دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۹
۸

سنگ تمام خط فتنه براي حلقه انحرافي در روزنامه دولتی!

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب: 280593
يك اصلاح طلب حامي هاشمي و خاتمي، به حمايت از اسفنديار رحيم مشايي در روزنامه حامي وي پرداخت.
سنگ تمام خط فتنه براي حلقه انحرافي در روزنامه دولتی!
به گزارش جهان، روزنامه شهروند روزنامه اي تازه تأسيس است كه با امكانات دولت (جمعيت هلال احمر!) و براي مصارف انتخاباتي راه اندازي شده. در اين ميان صادق زيباكلام ضمن انتشار مقاله اي در روزنامه شهروند از مشايي حمايت كرد.

زيباكلام همسو با تاكتيك اصلاح طلبان و فتنه گران مدتي است اقدام به بزرگ نمايي مشايي مي كند. جريان متبوع زيباكلام معتقدند با برجسته كردن اين حاشيه مي توان اذهان مردم و اصولگرايان را از فتنه گران منحرف كرد.

زيباكلام در روزنامه شهروند مي نويسد: در اينكه شوراي نگهبان رحيم مشايي را رد صلاحيت خواهد نمود هيچ ترديدي وجود ندارد. في الواقع عزم و اراده جدي اصولگرايان بر آن قرار گرفته كه به هيچ روي اجازه ورود به انتخابات را به رحيم مشايي ندهند.

وي ادعا مي كند: شايد اگر نسبت به پيروزي قطعي او يقين نداشتند، اينقدر مصمم نمي شدند تا جلوي ورود او را به انتخابات پيش روي بگيرند. يقيناً اگر مطمئن بودند كه او رأي نخواهد آورد و پيروزي اش نامحتمل است، اصرار بر ممانعت از شركت وي در انتخابات نمي كردند.

زيباكلام افزود: اما پرسش دشوار براي شوراي نگهبان آن است كه رحيم مشايي را به كدام دليل يا دلايل مي توانند رد صلاحيت كنند؟ مي دانيم كه اطلاق لفظ «انحراف» و «جريان انحرافي» همچون اطلاق لفظ «فتنه» چماقي براي ساكت كردن مخالفين و منتقدين بيشتر نيست. ظرف چند سال گذشته كه اصولگرايان رحيم مشايي را متهم به «منحرف» بودن نموده اند، هرگز كلامي پيرامون مصداق يا مصاديق منحرف بودن وي نگفته اند. اينكه رحيم مشايي منحرف است دقيقاً يعني چه؟ آيا افكار و عقايد وي انحراف آميز است؟ آيا ايشان به لحاظ رفتار و سكنات شخصي منحرف هستند؟ آيا مرتكب سوء استفاده مالي شده اند؟ آيا ايشان منكر برخي اصول و بنيان هاي مذهبي هستند؟

يادآور مي شود زيباكلام پيش از اين از مفسد اقتصادي 3 هزار ميليارد توماني با تعابيري تحت عنوان نابغه كارآفرين اقتصادي و... حمايت كرده بود؛ حال آن كه جريان متبوع وي طي يك سال گذشته حداكثر استفاده را از اين پرونده فساد اقتصادي براي سياه نمايي عليه نظام كردند. دست بر قضا و بنا بر گزارش دادگاه همين متهم اقتصادي حداقل 2 بار -از جمله در هتل لاله- با ليدر حلقه انحرافي قرار و ديدار داشته است.

نكته قابل تأمل اين است كه چرا آقاي زيباكلام هر جا فرد مسئله داري مي بيند، به سوي وي متمايل مي شود. طبق قانون اساسي نامزد رياست جمهوري بايد رجل سياسي-مذهبي، مدير و مدبر باشد و طبيعي است كه حتي اگر هيچ نقطه سياهي در كارنامه امثال آقاي مشايي نبود، اين شرايط كمترين انطباقي با وي و امثال وي نداشت. يعني مثلاً لازم نبود او گفته باشد دوره اسلامگرايي تمام شده همان طور كه دوره اسب سواري تمام شده يا مثلاً مدعي دوستي با اشغالگران غاصب فلسطين تحت عنوان دوستي با مردم اسرائيل شده باشد و يا مثلاً فقدان صلاحيت نامبرده براي تصدي معاون اولي رئيس جمهور قبلاً اعلام و ابلاغ شده باشد.

اما فارغ از همه اين مسائل بايد به امثال آقاي زيباكلام گفت كه دست او و جريان متبوع وي رو شده است و آنها اگر خيلي هنرمند باشند بايد افتضاحات جريان فتنه و دم خروس بيرون افتاده پس از آشوبگري را كه ديگر قابل پنهان كردن پشت ادعاي اصلاح طلبي نيست، رفع و رجوع كنند؛ مگر اينكه نسبت وثيق تري ميان اين جريان و حلقه انحراف ايجاد شده و بنا باشد اين حلقه براي آن جريان نقش پيشمرگي و عمليات پوششي را ايفا كند.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کلا این زیبا کلام باید در تمامی زمینه ها نظر بده!
Iran, Islamic Republic of
ولی واقعا هیچ نکته ای برای رد صلاحیت مشایی وجود نداره
اگر مکتب ایرانی را عنوان کرده حضرت آقا در دیدار جامعه مدرسین فرمودند که در تقابل با اسلام نیست
اگر بحث معاون اولی هست حضرت آقا انتخاب ایشون رو مصلحت ندونستند نه اینکه ایشان صلاحیت نداشته باشند
اگر بحث مردم اسرائیل باشد که حضرت آقا در اجلاس نم فرمودند که مهاجرین ساکن در فلسطین هم حق انتخاب حاکمیت رو دارند
و....
بالاخره با اینهمه هجمه ای که از طرف همه مخالفین به او می شود او همچنان به سفارش رهبری برای سکوت الهام بخش وحدت ادامه می دهد
در قضیه مردم اسرائیل تنها کسیکه که به فرموده رهبر در مورد تمام شده بودن مسئله عمل کرده فقط مشایی است و بقیه همچنان در آن قضیه مانور می دهند
حمید
آدمی که خواب باشه میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده باشه رو نمیشه
به نظر بنده این مباحث به هیچ عنوان ضروری نیست و شاید بشه ازش به جنگ زرگری تعبیر کرد. دغدغه اصلی مردم در این روزگار در وهله اول معیشت و در مراحل بعدی هم حل و فصل مسائل بین المللی و تحریم ها و فشار اقتصادی و احتمالاً نظامی استکبار است. والا اینکه آقای مشایی رجل سیاسی هست یا نیست یا اینکه زیبا کلام!! تو یه روزنامه کم تیراژ چی گفته اصلاً برای مردم مهم نیست. ما تا وقتی رهبر و مقتدایی چون سید علی آقا داریم از این بازیهای کودکانه نمی هراسیم.
ولی از اغوا باید ترسید تا گول کسی رو نخورید
اسامه خزائی زاده آبادان
مگر صلاحیت میر حسین و کروبی تایید نشد؟مشائی هم روش، کی بهش رٱی میده خیلی از آقای احمدی نژاد دلخوشی داریم تا از مشائی داشته باشیم ضمنا رهبری فرمودند فردی برای ریاست جمهوری صلاحیت انتخاب دارد،که ضعفهای احمدی نژاد را نداشته باشد متٱسفانه ضعفهای احمدی نژاد در مشائی نیز هست
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه . از هر کسی که خوشمون نمیاد میگیم مردم بهش رای نمیدن و از هر کسی که خوشمون میاد میگیم مردم بهش رای میدن . این چه منطقیه که ما ایرانیها توی اینترنت داریم و خودمون رو همه مردم میدونیم . بگو من بهش رای نمیدم نا اینکه کی بهش رای میده یا نمیده. تو رو خدا بیایم و یه ذره فرهنگ اجتماعی و سیاسی مون رو ببریم بالا.
Iran, Islamic Republic of
پیشتر از این هم آقای زیبا کلام افاضه کرده بود که من خود را مدیون رضا خان می دانم. جای بسی تعجب و.. است از شخصی که در مقام استادی دانشگاه انتظار فرهیختگی می رود چنین اظهارات و تحلیلهایی را ارایه می دهد.
درپاسخ کسی که سعی درتطهیر جریان انحرافی خود مباحث انحرافی را مطرح می کند نیز باید گفت که:

1-آیا منظور حضرت آقا از این فرمایشات تایید دوران اسلامگرایی وتشبیه آن به دوران به اسب سواری است که سرحلقه جریان آن را مطرح می کند؟

2- وقتیکه بنا به توصیه حضرت آقا وی معاونت اولی را به مصلحت ندانستند به قیاس اولویت که کسوت ریاست جمهوری که مقام بالاتر از آن است جای خود دارد. این گونه طرح مساله دقیقا روش انحرافی است.همان بازی با کلمات وعبارات
"صلاحیت با مصلحت فرق دارند!!!(درجاییکه سخن از به دست گرفتن زمام امور کشور واسلام در میان است) "یعنی چه؟

3- ظاهرا صحبتهای حضرت آقا در اجلاس نم را به دقت گوش نکردید فرمایش ایشان در مورد روی کار آمدن یک دولت فراگیر در فلسطین با مشارکت همه ساکنان ومهاجران (کسانیکه از فلسطین به خارج مهاجرت کردند و سالها در خارج زندگی کرده اند) آن بود تا از این طریق ملت فلسطین به حقوق قانونی خود در مجامع بین المللی برسند این موضوع چه ارتباطی به مردم اسرائیل ودوستی ملت ایران با آنها دارد؟!!!

4-در مورد سکوت دربرابر هجمه نیز ظاهرا بهتر است خود را به ندانستن نزنید در مورد وقایع حاشیه دولت سکوت وبردباری وسعه صدر همراه از جانب مقام معظم رهبری بوده است مثل قضایای برکناری از معاونت اولی که رییس جهمور آن را کنار گذاشته بود،قضیه وزیر اطلاعات وخانه نشینی و... بنابراین لطفا سکوت وسعه صدر رهبری را به نفع این شخص مصادره نکنید

اگر از نظر شما سکوتی هم بوده این سکوت همیشه نوعی حالت دفاعی وآرایش نظامی بوده برای حملات بعدی ...
به نظر حقیر برای تطهیر کردن نیازی به مغلطه کاری نیست