شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۵
۵۸

دو زورگیر خشن در ملاء عام اعدام شدند + تصاویر

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 267301
حکم اعدام با طناب دار دو پسر جوان که چندی پیش از یک شهروند تهرانی زورگیر‌ی‌ کرده بودند، پس از طی مراحل قانونی و تایید در دیوان عالی کشور، بامداد یکم بهمن در ملاء عام اجرا شد.
دو زورگیر خشن در ملاء عام اعدام شدند  + تصاویر
به گزارش جهان، «علیرضا مافیها» و «محمد‌علی سروری» که در آذر ماه سال جاری با همکاری 2 نفر دیگر و با استفاده از سلاح سرد یک شهروند تهرانی را مورد حمله و ضرب و جرح قرار داده بودند، بامداد روز یک‌شنبه یکم بهمن در ضلع شمالی پارک هنرمندان و در خیابان بهشهر به وسیله جرثقیل به دار مجازات آویخته شدند.
 
پرونده‌ این چهار متهم پس از دستگیری و در حالی که تصاویر مربوط به زورگیری‌شان در اینترنت و تلویزیون پخش شده بود، در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مفتوح شد و پس از اینکه دادستانی برای این افراد کیفرخواست صادر کرد، شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی نیز در 9 دی با برگزاری یک جلسه محاکمه علنی، دو نفر از این متهمان را به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرد.

http://media.isna.ir/content/Amir%20Pourmand%20(2%20of%2013)-2.jpg/6



دو متهم دیگر این پرونده نیز هر کدام به تحمل 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق و به عنوان تتمیم مجازات به 5 سال اقامت اجباری در یکی از شهرستان‌های دور افتاده محکوم شدند.
 
این پرونده با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی نیز پس از رسیدگی، اعتراض آنان را مردود دانست و حکم اعدام این دو نفر با اتهام محاربه و افساد فی‌الارض را تایید کرد و در نهایت بامداد روز یک‌شنبه اول بهمن «علیرضا مافیها» و «محمد‌علی سروری» در حضور جمعی از مردم در خیابان بهشهر و در نزدیکی پارک هنرمندان تهران (محل وقوع جرم) به دار مجازات آویخته شدند.

http://media.isna.ir/content/Amir%20Pourmand%20(4%20of%2013)-2.jpg/6



http://media.isna.ir/content/Amir%20Pourmand%20(12%20of%2013)-2.jpg/6



http://media.isna.ir/content/Amir%20Pourmand%20(11%20of%2013)-2.jpg/6



حاشیه‌های مراسم اعدام
 
به گزارش ایسنا، حضور ماموران پلیس و تعدادی از مردم که تقریبا صد نفر و غالبا جوان بودند در سحرگاه اول بهمن ماه، سکوت پارک هنرمندان را شکسته بود.
 
خیابان بهشهر حد فاصل ایرانشهر تا خیابان خردمند جنوبی به عنوان محوطه اجرای حکم دو زورگیر محکوم به مجازات محاربه انتخاب و با داربست محصور شده بود.
 
رفته رفته به تعداد جمعیت افزوده شد و شمار آنها به حدود سیصد نفر رسید. این بار و در بین نظاره‌گران یک مراسم علنی اعدام، زن جوان و کودک دیده نمی‌شد. لامپی از آپارتمان‌های مشرف بر محوطه اجرای حکم نیز روشن نبود و کسی برای مشاهده این صحنه از پنجره به بیرون سرک نکشیده بود.
 
ساعت پنج و چهل و هشت دقیقه آمبولانس پزشکی قانونی وارد محوطه اجرای حکم شدند.
 
دو دقیقه بعد خودروی حمل محکومان به این محوطه وارد شد و مسئولین داسرا برای اجرای حکم در محل حاضر شدند.
 
راس ساعت 6 دو محکوم به مجازات محاربه با چهره‌هایی بهت زده از خودرو پایین آمدند و بلافاصله خود را در مقابل نور فلاش عکاسان و سوالات پی در پی خبرنگاران دیدند. یکی از محکومین به خبرنگاران گفت "من بیگناهم" و دیگری گفت "من تنها خانواده‌ام را دوست دارم".
 
