دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

تاثیر گوجه فرنگی بر روی سرطان پروستات‬

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 273625
متخصص تغذیه و رژیم درمانی و رییس انجمن تغذیه حامی سلامت ایران گفت: مصرف گوجه فرنگی به شکل های گوناگون خام، پخته و رب ، منبع حفاظتی خوبی در برابر ابتلا به سرطان پروستات در مردان به شمار می رود.
به گزارش جهان، دکتر سید ˈضیاء الدین مظهریˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته ملی سلامت مردان -اول تا هفتم اسفند- افزود: لیکوپن (نوعی ترکیب موثر در گوجه فرنگی) و تمام میوه های دارای آنتی اکسیدان ، ضد سرطان هستند.
 
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد مصرف سبزیجات تازه چه به صورت سالاد و چه به صورت سبزی خوردن و پخته در کاهش ابتلا به سرطان، نقش موثری دارد.
 
وی که مدیریت گروه تغذیه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را نیز برعهده دارد، اظهار داشت: 10 هزار ترکیبات مختلف در سبزی یا میوه ها وجود دارد که حامی سیستم دفاعی بدن بوده و با وجود داشتن ترکیبات مقوی مانند روی، منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم و گاهی سلنیوم، انرژی زیادی را در بدن ایجاد نمی کنند .
 
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000273/nf00273625-1.jpeg

مظهری با بیان اینکه یک لیوان سبزی دارای پنج کیلو کالری انرژی است ، به مردان توصیه کرد به علت خواص علت سم زدایی و خنثی سازی رادیکال های آزاد (ترکیبات مضر در بدن) از میوه و سبزی های تازه مصرف کنند.
 
وی یادآور شد هرچند میوه و سبزی به دلیل دارا بودن فیبر در رفع یبوست موثر است اما مصرف بیش از نیاز برای افراد چاق توصیه نمی شود چراکه مصرف بیش از اندازه آن موجب چاقی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *