جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۹
۶

مشایی: هرکس می‌تواند کاندیدا شود / نوروز زمان موعودبرای ظهور

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 272646
رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد عصر یکشنبه در آخرین جلسه دولت در سال 91 با بیان اینکه نوروز از جهات گوناگون می تواند روز وعده داده شده برای ظهور امام عصر (عج) باشد، گفت: امام، بهار طبیعت و همه موجودات است.
مشایی: هرکس می‌تواند کاندیدا شود / نوروز زمان موعودبرای ظهور
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈ اسفندیار رحیم مشاییˈ از دعا به عنوان یکی از راه های شناخت خدا و معرفت الهی نام برد و گفت: اهمیت ادعیه، در ارایه کردن دنیایی از معرفت به انسانها است در واقع ارتقاء سطح دعا و خواسته های مطرح شده در آن، نشانه ارتقاء سطح وجود آدمی است.

وی در ادامه، لحظه تحویل سال برای ایرانیان را مقدس و آسمانی دانست و گفت: در نوروز عطوفت ها به اوج خود رسیده و مانند چشمه می جوشد و این نشانه آن است که نوروز ریشه داشته و اراده الهی در پس آن قرار دارد.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد تاکید کرد: باید نشان دهیم که منتظر بهار حقیقی انسان ها و امام هستیم؛ بهاری که نسیم آن امروز در جهان وزیدن گرفته و همه سیاهی ها و ظلم ها را ریشه کن خواهد کرد.

وی ادامه داد: در لحظه تحویل سال باید امام را بخواهیم زیرا وقتی او را می خواهیم در حقیقت همه خوبی ها را خواسته ایم؛ همه خوبی ها بدون امام هیچ اثری ندارد و اگر هم اثر داشته باشد، موجب عقبگرد و پشت کردن ما به حقیقت نور و انسانیت است.

وی گفت: امیدواریم لحظه تحویل سال، لحظه ای باشد که عنایت امام زمان(عج) نصیب ملت ایران و همه انسان هایی که ظرفیت دارند در جهان هدایت شوند، بشود.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد درادامه با تاکید بر اینکه نوروز از جهات گوناگون می تواند روز وعده داده شده برای ظهور امام عصر(عج) باشد، یادآورشد: برای من جای سوال بود که چرا در سال های گذشته کسی از امام زمان(عج) به عنوان «بهار» نام نمی برد، در حالی که در روایات و متون از امام زمان (عج) به عنوان بهار انسان ها و خرمی دوران ها یاد شده است.

وی ادامه داد: این موضوع هیچ زمانی مطرح نبود تا اینکه توسط رییس جمهوری از تریبون سازمان ملل مطرح شد.

مشایی با اشاره به شعار ˈزنده باد بهارˈ که از سوی رییس جمهوری در سازمان ملل مطرح شد، افزود: این شعارعمیقی است که ریشه در مکتب ما دارد

مشایی:دولت بنای کار انتخاباتی ندارد

به گزارش فارس، اسفندیار رحیم‌مشایی همچنین در پایان جلسه هیئت‌دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از فضای سیاسی و انتخاباتی کشور چیست،‌ گفت:‌ من از هر کس که می‌تواند به کشور خدمت کند دعوت می‌کنم وارد عرصه انتخابات شود،‌ چرا که هرچقدر افراد بیشتر وارد این عرصه شوند می‌توانند سلایق مختلف مردم را جذب کنند و ما نیز به یک انتخابات پر شکوه نیاز داریم.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد: برای اینکه مردم به صحنه بیایند باید از هر سلیقه‌ای در انتخابات حضور داشته باشند اما باید دانست که این مسوولیت، مسئولیت سنگینی است و این میدان، میدان نمایندگی ملتی بزرگ است و کار سختی محسوب می‌شود.

مشایی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود شعار شما در انتخابات «زنده باد بهار» است،‌ گفت: مگر شعار «زنده باد بهار» امروز داده شده است؟ آقای رئیس‌جمهور یک سال پیش هم در سخنرانی خود این موارد را بیان فرموده بودند.

وی با تأکید بر اینکه دولت شعار انتخاباتی ندارد افزود: دولت بنا ندارد فعالیت و کار انتخاباتی کند.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد:‌ توجه دولت در تمام سطوح این است که خدمتگزار مردم باشد و تا آخرین فرصت خود به خدمت ادامه دهد.

مشایی گفت: دولت باید در اجرای انتخابات، فضا را تا آنجا که از دستش بر می‌آید سالم نگه دارد، چرا که به هر ترتیب همه چیز در دست دولت نیست.

وی با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند هیچ شائبه‌ای در اجرای انتخابات پیش نیاید و اجرای انتخابات را در نهایت سلامت به پیش ببرد تاکید کرد:با شناختی که از رئیس‌جمهور دارم می‌دانم که ایشان تأکید دارند با هر تخلفی در هر سطحی برخورد جدی شود و مردم مطمئن باشند که انتخابات سالم و با شکوه برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
نتیجه اخلاقی این مصاحبه 1- کشف بزرگی توسط آقایان بعمل آمده ونام امام زمان (عج) را کشف فرموده اند. 2- نسیم اسفندیاری از دیار مشاء وزیدن گرفته. 3- اینکه آقایان برای رسیدن به مقاصد خود از همه چیز حتی امام زمان(عج) استفاده ابزاری میفرمایند واین نشان میدهد که ائمه (ع) در طول تاریخ همواره مظلوم واقع شده اند.
Iran, Islamic Republic of
من متوجه نشدم جناب آقای مشایی وهم فکران ایشان تحصیلات علوم فقهی ودینی که درآن مدعی هستند رادر کدام حوزه ومدرسه دینی آموخته اندکه این اظهارات بی اساس از جمله" چرا تاکنون هیچ عالم وبزرگ دینی از امام زمان(عج) به عنوان «بهار» نام نبرده"...؟؟آیا واقعا" بیان کردن این جملات تعبیری از یک دین جدید نیست ...؟؟خداوند متعال ان‌شاءالله آخر عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند.
Iran, Islamic Republic of
چه جالب دقت کردید اساتید اخلاق دولت از چه کسانی به چه کسی رسیده؟! اینو بهش میگن ترقی معکوس!!
تیزبین
سلام آقایان تحصیل کرده نیستند و مهندسند فقط کمی مطالعه کرده اند بنده که یک کمترین محقق دینی هستم با 15 سال درس خواندن مدعی هم نیستم اصلا کسی نیستم اما اشتباهات این آقایان روشن است
کمترین دلیلش همین است که بین معقولات و منقولات تفاوتی نمی گذارند و اصلا متوجه نمی شوند که اصل ظهور مبانی عقلی دارد ولی جزئیات مانند رجعت منقول است؟؟
اصلا از ترمینولوژی مفاهیم روایات و تعابیر وحیانی با تعابیر عرفی و برگردان آنها به فارسی خبر ندارند مثل همین ربیع الانام که یک معنای عمیق و وسیع دارد که به معنای باران بهاری است که برتمام موجودات باریدن می گیرد پس بگوییم زنده باد باران !!! این حرفها خنده دار است
هرچند به تعبیر حضرت آقا عالم سیاست خیلی طرفدار و مشتری و مرتکب و مغترف دارد!! این آقایان هم این ادبیات را انتخاب کرده اند وا اسفا
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
ازخدا مي خواهم كه درفرج صاحب عصر (عج) تعجيل فرمايد و آدمایی كه دم ازايشان ميزنند ولي اعتقادي به آن ندارند را از دم تيغ بگذراند تامردم آسايش پيداكنند .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای مشایی، واقعا خیال می کنی ملت با این نوع بیانات شما فریب می خورند و نظرشان راجع به شما تغییر می کند؟