کمی بعد محکومین به سکوهای دو جرثقیل مستقر در محل اجرای حکم هدایت شدند و ضابطین اجرای حکم طناب دار را به گردن آنها آویختند.
 
پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و حکم دادستانی در ساعت شش و سیزده دقیقه اهرم های دو جرثقیل بالا رفت و سکوتی بر فضا حکم فرما شد تا تنها صدای گریه دو دختر که ظاهرا خواهران محکومین بودند به گوش برسد.
 
محکومین حدود بیست دقیقه بر بالای دار بودند که در ساعت شش و سی دقیقه اهرم های دو جرثقیل پایین آمدند و پس از تایید مرگ محکومین توسط پزشکی قانونی، آنها را در کاور قرار دادند و به داخل آمبولانس انتقال دادند.

http://media.isna.ir/content/Amir%20Pourmand%20(7%20of%2013)-2.jpg/6

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
United States
من یه سوال دارم
زمانی که اینا زور گیری کردن، حکم زور گیری اعدام نبود و پس از پخش از تلویزیون رییس قوه قضائیه گفتن حکمش اعدامه
پس چه طور شامل حال این دو نفر شده؟
مگه حکم عطف به ماسبق میشه؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
این نحوه نوشتن شما جزبی اطلاعی شما از قوانین حقوقی وکیفری هیچ منشای نداره.
نظررییس قوه قضاییه وابلاغ ایشون به همه قضات اینه که درسلاح واستفاده ازآن فرقی بین سرد وگرم نیست.
واقعا هم همینطوره...
Hossein
Iran, Islamic Republic of
برادر من رییس قوه که حکم نمیده قاضی بررسی میکنه و مصداق اینکار را محاربه تشخیص داده
علاوه بر این آقای لاریجانی تا حالا چندین بار اعلام کرده که از نظر قوه قضاییه حتی زورگیری باسلاح سرد هم حکم محاربه و افساد داره
حرف ایشون هشداری به زورگیرانه نه اینکه حکمی باشه برای قضات! قضات بر اساس مصداق قانونی حکم صادر میکنند
saman
حرف شما درسته اما اگه یادتون باشه چند سال پیش بود که آیت الله لاریجانی این حکمو اعلام کرد اما این مدت شل گرفته شد و قوه قضاییه دوبار با تاکید بیشتر روی این حکم به میدان اومد و دوباره اعلام کرد که حکم اعدام برای زورگیران جاریه و این دفعه در عمل هم این حکم رو به اجرا در آورد
Iran, Islamic Republic of
محاربه حکمش اعدامه، چه زورگیر چه سران فتنه
مهدی
سلام
رئیس قوه قضائیه حکم زور گیری رو اعدام اعلام نکرد.ایشون گفت کار اینهاکه موجب ترس مردم شده در حکم محاربه است.و محارب هم از اول اسلام تا حالا حکمش اعدام بوده
جعفر
من فكر كنم اينها دستشون به جايي بند نبود والا مثل بعضی ها شش ماه زندان بیشتر نمی گشیدند
س
Netherlands
دقیقا !!!
علی
به امید آن روز که شاهد اعدام ریشه این فسادها یعنی بیکاری باشیم.
امیدوارم که اختلاس کنندگان بزرگ نیز به دار مجازات گرفتار آیند
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه و نیروی انتظامی تشکر ،تشکر انشاالله همیشه با این قاطعیت عمل کنید تا خداوند پشت و پناهتان باد.
سید مرتضی
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا ها، چون فیلمشان در تلویزیون پخش شد، دستگاه قضایی و انتظامی خود را ملزم به دستگیری و اجرای حکم آنها کردند والا به این زودی ها دستگیر نمی شدند و یا اعدام نمی شدند.
شما ببینید نیروی انتظامی چند وقت پیش، چندین زورگیر را دستگیر کردند و در ملا عام چرخاندند.اگر این زورگیر ها جرمی مرتکب نشده اند، نیروی انتظامی حق هتک آبروی آنها در ملا عام را نداشتند و اگر مجرم هستند، پس حکم آنها همانند حکم این دو اعدامی امروز است.چرا آنها را اعدام نکردند؟چون فیلمشان در تی وی پخش نشد تا آبروی دستگاه قضایی و انتظامی در خظر باشد.
پس عدالت این است که آنها نیز اعدام می شدند نه اینکه فقط در شهر گردانده شوند.
دیروز خبر اعدام یک متجاوز به عنف که سال 89 دست به چنین کاری زده بود، پخش شد.یعنی 2سال طول کشید تا متجاوز به عنف اعدام شود در حالی که دو اعدامی امروز از لحظه ارتکاب جرم تا امروز حدود 2ماه گذشت.اینها شواهدی است بر اینکه دستگاه قضایی و انتظامی وظیفه اصلی و کامل خود را انجام نمی دهند و فقط در صورتی به جنب و جوش می افتد که آبروی آنها در خظر باشد.
ما نتیجه می گیریم که در کوچه ها و خیابان ها، دوربین نصب کنیم و از لحظات وقوع جرم فیلم بگیریم و در تی وی و اینترنت پخش کنیم تا این دو دستگاه، به وظیفه خود عمل کنند و الا پشت میز نشسته اند و حقوق می گیرند و مرتبا همایش برگزار می کنند.
خلاصه عدالت نیست.عدالت اجرا نمی شوند.
برای این مطالب اگر نظری دارید و یا من اشتباه می کنم، پاسخ دهید.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی حق نداره؟؟؟؟؟؟
شما وکیل اشرارهستی؟
قبل ازگرفتن ژست بشردوستی به همسایه اون اشرار که جرات نداشتند پاشونو از خونه بیرون بذارن فکرکن اون موقع شاید قضاوتت منطقی تربشه
Hossein
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز برخورد با مجرم در نگاه و اندیشه اسلامی همونطور که شما گفتی تبعیض آمیز نیست و باید همه رو با یک دید دید! گاهی با توجه به حساسیت هایی که در اذهان تشکیل میشه برای التیام روح آزار دیده عموم و افزایش حس امنیت در مردم دستگاه های مسئول مجبور هستند که به یک سری پروندها نگاه خاصی داشته باشند مثل پرونده میدان کاج یا دختر دانشجو یا پرونده های سرقت مسلحانه کرج! اینها پرونده هایی هستند که چون اکثریت مردم باخبر شدند تاثیر بدی برروی حس امنیت مردم داشت بنابراین قوه قضاییه با سرعت به این پرونده ها رسیدگی کرد
البته حرف شما هم صحیح است و باید این قاطعیت در همه پرونده ها باشه
ما باید در نقدمون جامع بین باشیم
قانون
ماده ۱۸۳: هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب فی الارض و مفسد فی‌الارض می‌باشد. براساس تبصره ۳ ماده فوق، میان سلاح سرد و سلاح گرم فرقی نیست‌.
سید مرتضی
با سلام
کلام شما متین اما من نمی گم اینها نباید اعدام می شدند.بلکه باید اعدام می شدند اما حکم را در حق همه زورگیران اجرا کنید نه فقط کسانی که فیلمشان پخش شود.از خود من هم زورگیری شده.
قاضی
پس اسید هم جزو سلاح سرده چون اسید پاش تا ابد فرد مصدوم را ناقص میکنه از قانون بخواهین اسید پاش هم اعدام بشه و فرد مصدوم را از زندگی محروم میکنه
آبجی
دوماه هم نشد یکماه و ده روز
سید مرتضی
در ادامه کامنت خودم:
به نظر می رسد که اگر روح مسئولیت پذیری در میان ما مردم(اعم از مردم عادی و مسئولین و کارمندان اداری) حضور می داشت وآن را فدای هوس های دنیوی خودمون نمی کردیم، الان کشور و انقلاب ما پیشرفتی چندین برابر پیشرفت فعلی را می داشت.
به عنوان مثال، در این وضع اقتصادی که در آن هستیم، مغازه دار، یک کالای برایش 100 تومان فاکتور می شود اما قیمت درج شده روی خود کالا 1100 تومان است.حالا مغازه دار می آید آن را کالا را به مشتری به قیمت، 1300 می فروشد بعد ازش سوال می کنی چرا؟، می گوید 1100 برام فاکتور شده!!(خوب این مسئله برام پیش آمد).مسلما مغازه دار دروغ می گوید اما برای اینکه در این وضع نابسامان اقتصادی، بیشتر سود کند، قیمت را بالا می برد مردم هم چون عادت کردن به افزایش قیمت ها، فکر می کنند طرف، راست می گوید و می خرند.
یا مثلا شرکت های خودرو سازی، خودشان را کشتند تا حرف راهنمایی و رانندگی را گوش کردند و دوتا ایربک برای ماشین ها گذاشتند(البته باز نه همه ماشین ها) بعد می آیند برای این ایربک اضافی، کلی مبلغ روی قیمت ماشین می برند در حالی که اگر واقعا مسئولیت پذیر بودند، سال ها قبل دست به چنین کاری می زدند و ایربک اضافه می کردن با هزینه کمتر.شما برید ماشین های خارجی را ببینید که چندین ایربک در ان کار شده تا جان مسافر کمتر به خطر بیافتد.
یا مثلا اگر ماشین تولیدی یک شرکت خودرو سازی، اگر عیبی در یک ماشین پیدا شود، بجای آنکه تمام ماشین های داخل ایران را فراخوان کند برای رفع عیب، می گوید بزار خودشان بالاخره خواهند آمد برای تعمیر، همانجا قطعه خراب را عوض می کنیم.این یعنی اینکه جان مردم برایشان اهمیت ندارد و فقط به فکر سود سرشار خودشان هستند.و این یعنی عدم مسئولیت پذیری.
یا مثلا یک کارمند اداره، بجای آنکه ارباب رجوع را در اسرع وقت کارش را انجام دهد، بدون عذر موجه، مدتها آن را به تاخیر می افکند و یا اینکه برای کارهای شخصی، از اموال اداره استفاده می کند بدون آن که جبران کند.این یعنی عدم مسئولیت پذیری.
