شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

اسطوره‌ای به یادماندنی در لبنان

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 273284
سردار شهید ˈحسن شاطریˈ رییس ستاد بازسازی خرابی های جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، به عنوان اسطوره ای به یاد ماندنی در ذهن ساکنان شهرها و روستاهای شرق لبنان باقی خواهد ماند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، شهادت شهید شاطری، به دست گروه های تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی در سوریه، دل همه مردم لبنان را به درد آورد و اهالی و ساکنان مناطق جنوب، بقاع و ضاحیه جنوبی بیروت را در غم و ماتم فرو برد.

ˈرفیق الدبسˈ رییس شهرداری منطقه زحله در شرق لبنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با تأسف انگیز خواندن شهادت سردار شاطری، ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی به شهادت رساندن وی، گفت: شهید شاطری سرباز گمنامی بود که خالصانه جان خود را در راه آبادانی کشور خود و همچنین لبنان نثارکرد.

شهردار زحله در ادامه با اشاره به تلاش و پشتکار این شهید والا مقام اسلام، ادامه داد: شاطری که به دنبال جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 میلادی، برای بازسازی و آبادانی مناطق جنگ زده به لبنان آمد، طرح ها و پروژه های عمرانی بسیاری را در مناطق مختلف کشورمان صرف نظر از طایفه و مذهب مردم به اجرا در آورد و منشأ خیر و برکت برای تمامی مناطق جنگ زده بود.

وی تصریح کرد : شاطری در غم و شادی همه مردم لبنان شریک بود و این مرد بزرگوار با دستاوردهای درخشان عمرانی، در خدمت همه مردم از همه طوایف و مذاهب قرار داشت و با شهادت وی، لبنان به حق، مردی بزرگ ،سرداری شجاع و مهندسی خلاق و با تجربه را از دست داد.

الدبس اظهار کرد: ما برادری دوستدار مقاومت، مردم و ارتش لبنان را از دست دادیم و کینه جویانی که دست به این جنایت ناجوانمردانه زده اند، با هدف حمله قرار دادن مسیر آبادی، سازندگی و پیشرفت لبنان، در مسیر خدمت به اسراییل قرار دارند.

ˈحسین درویشˈ خبرنگار روزنامه ˈالدیارˈ در شرق لبنان نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی، گفت: کسانی که حسن شاطری را به شهادت رساندند، میزان خشم و کینه خود را نسبت به آبادانی و سازندگی لبنان نشان دادند.

درویش در بیان تلاش و پشتکار این شهید در عملیات سازندگی و عمران لبنان اظهارکرد: شهید شاطری در محل احداث و اجرای هرگونه پروژه عمرانی، در مناطق جنگ زده لبنان حضوری فعال داشت و وی به حق، شهید سازندگی، پیشرفت و آبادانی لبنان است.

ˈخلیل البزالˈ رییس شورای شهرداری های مناطق شمالی ˈبعلبکˈ در شرق لبنان نیز با تمجید از دستاوردهای عمرانی شهید شاطری، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بهای سنگینی را در راه خدمت به لبنان و حمایت از آن در مقابل تهدیدهای رژیم صهیونیستی متحمل شده است.

وی افزود: شهید شاطری بدون شک آخرین حلقه از روابط دوستانه و عمیق دو ملت و لبنان نخواهد بود و ما نه تنها این شهید عالیقدر را فراموش نمی کنیم، بلکه تمام شهدای ایرانی را که در راه دفاع از لبنان جان خود را نثار کرده اند، از یاد نخواهیم برد.

ˈهاشم عثمانˈ شهردار شهر بعلبک، بزرگترین شهر در شرق لبنان نیز درگفتگو با خبرنگار ایرنا، شهادت شاطری بدست گروههای تروریستی در سوریه را اقدامی جنایتکارانه و ناجوانمردانه خواند و گفت: دستاوردهای عمرانی و ساختمانی این شهید عالیقدر در لبنان وصف ناشدنی است، وی توانست مناطق جنگ زده لبنان را به بهترین شکل آباد کند و جان و رنگ تازه ای به این مناطق داده و اثرات این شهید در هر کوی و برزن لبنان به خوبی آشکار است.

وی گفت: ما شهادت شاطری، پوینده راه و خط امام خمینی (ره) بینانگذار جمهوری اسلامی ایران را به حضرت آیت الله العظمی ˈسید علی خامنه ایˈ رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان، مردم شهید پرور ایران و خانواده وی تسلیت می گوییم.

عثمان ادامه داد: ما یاد و خاطره این شهید عمران لبنان را از یاد نمی بریم، چرا که وی عاشقانه زیست و عاشقانه در خدمت کشور خود و مردم لبنان، عمر خود را صرف خدمت به اسلام سپری کرد و مظلومانه نیز از بین ما رخت بربست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *