سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۲

سود ایتالیا از جلوکشیدن ساعت چقدراست

جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 278921
عقربه های ساعت رسمی در ایتالیا از بامداد روز یکشنبه، یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد و بدین ترتیب این کشور در هفت ماه آینده مجموعا بیش از 543 میلیون کیلووات برق صرفه جویی می کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، صرفه جویی حاصله از بجلو کشیدن عقربه های ساعت رسمی در ایتالیا از روز یکشنبه برابر با نیاز سالانه 180 هزار خانواده است.

موسسه ترما همچنین تخمین زد که با بجلو کشیدن عقربه های ساعت رسمی، از لحاظ هزینه اقتصادی نیز در سال 2013 میلادی بیش از 90 میلیون یورو صرفه جویی می شود .

ایتالیا از سال 2004 تا 2012 میلادی مجموعا بیش از شش میلیارد کیلو وات برق معادل حدود 900 میلیون یورو صرفه جویی کرده است.

بیشترین صرفه جویی در مصرف برق مربوط به ماه اوریل (12 فروردین تا 12 اردیبهشت ) می شود که روزهای کوتاه تری نسبت به مابقی ماه های این دو فصل دارد.

به عقیده کارشناسان با جلو کشیدن یک ساعت در ساعات رسمی، استفاده از نور مصنوعی نیز به عقب انداخته می شود، اما فعالیت های کاری در حال انجام است.

درماه های تابستانی از ژوئن تا اوت( خرداد تا مرداد ) ، با توجه به دراز بودن طول روز نسبت به ماه اوریل، تاثیر تاخیر در روشن کردن لامپ ها در ساعات شبانه محسوس تر خواهد بود، زمانی که فعالیت های کاری دیگر تمام شده است.

عقربه های ساعت از دو بامداد روز یکشنبه در ایتالیا یک ساعت به جلو کشیده می شود و بنابراین از روز یکشنبه اختلاف ساعت ایتالیا و ایران به دو ساعت و نیم باز خواهد گشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در ایران خودمان همین چند سال پیش مسئولی اصرار داشت که جلو کشیدن ساعت هیج تاثیری ندارد و یکی و دو سال هم موفق شد از تغییر ساعت جلوگیری کند!
گیلدا
تحقیقات مستقل نشون داده اینکار هیچ فایده ای نداره 1 کار اشتباه مرسوم توی غربه که ماهم متاسفانه داریم تقلید میکنیم کافیه 1 سرچی توی اینترنت بکنید