یا راننده ماشین برای اینکه خود را زودتر به مقصد برساند، براحتی خود را در جای ماشین های دیگران جا می کند و رد می شود و فکر دیگران هم اصلا نیست.ریشه این هم ، عدم مسئولیت پذیری است.
یا مثلا فردی در حال راه رفتن، خوراکی می خورد و پوست آن را براحتی در خیابان یا جوب می اندازد و اصلا فکر تمییزی شهر خود نیست.بعد که شهر کثیف شد، خود آن فرد اعتراض می کند به شهرداری که چرا شهر اینقدر تمییز نیست.شهرداری وظیفه دارد اما تو هم وظیفه داشتی.
یا همین دلال های ارز، اینها ایرانی هستند اما اصلا به فکر مردم و کشور خودشون نیستند و فقط فقط به فکر سود خود هستند و کشور را اینجوری به گند کشاندند.این یعنی عدم مسئولیت پذیری.
از این موارد در زندگی فردی، اجتماعی ما بسیار وجود دارد از مورد کوچک گرفته تا بزرگ و کلان که با اندک دقت قابل شناسایی است و اگر بخواهیم، قابل رفع است.
این را هم بگویم تا هر زمان که ما در هر سمتی که هستیم، در قبال کشور، مردم و انقلاب مسئولیت پذیر نباشیم، زندگی به سختی بر ما خواهد گذشت.باید خودمان را مسئولیت پذیر کنیم و به فرزندانمان هم این خصوصیت اخلاقی و اجتماعی را هم یاد بدهیم و انها را عادت بدهیم تا کشور ایران در آینده که بدست فرزندانمان خواهد افتاد، به بهترین شکل اداره شود.
از نظر من، هر کس به این کامنت، نظر مثبت داد، یعنی آن فرد خود را از این به بعد ملزم می کند که در قبال هموطنان و کشور خود مسئولیت پذیر باشد.همچنین این را به فرزندان خود هم آموزش خواهد داد.
Ali
Canada
مجازات با جرم تناسبی نداشت. آزاده باشید و چاپ کنید!
Iran, Islamic Republic of
ارعاب عمومی مجازاتش چیه پس؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا و سلام، به نظر من چون اذهان عمومی در جریان این اتفاق قرار گرفتند و چون تعدد اینگونه جرمها در چشم امده بود مستحق مجازات سنگین بودند قوه قضائیه هم بایستی برخورد جدی انجام میداد تا پیشگیری لازم بشود.
حالا از دوحال خارج نیست یا اینها که اعدام شدند حقشان بود که خدا راشکر، یا اینکه مجازاتشان بایستی کمتر می بود که خداوند حتما با عدالت با ایشان برخورد خواهد کرد.
Hossein
Iran, Islamic Republic of
عزیز من آیا شما با موضوع محاربه و افساد فی الارض آشنایی دارید؟ یک جستجوی ساده در کتب شما را کمک می کند
در دین به چه کسی محارب گفته میشود؟
این یک موضوع حقوقی است و نمیشه با شانتاژ خبری جهت دهی کرد به اون
محاربه:به طور کلی هر عملی که موجب ارعاب اهالی یک منطقه شود بلکه هر عملی که بالقوه موجب ارعاب باشد اگرچه ارعاب به عللی فعلیت نیابد، از مصادیق محاربه با خدا و پیامبر و سعی در افساد زمین است
و این افراد هر دو سابقه دار بودند و چندید فقره دزدی و اخاذی داشته اند
خدا به ما بصیرت بدهد ان‌شاءالله
سید مرتضی
پس صبر کنید تا چهار نفر با چاقو و شمشیر و قمه بیان پیش شما و در حد مرگ بترسید و شما رو زخمی بکنند و اموال شما رو بسرقت ببرند بعد تا مدتها با ترس و لرز در خیابان راه بروید، آنوقت متوجه می شوید که مجازاتشان با جرمشان تناسب دارد یا نه.
محمد
با سلام و تشکر از کلیه عزیزانی که در راستای اجری این حکم از دستگیری تا اجرای حکم اقدام نمودند ولی جای سوال دارد از عوامل اختلاس3 هزار میلیاردی چند نفر اعدام می شوند>؟
علي
Iran, Islamic Republic of
واقعا" ... متاسفم روزانه صدهاحادثه بدتر از اين رخ مي دهد اما هيچ حكمي صادر نمي شود اما دوجوان فقير ومحتاج كه اظهار ندامت هم كرده اند اعدام ميشوند فردي سال 86 ، 52 ميليو نپول بنده را برده است در رابطه باخريد خونه وخونه را به فرد ديگري نيز فروخته است به راحتي از چنگ قانون گريخته وكسي كاري بااون ندارد وزندگي بنده از آن سال تابحال فلج شده است آيا زورگير بزرگ ايشان است يا چند جوان محتاج وفقير كه فقط 20 هزار تومان دزديده اند؟ پرونده بنده در دادسراي يافت آباد موجود است......فقط براي قوه قضاييه وعدالت آن واقعا" متاسفم
Iran, Islamic Republic of
برادر من زورگیری با کلاهبرداری فرق می کنه

زورگیر احساس امنیت رو از مردم میگیره . امنیت از همه چیز برای انسان واجب تره
عباسي
United Arab Emirates
باسمه تعالي
با سلام
به نظر بنده اصلا اين حكم به نسبت احكام ديگر عادلانه نيست. طرف تمام مملكت را ميريزه به هم چون آقازاده است ولش مي كنن در صورتيكه اگر حكم دو زورگير اعدام باشه اونم تو بررسي سريع و 150 روزه. پس حكم آقازاده ها صدها بار اعدام است. من قاضي نيستم ولي عدم تناسب بين اين بررسي ها اصلا قابل قبول نيست. اعدام كجا، حكم 6 ماهه و معلوم نيست بعدي چه حكمي مي گيره كجا (صد در صد يه حكم چند ماه زنداني آخرشه)
United States
دوست عزیز

اولا درباره حکم اون اقازاده ها باید ثابت بشه چیزایی که بهشون بستن درست بوده یا نه؟

ثانیا این زورگیرا فیلمشون پخش شده و ازشون مدرک صریح هست. پس راحت تر محاکمه میشن

ثالثا قبول دارم در ایران خطاکاران بزرگ هم آبروشون و هم جونشون محفوظه

رابعا به نظرتون میشه تا وقتی روند عدالت درست نشده و با خطاکاران بزرگ برخورد محکم نشده از برخورد محکم با امثال این زورگیران چشم پوشید؟ اونوقت شما امنیت نوامیس مردم و خودتونو چطور تضمین می کنید؟

خامسا بهتره این جور وقتا خواستار اصلاح نواقص بشید نه اینکه نقاط قوتو هم نابود کنید

سادسا ندامت اینها بعد از دستگیری و نداشتن راه در رو به درد خودشون می خورد
بینام
سلام
با اعدام موافق هستم
اما اقبال این دو نفر برگشته بود که جلوی دوربین همچنین کاری را انجام دادن و خوراک خیلی از رسانه های داخلی و خارجی شد و جایگاه ایران را در سطح جهان متزلزل کرد و قوه قضائیه تصمیم به اجرای حکم محارب و در اسرع وقت کرد
در طول روز از این نوع اخاذی ها حتی خشن تر از این بسیار هست که بعضی از مجرمان هم گرفته میشوند اما بعد از چند روز آزاد میشوند و یا حکم شان اعدام نیست.
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از رسیدگی و اجرای سریع حکم
اعدام این افراد هرچند تلخ است ولی لازم و ضروری است و به امنیت جامعه کمک می کند
تهران
از قانون بخواه همه زورگیرها اعدام بشن نه فقط اونایی که عکسشو و فیلمشون چاپ شد در سراسر جهان- بخت اینا برگشته بود والا ...
موسوی -- اصفهان
Iran, Islamic Republic of
دستتان درد نکند به مردم این اعتماد را بازگرداندید که امنیت جانشان برایتان مهم است آری هرکس غمه ای بردارد و بر چهره امنیت جامعه آن هم جامعه اسلامی بکشد باید سزایی این چنینی داشته باشد ولی درخواست دیگر مردم این است که ایا وقت ان نرسیده که با انهایی هم که غمه برداشته اند و بر چهره اقتصاد کشور عزیزمان میکشند و هر روز با مافیایی خطرناک ارمش مردم را در ضمینه های ارز و سکه و مرغ و برنج و دارو و اهن و مسکن و علوفه و ... از بین میبرند و مولتی میلیاردر میشوند نیز چنین احکامی صادر شود کدام انسان منصفی جرم اینهارا از ان زورگیران کمتر میداند نکند خدای ناکرده مجرمینی که بیش از 70 درصد عل العلل جرمشان نتیجه رفتار همین مفسدان اقتصادی است اعدام شوند و آنهایی که با رانت و احتکار و ... مسبب اصلی فقر و فهشا در جامعه هستند هر روز چاقتر و چاقتر شوند
البته این عزم همه قوا از مجلس و دولت و قوه قضاییه را میطلبد
Iran, Islamic Republic of
برخورد با همه مجرمین باید همینگونه، قاطعانه و سریع و بدور از هرگونه محافظه کاری صورت پذیرد
Iran, Islamic Republic of
کاری که موسوی و کروبی هم کردن زورگیری 8 ماهه بود و باید اعدام بشن
خدا را شکر
رضا
به فرزندانمان بیاموزیم که حریم انسانها قابل احترامند و ما باید به مردم احترام قائل شویم . اشتباهات کوچک قابل گذشتند ولی اینکه در ملاء عام با چاقو و قمه و ... به جان مردم بیفتیم باید به عواقب آن هم ذره ای بیاندیشیم . که گاهاً بعضی مواقع دیگر اشتباهات اینچنینی قابل گذشت نخواهند بود .
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
به امید روزی که بچه هایمان با قوانین آشنا باشند و به خود اجازه ندهند به همنوع خود آزار برسانند .
Iran, Islamic Republic of
قوانين و بايد ياد داد !نه شعار؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سوره مبارکه مائده - آیه 33
