شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۱

رکورد بین‌المللی از پرسپولیس که تاریخی شد

جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب: 278085
تیم پرسپولیس در عرصه های زیادی نیز رکورددار است. سرخپوشان پایتخت با ۴۳ بازی پیاپی بدون باخت صاحب یک رکورد منحصر بفرد در فوتبال ایران هستند و تا چند سال قبل در قاره آسیا نیز رکوردار بودند.
به گزارش جهان به نقل از جام، سرخپوشان پرسپولیس در دومین فصل رقابتهای لیگ منطقه ای که در سال ۱۳۵۰ با حضور ۸ تیم برگزار ‌د، فقط با یک باخت موفق به کسب مقام قهرمانی شدند. پرسپولیس در هفتمین بازی این فصل خود مقابل تاج مسجد سلیمان در یک بازی پر از خشونت ۱- صفر باخت. این بازی روز ۱۹ دی ۱۳۵۰ در مسجد سلیمان برگزار شد. پس از آن سرخپوشان در ادامه فصل طی ۱۱ بازی بدون باخت ماندند. در سال ۵۲ لیگ با نام تخت جمشید برگزار شد. پرسپولیس در ۲۲ بازی فصل شکستی نداشت و بدون باخت قهرمان لیگ شد. سرخپوشان فصل ۵۳ را نیز با پیروزی های متوالی آغاز کردند، اما اختلاف بین راجرز با مدیریت باشگاه باعث شد این مربی انگلیسی به حال قهر پرسپولیس را ترک کند. پرسپولیس در هفته یازدهم این فصل و در غیاب راجرز با یک گل مغلوب حریف دیرینه خود یعنی تاج شد و نوار شکست ناپذیری‌اش پس از ۴۳ بازی متوالی قطع شد.



پرسپولیس از روز ۱۹ دی ۱۳۵۰ تا ۴ خرداد ۱۳۵۳ به مدت ۸۶۵ روز در مسابقات لیگ بدون شکست باقی ماند. سرخپوشان طی این مدت در ۴۳ بازی موفق به کسب ۳۲ برد و ۱۱ تساوی شدند و رکوردی را از خود بر جای گذاشتند که در تاریخ فوتبال ایران بی نظیر است. پرسپولیس طی این دوره شکست ناپذیری ۳ بار استقلال را با نتایج ۴-۱، ۲- صفر و ۶- صفر برد و ۴ بار نیز بر دیگر تیم بزرگ فوتبال ایران در آن مقطع، یعنی پاس، را شکست داد.



پرسپولیس با رکورد ۴۳ بازی بدون باخت که در سال ۱۳۵۳ ثبت شده بود تا ۲۱ سال بعد رکوردار آسیا بود. در خرداد ماه ۱۳۷۴ تیم نفتچی ازبکستان رکورد شکست ناپذیری در لیگ های آسیایی را به ۴۶ بازی ارتقا داد و بدین ترتیب رکورد سرخپوشان شکسته شد.



پرسپولیس یک بار دیگر در فاصله سال‌های ۷۷ تا ۷۹ موفق شد رکورد دیگری در این زمینه بر جای بگذارد. سرخپوشان پس از شکست ۲-۱ مقابل پاس در روز ۲۱ اسفند ۷۷ تا شکست ۳- صفر مقابل نفت آبادان در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ طی ۳۳ بازی بدون باخت بودند. در این مدت پرسپولیس ۱۸ برد و ۱۵ مساوی بدست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اس اسی
نمیری اینقدر لنگی بازی در میاری جهان