شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

سخنان جدید مرسی درباره سوریه

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 270567
رئیس‌جمهور مصر در نشست امروز سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرد که برقراری صلح در منطقه، مستلزم حل عادلانه مسئله فلسطین است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر طی سخنانی در نشست امروز سازمان کنفرانس اسلامی گفت: کانون تنش و بحران همچنان در جهان اسلام از سوریه تا فلسطین و دیگر نقاط آن وجود دارد. سازمان کنفرانس اسلامی باید تلاش خود را برای غلبه و فائق آمدن بر این مشکلات و چالش ها به کار گیرد.

وی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه های مختلف عربی بخش می شد، افزود: ما علاقمند به گسترش همکاری بین مصر با کشورهای همسایه هستیم و باید با فتنه مذهبی و طائفه‌ای در جهان اسلام مقابله کرد.

مرسی تاکید کرد: در زمینه سیاسی با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه هستیم که مسئله فلسطین، مسئله اساسی و پایه و اساس تحقق ثبات در منطقه است.

وی افزود: مصر خود را ملزم به حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن می‌داند تا به آمال و اهداف مورد نظر خود دست یابد. تا زمانی که فلسطینی‌ها به حقوق خود دست نیابند، برقراری صلح و تشکیل فلسطین امکانپذیر نیست.

وی درباره سوریه نیز گفت: مصر علاقمند به پایان دادن فوری بحران سوریه است. تمامی گروه‌های سیاسی باید برای حل بحران این کشور مشارکت داشته باشند . ما گفت‌وگوهایی را با طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی در قبال بحران سوریه آغاز کرده ایم.

رئیس‌جمهور مصر در ادامه به مسئله مالی اشاره کرد و گفت: از وحدت اراضی و حاکمیت کشور مالی حمایت می کنیم. باید ریشه های بحران سیاسی در مالی را معالجه کرد.

مرسی درباره مسئله میانمار نیز گفت: نمی توان در قبلا اوضاع میانمار سکوت کرد و باید از مسلمانان روهینگا حمایت کرد. باید به حقوق مسلمانان میانمار احترام گذاشت و آن را تضمین کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم جنگ در سوریه رو تمام کنید