كيفر آنها كه با خدا و پيامبرش به جنگ برمى‌خيزند، و اقدام به فساد در روى زمين مى‌كنند، [و با تهديد اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله مى‌برند،] فقط اين است كه اعدام شوند؛ يا به دار آويخته گردند؛ يا [چهار انگشت از] دست [راست] و پاى [چپ] آنها، بعكس يكديگر، بريده شود؛ و يا از سرزمين خود تبعيد گردند. اين رسوايى آنها در دنياست؛ و در آخرت، مجازات عظيمى دارند
ای کاش اون محاربینو مفسدین فی الارض هم که میلیارد میلیارد میدزدند و هیچ اتفاقی هم براشون نمی افتد هم مثل این دو نفر اعدام میشدند
Iran, Islamic Republic of
همه به جای خودش باید باشه
صادق
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از این اقدام، به نظر می رسد چنانچه فیلم آنها پخش نشده بود بعید است به این زوردی حکم در خور آنها به نتیجه برسد . بهرحال امیدواریم برای تمام زورگیران در تمام شهرستانها به همین سرعت و با همین مجازات حکم بریده شود .
سعید
Iran, Islamic Republic of
حقشون بود. دستشون درد نکنه. کاش همه مجرم های متجاوز به جان و مال مردم رو بدون محاکمه از روی زمین محو کنن. این جور ادمها یک در هزار هم اصلاح نمیشن و فقط هر روز گستاخ تر میشن.
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما این دوجوان بدبخت امنیت جامعه را بیشتر به خطر انداختند یا آنهایی که مسئول گسترش فقر درجامعه هستند؟ آنهایی که باعث سقوط 110 درصدی ارزش پول ملی شدند؟ سیاستهای غلطشان بحران ارزی درست کرد؟ بی کفایتی شان باعث هدر رفتن میلیاردها دلار درآمد نفتی شد؟ ناکارآمدی شان صدها کارخانه را تعطیل و هزاران نفر را بیکار کرد؟ سفره های مردم را خالی کرد و مسئولان عزیزترازگل ما آنها را نمی بینند؟ کدامیک ؟بی کفایتی کسانی که تورم افسار گسیخته را به مردم تحمیل کردند؟ میلیاردها دلار رانتخواری کردند و حداقل یکی از پرونده هایشان 3000میلیارد بود؟ کسانی که به اسم هدفمندی یارانه ها 55 هزارتومن در یک جیب مردم گذاشتند و بقول رئیس مجلس حداقل چندین برابرش را از جیب دیگر مردم گرفتند؟ به نظر شما کدامیک امنیت جامعه را بیشتر به خطر انداخت؟
United States
گناه اون کسانی که خیانتهایی رو که شمردید انجام دادن باعث تبرئه این زورگیرا نمیشه. برادر من جامعه رو با احساسات بی منطق و من درآوردی نمیشه اداره کرد. پس بهتره هر درخواستی رو در جای خودش داشته باشید
اگر اینها مخل اسایش و امنیت یک نفر بودن افرادی که در فتنه 88 با ایجادبلوا و اشوب در خیابانهای شهر و حمله به بانک ها و مغازه ها هر روز ترس را به مردم هدیه کرده بودن مخل اسایش نبودن ؟؟؟؟؟؟؟؟ این مجازات کاملا غیر منصفانه و نا عادلانه بوده چه خوب بود مجازات متناسب با عمل گناه افراد باشد . هنوز در عجبم چطور دوستان میتوانند در اسمان ریگی را که در هواپیمای کشور دیگری هست بگیرند و یا اینکه میتوانند هواپیمای چاسوسی را سالم به زمین بنشانند ولی نمی توانند یک اختلاس گر بزرگ کشور را دستگیر کنند
یک شهروند
کاش فتنه گران سال 88 را که چندین ماه امنیت و زندگی مردم و حیات نظام جمهوری اسلامی را به خطر انداخته بودند اینگو نه مجازات میشدند
گانگور
من کاری ندارم آیا مجازات اینها متناسب بوده یا خیر؟ولی میگویم اگر مجموعه دادگستری بدنبال اعتماد سازی است باید قاطعیت خود را در پروندههای مثل بیمه و اختلاس بی سابقه بانکی نشان دهد
Iran, Islamic Republic of
تصوير اول كه مامور اجازه داده متهم سرش را روي شانه اش بگذارد چه انسان دوستانست، احسنت.
hoseyn
United States
دست قو ه قضائیه درد نکنه.
ولی ای کاش این اعدامها را در خود زندان اجرا کنند وبه خیابان نکشانند .وبعد مفصل در جراید ..اطلاع رسانی کنند.
محسن از جهرم فارس
با سلام
ضمن تشکر و قدردانی ویژه از قوه محترم قضائیه جهت برخورد قاطع و سریع با این زورگیران دو نکته به نظرم رسید که مطرح کردن اون رو خالی از لطف ندیدم . یکی اینکه علی رغم برداشت غلط بعضی از نظردهندگان عزیز , این دو زورگیر فقط بخاطر یک مورد زورگیری که فیلمشون هم پخش شده بود اعدام نشدن و 27 مورد شاکی داشتن که البته پخش فیلم زورگیری آنها بین مردم باعث ایجاد حساسیت دوچندان شده بود ...
و مطلب مهم تر اینکه امیدواریم قوه محترم قضائیه در خصوص متجاوزین گردن کلفت به اموال مردم که میلیاردها میلیارد از پول مردم رو به نوعی زورگیری میکنند , البته به روشهای خاص خودشون !!! هم به همین سرعت و دقت و قاطعیت برخورد نماید انشاااااااااءالله .
دل سوخته
کاش اسید پاش هم بزودی ازدید قانون مخل امنیت مردم شناخته شده و از طناب دار در ملاء عام اویزان شود البته اینطور که بر میاد باید فیلمش گرفته بشه در سراسر جهان پخش بشه تا قانونگذار به خودش بیاد
محسن
Iran, Islamic Republic of
اشکال کار - نه فقط در این مورد اینه که - :
1- برخوردها مقطعی و بعضی وقتا موردیه
2- اطلاع رسونی هم ناقص و ضعیفه . اگه میگفتن که 27 تا شاکی داشتن اینجور قضاوت نمی شد.
ضمنا اینکه تو دادگاه گفتن واسه 20 هزار تومن و واسه درمان مادرشون بوده اینم از هنر بعضی وکلاس که ماجرا رو اینجور جلوه بدن
راستی تاحالا دیدین حتی یک متهم جرمشو راست و حسینی و کامل قبول کنه ؟
leyla
Latvia
واقعا متاسف شدم کاش هرگز این صفحه رو نمیدیدم تمام وجودم متاثر شد از پرپر شدن دو جوون که اشتباه کردن ولی الان بهشون میگن زورگیر خشن به خانوادشون تسلیت میگم
یاسر
با سلام وخسته نباشید به عزیزان وسربازان گمنام امام زمان(عج)وقوه قضاییه، محاربه پیر وجوان نمیشناسه هر کس چنین اعمالی کرد بی درنگ حکمش اعدامه زمانی که سوار بر موتور میشدند واز خواهروبرادرومادرمان زورگیری میکردند خیلی راحت وازادانه این کارو میکردند خواهران این دو جوان باید به سمت برادرانشان تف می انداختند نه گریه میکردند هر کس چنین جسارتی بکند باید اعدام شود .از همه عزیزان که نظر دادن ممنونم محارب باید اعدام شود
مهدی پاکدل
این کار درسته .مردم امنیت میخواهند.
چه خوب بود عاملان تورم تاریخی را هم اعدام کنند. چون در زمین دارند فساد میکنند در نتیجه
مفسد فی الارضن .
سومی
United Kingdom
کاش عاملین مواد مخدر اعدام میشدن تا این همه جوون جلوی چشامون پرپر نمیشدن خانواده ها بدبخت نمیشدن متاسفم
میم
حقشونه.می خوان یک شبه از سرو کول مردم بالا برن.انگاری اونایی که با مشقت کار می کنن نون در بیارن بلد نیستن. جنم کار کردن ندارن زورشو به مردم می گن.