يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱
امام جمعه اهل سنت شهر نگور:

'تا آخرین قطره خون از نظام دفاع می‌کنیم'

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۲۴
کد مطلب: 269477
امام جمعه اهل سنت شهر نگور از توابع شهرستان چابهار با بیان اینکه اهل سنت از نظام اسلامی حفاظت و حراست می کند، گفت تا آخرین قطره خون از کشور و نظام اسلامی دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم استکبار جهانی بر ملت ایران سلطه یابد.
به گزارش جهان، مولوی ˈعبدالرحمن عارفیˈ در همایش گرامیداشت میلاد نبی اکرم (ص) که با حضور علما و معتمدین شیعه و سنی در چابهار برگزار شد، با انتقاد از برخی درگیری های مذهبی در کشورهای اسلامی همچون لبنان، فلسطین، غزه و سوریه تاکید کرد: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف در تلاش است با راه اندازی جنگ های داخلی، فرقه ای، قومی و مذهبی جهان اسلام را تضعیف و تحت سلطه خود در آورد.

این عالم اهل سنت با اشاره به نعمت امنیت و آرامش در کشور گفت: مردم کشورهای همسایه ایران آرزو دارند برای حاکم شدن امنیت و آرامش در کشورشان حکومتی شبیه به جمهوری اسلامی در کشور آنها پایه گذاری و تاسیس شود.

وی با اشاره به حضور برخی از مسلمانان و برادران دینی که برای درمان به ایران مسافرت کرده اند، تصریح کرد: آنان به ما گوشزد می کنند، ملتشان برای امنیت و آرامشی که در ایران حاکم است غبطه می خورند و آرزو می کنند این نعمت الهی به کشور آنان نیز برسد.

به گفته وی، آنان اظهار می کنند در کشورشان داشتن موبایل و یا مقداری پول می تواند امنیت جانی آنها را به خطر اندازد و به همین دلیل در بیشتر مواقع حتی از اینکه به سلامت به مقصد برسند مطمئن نیستند و دچار نگرانی و اضطراب هستند.

عارفی، با تبریک هفته وحدت و اشاره به آیه ˈاطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکمˈ، افزود: باید از موضوعات و مسائلی که باعث کاهش محبت و ایجاد بغض در دلها می شود پرهیز کرد زیرا دشمن از تشتت و تفرقه بین مسلمانان شاد می شود.

به اعتقاد وی، مسلمانان زمانی بر بخشی از جهان حکمرانی می کردند، اما به دلیل تفرقه و کینه توزی، حکومت هزار ساله هند و 800 ساله اندلس را از دست دادند و این شکست و نابودی به دلیل تفرقه و خودخواهی و هواپرستی حکمرانان وقت آن زمان در جهان اسلام پدیدار شد.

امام جمعه اهل سنت شهر نگور با اشاره به اینکه امروز دشمن با حربه های مختلف و راه اندازی کانال های متعدد ماهواره ای سعی در ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان ایران دارد، خاطرنشان کرد: با وجود این تلاش های دشمنان در طول 33 سال گذشته، ملت فهیم ایران با درایت و پیروی از تعالیم اسلامی و پیامبر اکرم (ص) حتی لحظه ای فرصت برای اجرایی شدن توطئه های دشمنان را نداده و نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يا علي مدد