شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تروریست‌های سوری کنترل یک پایگاه هوایی را در دست گرفتند

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 265718
برخی از گروه‌های مخالف دولت سوریه امروز مدعی شدند که تروریست ها کنترل کامل یک پایگاه هوایی استراتژیک در شمال شرق این کشور را در دست گرفته اند.
به گزارش جهان به نقل از واشنگتن پست، این گروه‌ها مدعی شدند معارضان مسلح سوری امروز (جمعه) در یک حمله به نیروهای دولتی سوریه توانسته اند کنترل کامل این پایگاه هوایی را در اختیار بگیرند و بالگردها ، تانک ها و چندین راکت انداز را تصرف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پایگاه هوایی "تفتاناز" واقع در استان شمالی "ادلب" بزرگترین پایگاه هوایی برای بالگردهای دولت سوریه به شمار می رود که از طریق این پایگاه مناطق تحت کنترل تروریست ها را بمباران می کردند و تجهیزات مورد نیاز نیروهای دولتی را تامین می کردند.

بنا بر این گزارش، تروریست‌های "جبهه النصره" وابسته به القاعده  و سایر گروه های تروریستی هفته ها برای در اختیار گرفتن کنترل این پایگاه مبارزه کردند و عصر روز چهار شنبه وارد این پایگاه شدند.

"محمد کنعان" یک منبع نزدیک به معارضان مسلح سوری در "ادلب" در این باره گفت: تا این لحظه شورشیان و تروریست ها کنترل کامل این پایگاه هوایی را در اختیار گرفته اند.

بنا بر این گزارش، اگر چه سقوط این پایگاه هوایی عملیات بالگرد های دولت سوریه بر ضد تروریست ها را کاهش خواهد داد ولی تاثیر ناچیزی بر حملات هوایی جنگنده های دولت دمشق که در پایگاه های هوایی واقع در جنوب سوریه مستقر هستند ،خواهد داشت. این در حالی است که هنوز مشخص نیست تروریست ها بتوانند کنترل کامل این پایگاه هوایی را حفظ کنند.

سازمان نظارت بر حفظ حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد هواپیماهای جنگنده سوریه پس از اینکه تروریست ها کنترل کامل این پایگاه را در اختیار گرفتند، اقدام به بمباران آن کرده اند.

"کنعان" در ادامه افزود: شورشیان تانک ها و بالگردهای مستقر در این پایگاه نظامی را تصرف کرده اند ولی بخش زیادی از بالگرد ها بر اثر حملات روز های گذشته از بین رفته و آسیب کلی دیده است.

وی افزود دولت سوریه نیز این تجهیزات نظامی را بمباران کرده تا شورشیان نتوانند از آن استفاده کنند. بیست فروند بالگرد به تصرف نیروهای شورشی درآمده است ولی هیچ یک از آن ها در شرایط استفاده و کار کردن نیست.

"رامی عبدالرحمن" مدیر این سازمان حقوق بشری گفت: این نخستین فرودگاه مهم نظامی سوریه است که به دست تروریست ها و شورشیان افتاده است.
تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *