سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

استقبال از زائران آزادشده در فرودگاه مهرآباد

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 265580
مراسم استقبال از 48 زائر ربوده شده ایرانی که بعد از آزادی به میهن بازگشتند با حضور خانواده ها، مسئولان و مردم برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، این 48 زائر بعد از آزاد شدن از بند گروگانگیران مسلح در سوریه ساعتی قبل وارد فرودگاه مهرآباد شدند و مراسم استقبال از آنان با حضور خانواده ها و مردم برگزار شد.

حسن قشقاوی معاون امور ایرانیان وزیر خارجه، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و کوثری نماینده تهران از جمله حاضران در این مراسم بودند که دقایقی در جمع ایرانیان رها شده از بند گروگانگیران صحبت کردند.

 شهروندان ایرانی ربوده شده برای نخستین بار بعد از حدود 6ماه با خانواده های خود دیدار کردند که این دیدار در فضایی احساسی صورت گرفت.

در زمان انجام ملاقات اتباع ایرانی آزاد شده از بند نیروهای مسلح مخالف دولت سوریه ، به احترام آنان مارش نواخته شد.

زائران ایرانی 14 مرداد ماه سال 91 در مسیر فرودگاه دمشق توسط نیروهای ضد دولت سوریه به اسارت درآمدند و روز گذشته پس از گذشت بیش از 5 ماه آزاد شدند.

وزارت خارجه شب گذشته طی بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های کشور سوریه و همچنین همکاری‌های کشورهای قطر و ترکیه در آزادی این زائران، گروگان‌گیری زائران ایرانی را اقدامی مغایر با اصول انسانی، مخل امنیت و ثبات منطقه و برخلاف تعاملات مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *