يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تظاهرات علیه فساد سیاسی در بارسلونا

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 269987
هزاران شهروندی بارسلونا شب گذشته به نشانه اعتراض به فسادهای سیاسی و اقتصادی حزب حاکم گرد هم آمدند و با فریادهایشان خواستار استعفای نخست وزیر این کشور شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پایگاه خبری اسپانیایی زبان « لا ناسیون نوشت: هزاران شهروندی بارسلونایی شب گذشته( شنبه) به نشانه اعتراض به فسادهای سیاسی و اقتصادی حزب حاکم گردهم آمدند و با فریادهایشان خواستار استعفا  ماریانو راخوی، نخست‌وزیر این کشور شدند.
 
این شهروندان بنرهایی مختلفی حمل می‌کردند. «حقوق تو حق من است»، «راخوی = استعفا» شعارهایی  بودند که بیش تر از دیگر شعارها خودنمایی می‌کردند.
 
علی‌رغم اینکه نخست‌وزیر اسپانیا اتهامات وارده در رابطه با فساد اقتصادی را رد کرده است، بیش از 650 هزار شهروند اسپانیایی خواستار استعفای وی شدند.
 
در یکی از پایگاه‌های اینترنتی با آدرس www.change.org  بیش از 650 هزار شهروند اسپانیایی بیانیه‌ای مبنی بر استعفای راخوی را امضا کردند. پابلو گایگو، سازنده این وب‌سایت از افزوده شدن تعداد امضا کنندگان خبر داده است.
 
این تظاهرات پس از افشاگری روزنامه ال‌پائیس صورت گرفت. این روزنامه  با یافتن مدارک دست‌نویسی ازخزانه‌داران  پیشین اسپانیا، از شماره حساب‌های مخفی اعضای حزب مردم مطلع شده بود و دست به افشاگری آنها زد.
 
بر اساس این نوشته‌ها مبالغ هنگفتی از سال 1997 در اختیار ماریانو راخوی،  نخست‌وزیر این کشور قرار گرفته است. در سال 2008 نیز در اوج بحران اقتصادی این کشور، مبالغ دریافتی توسط راخوی چندین برابر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *