دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
با ادامه درگیری‌ها در پایتخت ایرلند شمالی

۱۶ پلیس دیگر بلفاست زخمی شدند

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب: 265879
با گذشت حدود ۶ هفته از ناآرامی در پایتخت ایرلند شمالی، امروز اعلام شد مقامات بلفاست، دوبلین و لندن هفته آینده با هدف بررسی این درگیری‌ها گردهم می‌آیند.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، شبکه اسکای‌نیوز، در تازه‌ترین درگیری‌ها در بلفاست پایتخت ایرلند شمالی، ۱۶ مأمور دیگر پلیس زخمی شدند.

عصر امروز پلیس برای متفرق کردن طرفین درگیر، از خودروهای آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی ضدشورش استفاده کرد. در تظاهرات امروز حدود ۱۰۰۰ نفر از سلطنت‌طلب‌ها با حضور در برابر تالار شهر، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در مقابل تظاهرات‌کنندگان سلطنت‌طلب هم با پرتاب سنگ و بمب‌های آتش‌زا به نیروهای پلیس حمله کردند.

در حالی که ۴۰ روز از آغاز درگیری‌ها در ایرلند شمالی می‌گذرد، مقامات ارشدی از ایرلند شمالی، جمهوری ایرلند و انگلیس قرار است هفته آینده گردهم آیند تا موضوع درگیری‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

ناآرامی‌ها در ایرلند شمالی پس از آن آغاز شد که شورای کاتولیک شهر بلفاست تصویب کرد پرچم بریتانیای متحد تنها ۱۸ روز در سال بر فراز تالار شهر برافراشته باشد. این در حالی است که پیش از این، پرچم انگلیس همواره در این شهر برافراشته بود. اتخاذ این تصمیم با اعتراض سلطنت‌طلب‌هایی مواجه شد که خواستار ادامه حضور ایرلندشمالی زیر پرچم بریتانیای متحد بودند. در مقابل این جمعیت هم استقلال‌طلبانی هستند که خواهان جدایی ایرلند شمالی این اتحاد هستند. برخورد این دو جبهه به هم به بروز ناآرامی و درگیری‌های شهری در بلفاست انجامیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *