دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲۶
۲۶

نظر آیت الله مکارم در مورد سیم کارت رایتل

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 269609
نظر آیت الله مکارم در مورد سیم کارت رایتل
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله از مراجع عظام تقلید در پاسخ استفتائی در مورد استفاده از مکالمه تصویری که جدیدا توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه می شود فرمودند:

به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشأ مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکتهای خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.

منبع: وبلاگ تذکر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه خوب بود ایشان در مورد واردات بی رویه اجناس چینی هم نظر میدادند
موسوی
چه خوب بود شما هم قدتان بلندتر بود!
آخه این پیام چه ربطی به خبر داشت؟
رسول
يكي ازوظايف مومن اين است كه درهركاري قبل ازارتكاب بداند حكم ان چيست (وراه ان برسيدن ازمرجع تقليداست)زيرايكي ازدلايل اصلي مشكلات اجتماع جهل نسبت به مسايلي است كه درامورروزانه به انهانيازاست
عليرضا
سلام.
اين مطلب چرا امضا يا مهر آقاي مكارم رو نداره؟
ثانيا بعيد بدونم چنين چيزي گفته باشه.
ثالثا اگه گفته ميشه بهش انتقاد كرد. تماس تصويري هم يك نوع خدمته كه ميشه حلال استفاده كرد.
Iran, Islamic Republic of
شما خودت ميگي ميشه ازش استفاده بهينه كرد پس ميشه هم نكرد! ايشان هم فرمودند در شرايط كنوني نيازي به اين كار نيست كه يك ميشه نميشه ديگر درست كنيم.
Amir
United States
سلام
از خیلی چیزها میشه استفاده دوگانه کرد لذا این نباید مجوزی برای توصیه عدم استفاده باشه
United States
فکر کنم این سوال با هدف تخریب مراجع پرسیده و پخش شده... باید دقت داشته باشیم.
احد
سلام بخدا اسلام با پیشرفت علم مخالف نیست.فقط ما ایرانی ها هستیم که فکرمون همش تو راه خلافه! هر چیز جدید که وارد دنیای بشر میشه.ادم های خوب استفاده خوب میکنن وادم های بد استفاده بد. مثل دستگاه ویدئو.
حسن
United Kingdom
باسلام نظر ایشان واضح است وبر بنده واجب است که به ان عمل کنم. فکر میکنم بهتر است قبل از بکار گیری هر تکنولوژی فرهنگ آن را یاد بگیریم.بهتر است به جای ارتباط تصویری بیشتر روی تکنولوژی دریافت اینترنت سریع و استفاده از فواید آن کار شود.
این فرهنگ که میفرمائید یعنی چه؟!
مهدی
United States
نگران نباشید
اونقدر گرونه کسی نه پول داره گوشی شو بخره نه پول شارژ
الان کی دیگه گوشی نداره///؟؟//؟//؟؟؟//؟؟
محمد
به نظر من وقتی میشه از طریق اینترنت وب کنفرانس گذاشت مخالفت با تلفن تصویری بی معنی میشه. تکنولوژی را باید در فرهنگ حل کرد نه اینکه فرهنگ را به ضد تکنولوژی تبدیل کرد. در هر صورت از ابتدای انقلاب در ابتدا با خیلی از تکنولوژی ها مخالفت شده و نتیجه نداده. و متاسفانه همانطور که حضرت آقا هم فرمودند در بعضی موارد ضررش بیشتر از نفعش بوده اما دلیل آن وجود آن تکنولوژی نیست بلکه به تربیت ما بستگی دارد.
رضا
من رایتل ندارم ولی چرا پای مراجع را به این حرفها می کشانید .
Iran, Islamic Republic of
وقتي مساله اي به زندگي روزمره ارتباط داره پس حكم شرعي اش هم مهمه و بايد نظر مراجع رو دانست.
اینگار فقط با رایتل میشه تماس تصویری گرفت پس کلا وب کم ورایانه واینترنت و همه چی حروم میشه
Iran, Islamic Republic of
اگر استفاده نادرست از هر وسيله گناه باشد پس استفاده از ماشين هم گناه است چرا كه يك تصادف عمدي منجر به مرگ مي شود پس بايد استفاده صحيح از هر وسيله را به مردم آموزش داد نه استفاده صحيح از آن را هم منع نمود.
با سلام
بنده وقتی این مطلب رو اینجا خوندم بلافاصله از دفتر ایشون استفتا کردم و دفتر اینچنین جواب دادند :
اگر از آن برای مقاصد غیر شرعی و مفسده دار استفاده نکنند اشکالی نداره .
با سلام
بنده که همین نظر رو از دفتر معظم له استفتا کردم جواب فوق رو مرقوم فرمودند و امروز 15/11/91 اصلاحیه دادند به این شرح :
به یقین مفاسد استفاده از سیم کارتهای تصویری از فواید ان بیشتر است و منشاء فساد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به این که ضرورتی برای اصل این کار نیست شرکتهای خصوصی و دولتی باید از انجام ان خودداری کنند و مکلفین نیز از خرید ان پرهیز نمایند .
معین
Iran, Islamic Republic of
سلام
اگر واقعا این نظر جناب آقای آیت الله مکارم که از مراجع بزرگ و محترم شیعه اند باشد باید توضیح می دادند منظورشان از مفاسد گفتگوی تصویری چیست؟ و اگر مفسده داشته با توجه به تجربه ای که شده و می دانیم تکنیک خواه نا خواه می آید آیا تحریم کردن راه کار مناسبی است؟
جدیدا ایت الله مکارم پاسخ استفتات رو در وبلاگ تذکر منتشر میکنن؟!
میشه دقیقا لینک از سایت ایشان بدین ماهم ببینیم!
دوستانی که چشم بسته نظر میدن به جعلی بودن مطلب دقت کنن چون در سایت ایشون اصلا چنین استفتا و پاسخی نیست اگر بود بدین ماهم ببینیم!
محمد
مفاسد این کار به علت بی فرهنگی ما ایرانی ها در استفاده از این امکانات هستش
وحيد
Kuwait
فتوای ايشون بسيار مطابق عقله اگه كسي بخواد يه کاری بكنه يا يه چيزي بخره راه عقلاني اينه كه به سود وزيان اون كار نگاه كنه اگه ضررش بيشتر باشه انجام نميده
با تصويري شدن تماس فساد در ارتباطها بيشتر ميشه .طرف تاحالا باشنيدن صداي جنس مخالف تحريك ميشد حالا تصويرش رو هم داره. شمايي كه بهانه ويدئو كنفرانس و وب کم رو مي گيري، حواست باشه كه با اين فناوري ديگه لازم نيست طرف بره كافي نت يا حتي پاي کامپيوتر خونش چون ديگه به راحتي در آوردن گوشی ازتو جيبش مي تونه همون گناه رو انجام بده
البته اين براي كسيه كه دوست داره سالم زندگي كنه وگر نه...
ابوذر
ان شاء الله که ما مردم امروز ایران از مردم دوران قاجار کمتر نباشیم و حکم مرجع تقلید جامعه را عملی نماییم.
همانطور که مردم ایران، تنباکو را تحریم کردند
مسیح
Latvia
با سلام!
من هم به اینکه واقعا این حرف آیت الله مکارم باشد یا نه شک دارم، اما نکته ای که در هر صورت درسته اینه که امیدوارم مسؤلان محترم فقط به فکر جیبشان نباشند و قبل از فروش و توزیع، کمی هم در جهت فرهنگسازی استفاده درست از این سیم کارت کار کنند.
لایک