دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

نشست دادستان با بدهکاران بزرگ بانکی

يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 264765
صبح یکشنبه 17 دیماه، نشستی سه ساعته میان دادستان کل کشور و بدهکاران بزرگ بانکی برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، این نشست در پی مباحث مطروحه پیرامون فهرست معوقات بانکی بنا به دستور دادستان کل کشور، از سوی معاونت اقتصادی دادستان کل کشور، برگزار شد و در آن گروهی از شخصیت های حقوقی که بر اساس فهرست بانک مرکزی بدهکاران کلان اعلام شده بودند دعوت شدند تا در جلسه ای که بدین منظور در محل دادستانی کل برگزار می شود شرکت کنند.
 
این نشست سه ساعته صبح امروز یکشنبه مورخ 17/10/91 با حضور مدعوین و دادستان کل کشور برگزار و در باره مسئله معوقات بانکی یا همان مطالبات غیر جاری (سررسید گذشته، معوق، مشکوک الوصول) بحث و گفتگو بعمل آمد.
 
در ابتدای این نشست دادستان کل کشور غلامحسین محسنی اژه ای با اشاره به سوابق موضوع گفت: بحث لیست های تحویلی که تحت عنوان مفسد اقتصادی رسانه ای شده بودند همانطور که قبلاً اعلام شده با بررسی های دقیق بعمل آمده مشخص شد که تعداد زیادی از آنها فقط بدهکار بانکی هستند نه مفسد اقتصادی.
 
وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش مهم عملکرد صحیح بانکها در اشتغال زایی و رونق اقتصادی گفت: روابط قانونمند بین بانکها و مشتریان، رعایت دقیق ضوابط و مقررات ، ارائه تسهیلات مناسب به تولید کنندگان و حمایت از تولید ملی ضروری است و در صورت اختلال در این رابطه می تواند تاثیر مخربی بر اقتصاد و اعتماد عمومی جامعه داشته باشد.
 
در ادامه جلسه اکثر مدعوین نسبت به طرح فشرده مطالب در خصوص مطالبات غیر جاری بانکی تحت مدیریت خود توضیحاتی را به سمع دادستان محترم کل کشور و حاضرین رساندند.
 
در پایان مقرر شد مدعوین پس از دریافت وضعیت مطالبات غیرجاری (سررسید گذشته، معوق، مشکوک الوصول)خود که براساس نامه بانک مرکزی تنظیم شده ، نظر و مستندات و میزان دقیق بدهی خود را اعلام تا اقدامات لازم بعمل آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *