شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
تجمع حوزویان در اعتراض به کشتار شیعیان پاکستان در سراسر کشور؛

مراجع تقلید: مسلمانان بیدار باشند/ طلاب تهرانی: مجامع جهانی مانع این کشتار بیرحمانه شوند

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 275909
مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم با شرکت در تجمع بزرگ اعتراض آمیز در مسجد اعظم کشتار شیعیان پاکستان به دست وهابیت را محکوم کردند.
مراجع تقلید: مسلمانان بیدار باشند/ طلاب تهرانی: مجامع جهانی مانع این کشتار بیرحمانه شوند
به گزارش جهان، مراجع تقلید، روحانیان و طلاب حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم کشتار شیعیان پاکستان به دست وهابیت را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، در تجمع بزرگ طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی حضور داشتند.

نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم، استاندار قم و مسؤولان استانی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

آیات مرتضی مقتدایی، عباس کعبی، علوی بروجردی، طباطبایی نژاد، مسؤولان حوزه و دیگر شخصیت ها نیز در این مراسم حضور داشتند. 

http://rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/18-12-1391/IMAGE634984337933593750.jpg

طلاب در این مراسم با شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود کشتار شیعیان مظلوم پاکستان را محکوم کردند.

طلاب جامعة المصطفی العالمیه نیز از مجتمع آموزش عالی امام خمینی با پای پیاده تا حرم حضرت معصومه(س) راهپیمایی کرده و با محکوم کردن کشتار شیعیان مظلوم پاکستان به دست وهابیت خود را به تجمع بزرگ معترضان رساندند.

مراجع تقلید نیز در واکنش به کشتار شیعیان مظلوم پاکستان دروس امروز خارج خود را تعطیل کرده و اقدامات تروریستی وهابیت را محکوم کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در جمع طلاب و علمای حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در پاکستان، گفت: به تعبیر قرآن دشمنان به دنبال انتقام گرفتن از مظلومان و مومنان به دلیل ایمان، اسلام و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) هستند؛ جرم شیعیان پاکستان به عقیده دشمنان، محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی خطاب به تکفیری ها و کسانی که دست شان به خون شیعیان آغشته شده است، گفت: آیا می دانید در معرض آزمون بزرگی قرار دارید که معلوم نیست عذاب الهی چه وقت به سراغ تان خواهد آمد هرچند امروز به ظاهر از مجازات در امان هستید.

تاکید مراجع تقلید بر مبارزه با اقدامات تروریستی

بر اساس این گزارش حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده پاکستانی، از مسلمانان جهان خواست با وحدت خود عظمت گذشته اسلام را تجدید کنند.

این مرجع تقلید هدف دشمنان از دست زدن به چنین جنایاتی را ایجاد تفرقه مذهبی و تضعیف مسلمانان به منظور ادامه سلطه استکباری در منطقه ارزیابی کرد و خواستار هوشیاری امت اسلام در مقابله توطئه های دشمنان شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مسلمانان بیدار باشند، دشمن را بشناسند و دست در دست با حفظ اتحاد نقشه دشمنان را خنثی کنند.

 وقوع جنایات سلسله وار پذیرفتنی نیست

حضرت آیت الله سبحانی نیز در حاشیه این مراسم در سخنانی با محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان، از ناتوانی دولت این کشور در تامین امنیت شهروندان انتقاد کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که دولت پاکستان باید برای تامین امنیت و حفظ جان شهروندان خود اقدام جدی انجام دهد و جلوی این گونه جنایات را بگیرد،‌ تصریح کرد: به هیچ وجه قابل قبول نیست که این جنایات و اقدامات سلسله وار ادامه داشته باشد.

تجمع بزرگ اعتراض آمیز طلاب در تهران

طلاب حوزه‌های علمیه تهران نیز با تجمع در مدرسه علمیه مروی کشتار شیعیان مظلوم پاکستان را همزمان با دیگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور محکوم کردند.
 
طلاب در این تجمع پرشور با سر دادن شعارهایی همچون؛ به پاخیز مسلمان؛ در آتش است پاکستان، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن؛ ای ملت پاکستان مسلمان حامی تو ایرانی با ایمان؛ ای اسرائیل حیا کن پاکستان رو رها کن؛ کشتار وحشیانه پاکستان درد پرخون دل مسلمان و...، مراتب انزجار خود را از این کشتارهای وحشیانه و غیرانسانی اعلام کردند.


حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، طی سخنانی در این مراسم گفت: جریان سلفی گری، وهابیت، القاعده، جریانهای تندرو و افراطی در جهان اسلام به طور مشخص مورد حمایت جریان استکبار هستند. قوی ترین نیروهایی که در سوریه عمل می کنند، القاعده هستند. به طور مشخص حمایت لجستیک، حمایتهای مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی از جریان انحرافی را استکبار جهانی آمریکا و اروپا انجام می دهند و قدرتهای منطقه ای عناصر و دست نشانده های اینها هستند.

در پایان این سخنرانی تجمع کنندگان در حیاط مدرسه مروی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مراتب انزجار خود را از عوامل اصلی این حوادث اعلام کردند و خواستار رسیدگی مجامع جهانی به این وقایع شدند.


شایان ذکر است، طلاب حوزه‌های علمیه در تجمع سراسری در شهرهای مختلف کشورمان ضمن محکومیت اقدامات تروریستی در پاکستان خواستار دخالت مجامع بین‌المللی به منظور توقف این کشتار بیرحمانه شدند.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *