جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲
۴

باهنر: جبهه پایداری باید آب بندی شود

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 272723
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولتی‌ها هم در سال 84 و هم در سال 88 علی‌رغم اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رقیب دولتی‌ها نبود، ایشان را رقیب اصلی خود جلوه دادند، اما این روش نخ نما شده است.
باهنر: جبهه پایداری باید آب بندی شود
به گزارش جهان، محمدرضا باهنر در نشست خبری که صبح امروز در محل جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد،درباره نامزدی هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: به نظر بنده آقای هاشمی نمی‌آید و اگر قرار باشد نظر مشورتی به ایشان بدهم ایشان شرکت نکنند بهتر است، البته هر مقدار که رقبا قوی‌تر شوند و به کاندیدای واحد برساند این خود عامل تحریک کننده‌ای برای به میدان آمدن باقی رقبا است.
 
وی با بیان اینکه تا انتخابات باید مسائل را رصد کرد افزود: 20 درصد قضیه قبل از ثبت نام شکل می‌گیرد و 20 درصد نیز از زمان ثبت نام تا اعلام نظر شورای نگهبان برای صلاحیت کاندیداست و بیش از 50 درصد باقیمانده نیز بعد از نظر قطعی شورای نگهبان است و این که الان یک جریان سیاسی بخواهد یک تصمیم قاطع بگیرد ساده انگاریست و باید مطالب را بر مبنای اتفاقاتی که می‌افتد تحلیل کند.
 
دولت در میدان دو قطبی دیو و فرشته

دبیرکل جامع اسلامی مهندسی با تاکید بر اینکه دولت ظرف 8 ساله گذشته در میدان دو قطبی دیو و فرشته در انتخابات حاضر شده است گفت: دولتی‌ها در سال 88 علی‌رغم اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رقیب دولتی‌ها نبود ایشان را رقیب اصلی خود جلوه دادند، اما دیگر این اسب کشش این بازی را ندارد چراکه این روش نخ نما شده است و دولت در انتخابات 92 به دنبال قطب دیگری است اما این قطب دیگر نمی‌تواند هاشمی رفسنجانی باشد، چراکه همه چیزهای دیگری که در مورد ایشان بود گفته شود.
 
باهنر ادامه داد: تا آنجایی که ما اطلاع داریم دولتی‌های از مشائی ناامید نیستند و تلاش می‌کنند که صلاحیت وی را بگیرند.
 
وی در باره حضور اصلاح طلبان نیز در انتخابات آتی تصریح کرد: اصلاح طلبان حتما حضور می‌یابند که بنده پرونده اصلاح طلبان را از فتنه گران جدا می‌دانم؛ اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده 2 الی 3 کاندیدا دارند و لزوماً این کاندیدها هاشمی و خاتمی نیستند.
 
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نباید دنبال این باشیم که فلانی پرونده دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: ما باید دنبال این باشیم که شخص مدیر و مدبر باشد و در انتخابات صلاحیت وی اعلام شود.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره جبهه پایداری نیز تصریح کرد: جبهه پایداری یک جبهه نوپا و حرف‌های متنوع و متفرق مطرح می‌کند البته می‌توانند یک گفتمان مشخص داشته باشند که هنوز به آن نرسیده‌اند.
 
جبهه پایداری باید آب بندی شود و ارتباطش با بقیه روشن شود.

باهنر با بیان اینکه در جبهه پایداری انسجام کامل وجود ندارد اظهار داشت: در انتخابات مجلس رقابت بین پایداری و متحد بود اما جبهه پایداری از بخشی از جبهه متحد حمایت کرد؛ به نظر بنده جبهه پایداری باید آب بندی شود و ارتباطش با بقیه نیز روشن شود.
 
باهنر اشکال جبهه پایداری را عدم موضع گیری صریح، شفاف و روشن در برابر فتنه و انحراف دانست و گفت: آنها می‌گویند فتنه جریان نیست، بلکه یکی دو نفر هستند که فتنه را به وجود آورده‌اند.
 
وی ادامه داد: جبهه پایداری در انتخابات باز هم تقسیم می‌شود و بخشی از این جبهه به دولت و بخشی دیگر به اصولگرایان متصل می‌شود و من معتقدم جبهه پایداری یک قطب در انتخابات نیست.
 
فرمایشات حضرت آقا صریح و روشن است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: فرمایشات حضرت آقا صریح و روشن است که نیاز به تعبیر، تحلیل و تفسیر ندارد؛ بعضی‌ها به دنبال این هستند که بگویند آقا در مورد فلانی تندتر و در مورد فلانی نیز کندتر نیز صحبت کرد.
 
باهنر اضافه کرد: مجلس درباره استیضاح وزیر کار اشتباهاتی را مرتکب شد که ما عذرخواهی کردیم و امیدواریم در آینده به مصلحت‌ها بیشتر توجه کنیم.
 
وی معتقد است که اگر همه به قانون اساسی اتکا کنند هیچ بن‌بستی در جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت و هرمشکلی را می‌توان به رجوع به این قانون حل کرد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی درباره موضوع مرتضوی نیز گفت: در این باره ما نمی‌توانستیم مستقیم سر هر مسئله‌ای از رئیس جمهور سوال کنیم البته سوال از رئیس جمهور از وظایف مجلس است اما این سوال مسئله خطیری است.
 
هیچ موقع اختلافات با دولت در حد فعلی نبوده است

باهنر به سابقه 24 ساله خود در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: بنده با دولت‌های موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد کار کرده‌ام اما هیچ موقع اختلافات با دولت در حد فعلی نبوده است، چراکه بعضی از نهادها اختیاراتی را که طلب می‌کنند که بیش از حد معمول است.
 
وی با تاکید بر اینکه وقتی احزاب نباشند جریانات، اعلام موجودیت می‌کنند، گفت: عده‌ای می‌گویند نظام ولایی با احزاب هم خوانی ندارد اما من از لحاظ تئوریک این را قبول ندارم چراکه می‌توان در یک نظام ولایی احزاب با این نظام تعامل و کار کنند.
 
باهنر در پاسخ به این سوال که چرا جبهه پایداری به عنوان یک قطب در انتخابات مطرح نمی‌شود گفت: این جبهه بی‌تاثیر نیست اما نمی‌تواند یک قطب در کنار سه قطب دیگر باشد؛ قصد بنده تحقیر جبهه پایداری نیست و از روز اول هم که تاسیس شد از آن استقبال کردیم، الان هم همینطور است.
 
دبیرکل جامع اسلامی مهندسین ادامه داد: اما ما معتقدیم باید مدتی بگذرد و یک وحدت کلمه در سران آنها به وجود آید، از این رو به مدت زمان نیاز است و اینکه غربال شوند.
 
وی در ادامه درباره جلسات مشترک دولت و مجلس نیز گفت: الان جلسه رسمی وجود ندارد و بیشتر گعده‌های دوستانه است.
 
باهنر همچنین به جلسه‌ای که در آن واریز عیدانه به مردم اتخاذ شد اشاره کرد و گفت: این تصمیم نهایی برای ما مطلوب نبود، تاکیدمان بر این بود که سبد کالایی داده شود اما دولت نپذیرفت.
 
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین به بحث مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این مرحله نیز به جمع بندی رسیدیم.
 
وی همچنین درباره لایحه بودجه گفت: بودجه در 15 آذر تقدیم نشد پس بهتر است دولایحه باهم آورده شود؛ اگر بودجه اول اسفند داده شود امکان این که همان اسفند به اتمام برسد وجود ندارد؛ چند دوازدهم نیز برای کشور خسارت دارد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پایدار
عجب حرفی میزنید (پایداری موضعش نسبت به فتنه و انحراف مشخص نیست)؟
آنوقت آقای باهنر ارتباطش با فتنه و انحراف مشخص است؟
آقای باهنر ! امروز چه کسی مورد هجوم دشمنان انقلاب است و چه کسی مورد تمجید آنها؟
حاجی
جبهه پایداری در مرحله اول در انتخابات مجلس بر شما پیشی گرفت وموضع ان دربرابر فتنه و جریان انحرافی همان مواضع تند اقای ایت الله مصباح بود که همه بخوبی از ان اگاه هستید اتفاقا مواضع شما در برابر فتنه مبهم است چطور دیگران را متهم میکنید باعث تاسف است
دادش محمدرضا شما اول وضع خودتو روشن كن با كي هستي بقيه پيش كش
میثم
جهان کاری می کنی که دیگه نظر ندیم
اگه تو نظرات قبلی مشکلی بود به ایمیلم بفرس