جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۴

ده‌ها کشته و بيش از 100 زخمي در انفجار تگزاس آمريکا+عکس

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 282089
انفجار در یک کارخانه تولید کننده کودهای شیمیایی در شمال ویکو (Waco) در ایالت تگزاس آمریکا ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشت.
ده‌ها کشته و بيش از 100 زخمي در انفجار تگزاس آمريکا+عکس
به گزارش جهان، قدرت انفجار به اندازه ای بود که باعث قطع برق در مناطق اطراف شده است و همین امر با توجه به روی دادن این حادثه در ساعات اولیه شب، باعث شده است تلاش ها برای ارزیابی درست از خسارات و تلفات وارد آمده، دشوار باشد. شدت انفجار به اندازه ای بود که باعث شد به برخی از خانه ها و خودروهای اطراف نیز آسیب جدی وارد شود.

مقامات محلی، یک ورزشگاه فوتبال را برای انتقال مجروحان این حادثه اختصاص داده اند.

برخی از شبکه ها از کشته شدن شصت تا هفتاد نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر در این حادثه خبر داده اند.



مدیر بیمارستان هیلکرست در ویکو گفت بسیاری از زخمی شدگانی که به بیمارستان این شهر منتقل شده اند، در وضعیت وخیم نیستند و فقط حال دوازده نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

گزارش هایی از به دام افتادن شماری از کارکنان این کارخانه در میان شعله های آتش و آوارهای ناشی از انفجار منتشر شده است. کوچک بودن شهر ویکو، همچنین باعث شده است مقامات شهری از مناطق دیگر در خواست کمک های پزشکی و آمبولانس کنند.



برخی از شاهدان از بروز انفجارهای دیگری نیز بعد از انفجار اصلی خبر داده اند.

در همین حال برخی از منابع خبری در آمریکا از نشت مواد سمی موسوم آمونیاکی خبر دادند که باعث شده است مقامات شهرک تاون آو وست در نزدیکی این کارخانه، از ساکنان شهر بخواهند از خانه های خود خارج شوند و به نقطه ای دور تر و امن تر بروند.

در این انفجار شماری از ساختمانها از جمله یک مرکز مراقبت های پزشکی ویران شده است.



سخنگوی سرویسهای امنیتی تگزاس اعلام کرد یک مرکز مراقبتهای پزشکی براثر این انفجار فرو ریخته و افراد حاضر در این ساختمان زیر آوار مانده اند.

وی افزود در این انفجار صدها تن زخمی شدند و تعداد زیادی ساختمان تخریب شد.

یک خبرنگار خبرگزاری رویترز نیز مشاهده کرد یک مدرسه و شماری از ساختمانهای مسکونی در منطقه وِست با دو هزار و هفتصد نفر جمعیت آتش گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیادت ازآبادان
Iran, Islamic Republic of
به درک هرچه آمریکایی زیرآوواربمونن
راضیه
خدارو شکر... من که اصلا ناراحت نیستم
حسين
Iran, Islamic Republic of
عجيبه كه اين انفجار درست 20 سال بعد از كشتار فرقه ديويدي ها در آمريكا در همون شهري كه قتل عام شدن رخ داده.
یدالله فوق ایدیهم...این است انتقام خدای ما ای اوبامای فاسد