دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲

هشدار در مورد کلاهبرداری از طریق عابربانک

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 268937
رئیس پلیس فتا استان قزوین خطاب به شهروندان بیان کرد: اگر روزی خودپردازی که به آن رجوع کرده‌اید کارت شما را بدون دلیل و نه بعد از وارد کردن کد اشتباه بلعید محل را ترک نکرده و بلافاصله با مسئولان بانک تماس بگیرید.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین، به استفاده‌ کنندگان از خودپردازهای بانکی در خصوص کپی غیرقانونی نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی هشدار داد.
 
به گزارش مهر، سرگرد مهدی مختاری ‌نسب در این باره اظهارداشت: با رونق بانکداری و پرداخت الکترونیکی، کلاهبرداری به شکل‌های مختلف در این حوزه همگام با این صنعت در حال گسترش بوده و دسترسی به شماره کارت و کپی اطلاعات آن در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته است.
 
وی افزود: قربانیان اسکیمینگ معمولا بعد از گذشت مدتی، متوجه عملیات غیرطبیعی روی حساب بانکیشان شده و از برداشت پول از حساب آگاه می‌شوند.
 
رئیس پلیس فتا استان قزوین خطاب به شهروندان بیان کرد: اگر روزی خودپردازی که به آن رجوع کرده‌اید کارت شما را بدون دلیل و نه بعد از وارد کردن کد اشتباه بلعید محل را ترک نکرده و بلافاصله با مسئولان بانک تماس بگیرید.
 
مختاری ‌نسب عنوان کرد: قبل از استفاده توجه دقیق به خودپرداز داشته و اگر به ابزاری نظیر دوربین‌های کوچک‌ تر یا صفحه کلید تقلبی مشکوک شدید از آن خودپرداز استفاده نکنید.
 
وی ادامه داد: اگر کارت شما به راحتی داخل دهانه خودپرداز وارد نشد اصراری برای داخل کردن کارت نداشته و بهتر است مسئولان بانک را از این موضوع مطلع و به خودپرداز دیگری مراجعه کنید چرا که ممکن است دهانه خودپرداز با یک شی تقلبی شبیه اصلی جایگزین شده باشد.
 
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین اظهارداشت: هرگاه هنگام استفاده از خودپردازها به موارد غیرطبیعی و مشکوک برخورد کردید علاوه بر مسئولان بانک و پلیس فتا استان قزوین افرادی را که در انتظار نوبت در خودپرداز هستند را نیز از این موضوع مطلع کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نوید
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
این راهنماییها بسیار خوب و بجاست. اما لطفا در ادامه این پیشگیریها به بانکها ابلاغ بشه تا موظف بشن هر کدوم کنار خودپردازهاشون شماره تماس اضطراری اون بانک رو بنویسند و البته بصورت 24 ساعته و شیفتی هم جوابگوی این تلفن باشند. تا جایی که بنده متوجه میشم، عمده این کلاه برداریها در زمان تعطیلی بانکها مخصوصا شبها انجام میشه.
با تشکر
آرش
آخه قربونت برم من وقتی شب میخوام از دستگاه پول بگیرم و کارتمو خورده مسئول بانک رواز کجا بیارم . روز روزش جواب درست نمیدن .