پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

کشته شدن دختر 3 ساله بر اثر مصرف متادون

جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 281006
مادر معتادی که به اتهام کودک آزاری و خوراندن متادون به دختر ۳ ساله خود باعث مسمومیت و مرگ وی شده توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در روز 13 اسفند سال گذشته خانم جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرحی شکایتی عنوان داشت که همسر دوم شوهرش به نام مهتاب 34 ساله فرزند خود به نام فاطمه 3 ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده  و با خوراندن داروی متادون اقدام به مسمومیت و شروع به قتل کودک کرده که پس از انتقال کودک به بیمارستان، نهایتا در روز 14 اسفند کودک فوت می‌کند.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که شاکیه پس از حضور در اداره دهم، در اظهارات خود به کارآگاهان اداره دهم گفت: همسر من ازدواج دومی داشته که در حال حاضر هر دو نفر آنها اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر دارند؛ بخصوص مهتاب همسر دوم همسرم که شیشه مصرف می کند و نتیجه ازدواج آنها دو فرزند یک ساله و سه ساله است؛ بچه سه ساله آنها به نام فاطمه به ما می‌گفت که مادرش وی را شدیدا مورد آزار و اذیت قرار می دهد به‌طوری که آثار آن بر روی دستش قابل مشاهده بود؛ حدودا سه روز پیش، فاطمه بر اثر مسمومیت شدید، بیهوش و به بیمارستان منتقل شد که نهایتا فوت کرد.
 
با توجه به اظهارات شاکیه، کارآگاهان به بیمارستان مراجعه و در بررسی تیم پزشکی، علت مرگ کودک سه ساله مصرف متادون اعلام شد و همچنین در ادامه تحقیقات،کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پدر کودک سه ساله به اتهام فروش مواد مخدر در زندان به سر می‌برد.
 
در نظریه پزشکی بیمارستان اعلام شده بود: در آزمایشات و معاینات انجام شده، وجود داروی متادون در بدن کودک فوت شده مورد تأیید قرار گرفته که حسب مندرجات پرونده بالینی، این کودک در روز هشتم اسفندماه به تدریج دچار خواب آلودگی و کبودی لب‌ها و دهان گردیده که می‌تواند نشان دهنده مسمومیت در همان شب با داروی متادون باشد.
 
در ادامه نظریه پزشکی و در خصوص احتمال آزار و اذیت کودک سه ساله نیز عنوان شده بود: در بررسی اولیه آثاری از ضرب و جرح بر روی بدن کودک یافت نشد.
 
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، در ادامه رسیدگی به این پرونده اقدام به احضار مادر فاطمه جهت حضور در اداره دهم کرده اما وی در اداره دهم حاضر نشد و به دستور مقام قضایی، در روز 17 فروردین سال جاری اقدام به دستگیری وی در محل سکونتش واقع در خیابان هاشمی کرده و در بازرسی از محل سکونتش موفق به کشف ادوات مصرف شیشه و همچنین شیشه حاوی داروی متادون شدند.
 
مادر فاطمه ضمن انکار هرگونه اقدام به ارتکاب جنایت، به کارآگاهان گفت: از ملاقات همسرم آمدیم به خانه خودمان؛ همسرم اولش می خواست بچه را با خود ببرد  اما چون فاطمه سرما خورده بود گفتم اجازه دهید تا داروهایش را بدهم؛ فردای آن روز برای آوردن فاطمه رفتم تا او را به خانه بیاورم؛ فاطمه بی حوصله بود؛ می‌خواست بخوابد؛ بعد از نیم ساعت دیدم سینه‌اش خس‌خس می‌کند و لبهایش کبود شده؛ توسط یکی از دوستان خانوادگی، فاطمه را به درمانگاه و از آنجا به بیمارستان بردیم،که فردای آن‌روز خواهرم زنگ زد و اطلاع داد که بچه فوت کرده است.
 
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با وجود اظهارات اولیه مادر متوفیه مبنی بر عدم دخالت وی در مرگ دختربچه سه ساله، اما با توجه به برخی اظهارات تناقضات بدست آمده در اظهارات وی ازجمله اظهارات دروغ وی مبنی بر بی اطلاعی از وجود داروی متادون در خانه و اعترافات بعدی وی در خصوص دروغ بودن اظهارات اولیه و به دستور بازپرس پرونده، قرار بازداشت موقت برای وی صادر و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *