جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲
۱

چند نفر در نوروز با هواپیما سفر کردند؟

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 279418
معاون شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام پذیرش بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر در فرودگاه‌های کشور طی 20 روز گذشته، گفت: ضریب اشغال صندلی هواپیماها در این مدت بیش از 75درصد بوده است.
به گزارش جهان، به نقل از ایسنا محمدرضا عبدالرحیمی - عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور - در گفت‌وگویی اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای نوروزی ( 24 اسفند‌91 تا پایان 13فروردین‌ 92 ) مجموع نشست و برخاست‌ هواپیما‌ها در پرواز‌های داخلی و بین‌المللی نوروزی 21 هزار و 89 پرواز بوده است.
 
وی با بیان این‌که 17 هزار و 240 پرواز مربوط به مسیرهای داخلی و 3749 پرواز مربوط به مسیرهای بین‌المللی بوده است، افزود: طی نشست و برخاست هواپیماها در 20 روز گذشته دو میلیون و 588 هزار و 415 نفر اعزام و پذیرش مسافر در شبکه فرودگاهی و هوانوردی کشور انجام شده است.
 
به گفته عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور دومیلیون و 68 هزار و 800 مسافر در پروازهای داخلی جابه‌جا شده‌ و 519 هزار و 615 مسافر در پروازهای خارجی جابه‌جا شده‌اند.

عبدالرحیمی با بیان این‌که نشست و برخاست‌ هواپیماها در فرودگاه‌های داخلی شامل رفت و برگشت آنها می‌شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از 90 درصد از پروازهای نوروزی بدون تاخیر و در زمان مقرر انجام شده و اگر هم تاخیری صورت گرفته است به دلیل بدی آب و هوا در فرودگاه‌های مقصد یا مبدأ بوده است.

وی درباره‌ ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی با اشاره به متفاوت‌بودن این عدد متناسب با نوع هواپیما، گفت: ضریب اشغال صندلی هواپیماها در پروازهای نوروزی به طور میانگین بیش از 75 درصد بوده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من شیراز بودم بلیط اتوبوس به سختی پیدا کردم ولی هواپیما ان هم شرکت ... جا داشت به نظرم یک جور هایی مردم تحریم کرده اند پرواز را