه در ساعات اولیه شب، باعث شده است تلاش ها برای ارزیابی درست از خسارات و تلفات وارد آمده، دشوار باشد. شدت انفجار به اندازه ای بود که باعث شد به برخی از خانه ها و خودروهای اطراف نیز آسیب جدی وارد شود.

مقامات محلی، یک ورزشگاه فوتبال را برای انتقال مجروحان این حادثه اختصاص داده اند.

برخی از شبکه ها از کشته شدن شصت تا هفتاد نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر در این حادثه خبر داده اند.



مدیر بیمارستان هیلکرست در ویکو گفت بسیاری از زخمی شدگانی که به بیمارستان این شهر منتقل شده اند، در وضعیت وخیم نیستند و فقط حال دوازده نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

گزارش هایی از به دام افتادن شماری از کارکنان این کارخانه در میان شعله های آتش و آوارهای ناشی از انفجار منتشر شده است. کوچک بودن شهر ویکو، همچنین باعث شده است مقامات شهری از مناطق دیگر در خواست کمک های پزشکی و آمبولانس کنند.



برخی از شاهدان از بروز انفجارهای دیگری نیز بعد از انفجار اصلی خبر داده اند.

در همین حال برخی از منابع خبری در آمریکا از نشت مواد سمی موسوم آمونیاکی خبر دادند که باعث شده است مقامات شهرک تاون آو وست در نزدیکی این کارخانه، از ساکنان شهر بخواهند از خانه های خود خارج شوند و به نقطه ای دور تر و امن تر بروند.

در این انفجار شماری از ساختمانها از جمله یک مرکز مراقبت های پزشکی ویران شده است.



سخنگوی سرویسهای امنیتی تگزاس اعلام کرد یک مرکز مراقبتهای پزشکی براثر این انفجار فرو ریخته و افراد حاضر در این ساختمان زیر آوار مانده اند.

وی افزود در این انفجار صدها تن زخمی شدند و تعداد زیادی ساختمان تخریب شد.

یک خبرنگار خبرگزاری رویترز نیز مشاهده کرد یک مدرسه و شماری از ساختمانهای مسکونی در منطقه وِست با دو هزار و هفتصد نفر جمعیت آتش گرفتند.


کد مطلب: 282089

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/282089/ده-ها-کشته-بيش-100-زخمي-انفجار-تگزاس-آمريکا-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com