سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
سر انتخاب وزیر دفاع و رییس سیا

درگیری جمهوری خواهان و اوباما

يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 271334
یک سناتور سرشناس جمهوری خواه اوباما را تهدید کرد که تا زمانی که کاخ سفید پاسخ های قانع کننده ای به رویداد حمله به سفارت این کشور در بنغازی ندهد، وی تایید وزیر دفاع و رییس سازمان سیا توسط سنا را متوقف خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا : خبرگزاری ˈآسوشیتدپرسˈ، سناتور جمهوری خواه ˈلیندزی گراهامˈ کاخ سفید را به ˈطفره رفتنˈ برای پاسخ به درخواست های ارایه اطلاعات بیشتر در مورد حمله به سفارت آمریکا در لیبی و کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور متهم کرد.

اوباما، ˈجان برنانˈ را برای تصدی گری پست ریاست سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و سناتور ˈچاک هیگلˈ را به عنوان نامزد وزارت دفاع این کشور معرفی کرده است.

گراهام گفت: ما از این که رییس جمهور در شب ۱۱ سپتامبر و زمان این بحران ملی چه کرد خبر نداریم و مردم آمریکا باید بدانند که فرمانده کل قوای آنان در زمان آن حمله هشت ساعته چه کار کرد.

وی در ادامه گفت: من فکر نمی کنم تا زمانی که کاخ سفید اطلاعات بیشتری به ما نداده است اجازه بدهیم برنان برای به دست گرفتن ریاست سیا و هیگل به عنوان وزیر دفاع پیش بروند.

وی ادامه داد: او آن شب چه کرد؟ این ناعادلانه است، خانواده های آمریکایی باید بدانند، مردم آمریکا باید بدانند.

ˈجک ریدˈ سناتور دمکرات نیز در واکنشی به سخنان گراهام، این تهدید را ˈبی سابقه و ناموجهˈ توصیف کرد. وی در این باره گفت: سناتورها باید مجال این را داشته باشند که برای سرنوشت نامزدان رای بدهند.

جمهوری خواهان دولت اوباما را به بررسی این رویداد تنها در زمان انتخابات متهم می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *