دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۱
۲۲
تا ساعت 9 صبح 12 مرداد 92 کار می کنیم؛

پاسخ احمدی‌نژاد به انتظار مردم/ برخي واقعاً عليه دولت اجحاف مي‌كنند

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 272522
احمدي‌نژاد گفت: دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صريح اعلام كرده و معتقديم هيچ كس نبايد يا نمي‌تواند در انتخاب مردم دخالت كند و اين حق منحصراً در اختيار مردم است.
پاسخ احمدی‌نژاد به انتظار مردم/ برخي واقعاً عليه دولت اجحاف مي‌كنند
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (يكشنبه) ‌در نشست استانداران سراسر كشور در ساختمان وزارت كشور، گفت: برنامه و سياست دولت تا آخرين لحظه فرصت خدمتگزاري، كار و تلاش صادقانه و خالصانه و خدمت به مردم است و پشت اين ايده نيز استدلال عقلاني، ديني و منطقي قرار دارد.
مهمترین بخش سخنان 2400 کلمه ای رئیس جمهور به شرح زیر است:

تا آخر ایستاده ام
 
وي تصريح كرد: تاآخرين لحظه پاي كار ايستاده‌ايم و هيچ دغدغه‌اي جز كار و تلاش و خدمت نداريم و از همه مديران اجرايي هم مي‌خواهم وقت خود را فقط در اين مسير متمركز كنند.

رييس جمهور گفت: توان دولت در تحمل فشارها و بدخواهي ها زياد است و اين دولت تا روز آخر خدمت خود و تا ساعت 9 صبح 12 مرداد سال 92 كه براي تنفيذ رياست جمهوري جديد برويم همانند ساعت 10 صبح روزي كه حكم بنده تنفيذ شد، كار خواهد كرد؛ چرا كه اين خدمتگزاري فرصت مناسبي است كه نبايد اجازه دهيم از دست برود.

آرزويي جز آزاد شدن بشريت ندارم

رييس جمهور در ادامه انقلاب اسلامي را در آستانه ورود به دوره‌اي جديد و سطحي بالاتر و جهاني‌تر عنوان كرد و افزود: وظيفه ما در اين عرصه كار، تلاش و خدمت است و ما مطالبه‌اي جز اين نداريم و هيچ‌كس نيز حق ندارد طلبي جز اين داشته باشد؛ خودم را بدهكار انقلاب اسلامي مي‌دانم و حاضرم جانم را در راه اسلام و قرآن فدا كنم و اساساً آرزويي جز بالا رفتن پرچم توحيد و عدالت در جهان و آزاد شدن بشريت ندارم.

گردش غلط مالي در كشور ناشي از عملكرد نادرست تصميم‌گيران است

رييس جمهور با بيان اينكه ثروت دائماً در حال انباشت در تهران بوده و حجم گردش سرمايه در تهران با سراسر كشور برابري مي‌كند، اظهار داشت: همان جرياني كه باعث اين انباشت سرمايه در تهران شده، باعث شده است، توده‌هاي عظيم مردم از جريان فعاليت‌هاي اقتصادي خارج شده و اقتصاد در انحصار عده قليلي متمركز شود در حالي كه اقتصاد با تلاش همه مردم ماندگار، پويا و فعال مي‌شود.
 
دكتر احمدي‌نژاد گردش غلط مالي در كشور را ناشي از عملكرد نادرست تصميم‌گيران عنوان كرد و ادامه داد: امروز سيستم بانكي كشور به عامل اصلي انتقال پول و ثروت از طبقات پايين به طبقات بالا تبديل شده است و اين روند اشتباه بايد معكوس شود و تا زمانيكه اين روند غلط معكوس نشود در مديريت و كنترل مسائل با مشكل مواجه خواهيم بود.

پيگيري اجراي مناسب طرح پزشك خانواده

رييس جمهور در ادامه سخنان خود از ديگر كارهاي لازم‌الاجرا در كشور را پيگيري اجراي مناسب طرح پزشك خانواده عنوان كرد و گفت:‌ اجراي اين طرح هرگز به معناي جذب نيروي جديد براي وزارت بهداشت نيست، بلكه اقدامي اصولي براي كاهش هزينه‌هاي ملي در بخش بهداشت و درمان مردم است.

 كساني كه بازار ارز را بهم ريختند، مدعي دولت هم هستند

رييس جمهور خاطرنشان كرد: همان كساني كه بازار ارز را بهم ريختند، مدعي دولت هم هستند و وقتي بانك مركزي در ازاي ارزهاي پرداخت شده به بانك‌ها، پاسخي از نحوه مصرف اين ارقام ارزي از طرف بانك‌ها نگرفت و مجبور شد منابع ريالي معادل را از حساب اين بانكها برداشت كند،‌عليه بانك مركزي جنجال به راه انداختند.

جنگ فقر و غنا

دكتر احمدي‌نژاد تأكيد كرد: زماني كه امام راحل تعبير جنگ فقر و غنا را بكار برد، شايد خيلي از ما اين بحث را جدي نمي‌گرفتيم، اما امروز نبرد در اين عرصه بطور بسيار جدي جريان دارد.
 
رييس جمهور با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري بر لزوم ادامه اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: پس از تأكيدات معظم‌له هشت جلسه برگزار كرديم و چهار گزينه براي چگونگي ادامه اجراي هدفمندي يارانه‌ها ارائه كرديم كه آثار تورمي آنها بر روي توليد، تجارت و معيشت دهك‌هاي مختلف جامعه به صورت كاملاً دقيق محاسبه شده است.

هوشمندانه‌ترين راه مقابله با تحريم‌ها

وي با طرح اين سوال كه آيا مقابله با تحريم‌ها غير از اين است كه آثار منفي آن در زندگي مردم حذف شود، اظهار داشت: هوشمندانه‌ترين راه مقابله با تحريم‌ها، اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها است.

دكتر احمدي نژاد با رد اين ادعا كه در اثر اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها حجم نقدينگي افزايش يافته است، خاطر نشان كرد:‌ دولت حتي از تنخواهي كه براي اجراي اين قانون دريافت كرد نيز بخشي را به خزانه بازگرداند و براساس آمارهاي كاملاً دقيق، مستند و ثبت شده افزايش حجم نقدينگي در سال 90 به نسبت سال 89 كاهش داشت، اما عده اي بدون توجه به اين آمار ادعاهاي بي‌اساس خود را تكرار مي‌كنند.

رييس جمهور اظهار داشت: مخالفان هدفمندي يارانه‌ها در بين مردم اين طرح را عامل افزايش قيمت‌ها، تورم و مشكلات معرفي مي كنند اما در جلسات خودشان آن را يك طرح انتخاباتي تفسير مي‌كنند؛ اگر اين يك طرح شكست‌خورده است، اجازه دهند دولت كه ريسك آن را پذيرفته، مراحل بعدي آن را هم اجرا كند.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صريح اعلام كرده و معتقديم هيچ كس نبايد يا نمي‌تواند در انتخاب مردم دخالت كند و اين حق منحصراً در اختيار مردم است.

برخي واقعاً عليه دولت و مردم اجحاف مي‌كنند

رييس جمهور كنترل بازار را به عنوان يكي از اساسي‌ترين اقدامات استانداران در روز‌هاي منتهي به عيدنوروز، ذكر كرد و اظهار داشت: بايد كنترل بازار را در اين ماه جدي‌تر پيگيري و اجرا كنيد تا مردم براي عيد در مضيقه قرار نگيرند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه برخي واقعاً عليه دولت و مردم اجحاف مي‌كنند، تصريح كرد: دغدغه ذهني برخي‌ها فقط انتخابات است و من نمي‌توانم اين مسأله را براي خود تحليل كنم.

رييس جمهور ايجاد التهاب در بازار براي بالا بردن قيمت برخي كالاها را در حكم ربا خواري معرفي و خاطر نشان كرد: اينكه كسي با اقدامات غيرقانوني زمينه رشد بدون زحمت ثروت خود را فراهم كند، عين رباخواري و جنگ با خداست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دکتر برگرد!
مقداد
از دیروز منتظر عذرخواهی رئیس محترم از مردم و رهبر انقلاب بودم. این جوابش. اصلا انتظار نداشتم.
سجاد
United Kingdom
پس عذر خواهیت کو داداش
ولایت
Iran, Islamic Republic of
دکتر مگر شما سال 84 نیومدی سپر ولایت بشی. چی شد پس؟
عذرخواهی از آقا باعث افتخاره. زودتر بیانیه بده و اعلام ندامت کن.
ساسان
واقعا باعث خجالت نیست که تا این لحظه رییس جمهور از رهبری عذرخواهی نکرده؟
چرا با ایشان برخورد لازم نمیشود که کشور را...
حسن
چه خبرتونه. چند نفر به یه نفر. مگر دکتر احمدی نژاد علیه آقا حرف زده که این جور دوره اش کردید.
همین که چند بار تو صحبت هاش درباره رهبر معظم انقلاب حرف زده نشون می ده که از جلسه یکشنبه راضی نیست. شماهام ایراد الکی نگیرید.
دکتر حتما مقاومت کن ما هم پشتت هستیم.
Australia
بابا چرا به این بنده خدا منفی دادین چند بار جمله را بخونید شما هم مثبت میدید
حسین قلی حقگو
Iran, Islamic Republic of
بابا ایشان گفته:
دولت موضع خود را در برابر انتخابات شفاف و صريح اعلام كرده ...
کحای این حرف به انتخابات شفاف میخورد ؟!
حسین
Iran, Islamic Republic of
القای اینکه احمدی نژاد دربرابر رهبری هست برای من قابل حل نیست . رهبری یک فرد کاملا انقلابی میباشد که اگر کوچکترین انحرافی در ریس جمهور ببینند گوشزد میکنند . چرا برخی میخواهند بین دکتر و رهبری حایل ایجاد کنند . گرانی هست ولی برخی میخواهند خود را تبرئه کنند و به دولت کمک نمی کنند که بقول حضرت آقا از این پیچ تاریخی و حساس با هم گذر کنیم . اگر ولایت مدار هستید خواسته رهبری اینه که با همدلی از این پیچ گذر کنیم . آنان که دائما دولت را به سوء مدیریت محکوم میکنند مگر در این مملکت زندگی نمی کنند . عوض سر وصدای بی فایده در همه جا بیاید با کمک به دولتی که برخواسته از توده های عظیم و بپاخاسته مردم میباشد کمک و یاری کنید . این همه سال در مسند قدرت بودید کاری برای مردم نکردید حالا که دولت نهم و دهم که خاستگاه اصلی آن مردم بودند و خدمت رسانی به محرومین آرمان آنهاست . کمتر دست انداز درست کنید
amin
ای جان حرف دل مارو گفتی.
Australia
فقط دعا کنید آدم دقیقه نود گل نخوره
اینها همه اش درس عبرتی میتواند باشد برای من و شما مردم عادی که فقط از خدا عاقبت بخیری بخواهیم، دوستان هر موقع ناامید بودید تاریخ اسلام را که بخونید امیدوار خواهید شد .
خدا خودش تا حالا این نظام با رهبری را حفظ کرده تا آخر هم خواهد کرد و یقین بدانید که این نظام با پشتیبانی ولایت فقیه و طرفداران نابش بیدی نیست که با این بادها بلرزد
مجتبی
ای کاش احمدی نژاد یه بار هم اعتراف میکرد که در برخی جاها اشتباه کرده و اشتباه خودش رو قبول می کرد. امام خمینی (ره) با اون عظمت و بزرگیش اگر اشتباه میکرد اعتراف می کرد و حتی اگر اشتباه هم نکرده بود باز هم همواره در خوف و رجا بود که نکند خدایی نکرده در جایی اشتباه کرده اما این بشر نمیدانم چرا . . .
اگر خواهی خداوند دست تو گیرد که باید تو گذاری پای را بر نفس خویش و کرده باشی غفران را طلب از خداوند وهب.
جالبه طبق معمول تقصیرها گردن دیگران افتاده و ایشان که از همه بی تقصیر تر است توصیه های اخلاقی کرده این بازی کی قراره تموم بشه؟
United Kingdom
جناب آقای رییس جمهور!
بعد از نامه حضرت آقا،‌ هفت روز گذشت تا مشایی را برداشتی
خانه نشینی ات یازده روز طول کشید
برای معذرت خواهی چقدر زمان لازم داری؟
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور کار های بسیار خوب شما با عدم تبعیت از رهبری نزد مردم ارزشی ندارد.لبیک یا امام خامنه ای
خدا رحم كند
ایشان بایییییید از پیشگاه رهبری و مردم رسما عذر خواهی کنند...
هادی
Iran, Islamic Republic of
شما که دغدغه پابرهنه ها را داشتید الان و بخصوص در سال جاری اوضاع بدی با این تورم 100 در صدی پیدا کرده اند و عده ای پولدار به شکر این تورم پولدارتر شده اند
اندیشه
Iran, Islamic Republic of
این که می گه دغدغه نداریم برای انتخابات پس این زندباد بهار چی بود؟!
حامد
دلم بدجور واسه احمدي نژاد 84 تنگ شده!
خدا ميدونه كه چقدر واسش تبليغ مي كردم!
متاسفانه بيشتر مسئولين ما قبل و بعد مسئوليتشون با هم قابل مقايسه نيست
همانا شيطان دشمن آشكاري است...
محمدرضا
ان‌شاا.. امیدوارم دوستان منصف باشند.ایشون یه زمانی خوب بود یا حداقل سعی می کرد خوب باشه ولی حالا متآسفانه آقای احمدی نژاد راه بسیار اشتباهی رو انتخاب کرده.من و خیلیای دیگه با تمام وجود برای راه و منش اعلامی و تا حدودی عمل شده احمدی نژاد تلاش کردیم تا امروز برآورده شدن آرمانها رو شاهد باشیم.ولی نشد.چرا؟واقعا احمدینژاد داره قدرت طلبی میکنه؟نمی دونم.ولی اگه این طوره برای ایشون واقعا متآسفم.عدالت علی ع این بود؟ داری با خودت چه می کنی دکتر؟!بچه حزب اللهی بودی ولی به نظر میاد داری دور میشی؟آقای منتظری رو اطرافیانش به کجا رسوندن!و البته اگه خود ایشون محکم تر بود هرگز نمیشد!مثل شما!رهبری مظلومه ولله.کمکی برای دست مجروح رهبر باش.تازه داری دست دیگه رهبرم می بندی.ایشون به شما و همه مردم انقلابی دل بست که کمک کنید انقلاب امام زمان عج به اهدافش برسه.در گیر سیاسی کاری شدی!عزل و نصب مشکوک میکنی.کسی شدی برای خودت دکتر.این رسم معرفت نیست.خودتو بشناس.