دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

واکنش رسایی به عزل وزیر بهداشت

جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 262944
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از عزل وزیر بهداشت استقبال نمی‌کند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حمید رسایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با اشاره به اعلام خبر برکناری خانم وحید دستجردی از وزارت بهداشت اظهار داشت: عزل و نصب وزرا از اختیارات ریاست جمهوری است همانطور که عزل و نصب معاونین در مجلس و عزل و نصب قضات و روسای دادگستری‌ها از اختیارات رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه است.
 
وی افزود: همانگونه که انتصاب خانم دستجردی به عنوان وزیر بهداشت با حواشی و خبرسازی بسیار همراه بود، برکناری و رفتنش از وزارت بهداشت هم با خبرسازی همراه بوده؛ بدیهی است که هر کس در این فاصله سکان این وزارتخانه را به عهده بگیرد نمی‌تواند برنامه خاص و چشمگیری را انجام دهد.
 
این نماینده مجلس در پاسخ به این سئول که با عزل خانم دستجردی مخالف هستید گفت: شاید اگر تحمل بیشتری از طرف رئیس جمهور یا همراهی بیشتری از طرف خانم دستجردی صورت می‌گرفت برای کشور بهتر بود.
 
رسایی تصریح کرد: با نوع ادبیات و گاردی که خانم وزیر در برابر مطالبات رئیس جمهور گرفته بود، بدیهی بود که احمدی نژاد او را برکنار می‌کند؛ به نظرم هر دو نفر در درجه اول به منافع کشور فکر نکردند؛ هم خانم دستجردی که از درون دولت بر ضد دولت موضع می‌گرفت و حاضر به هماهنگی در نصب مدیران عالی‌اش نبود و هم آقای رئیس‌جمهور که باید صبوری بیشتری می‌کرد چون چند ماه بیشتر به پایان کار این دولت نمانده است.
 
مجلس از عزل وزیر بهداشت استقبال نمی‌کند
 
این نماینده مجلس در ارتباط با نحوه برخورد مجلس با این عزل  یادآور شد: فکر نمی‌کنم مجلس از این اقدام استقبال کند؛ همین الان وقتی برخی نمایندگان قصد استیضاح وزیری را دارند، همکاران دیگر به آنها نامه مقام معظم رهبری در خصوص استیضاح یکی از وزرای دولت خاتمی در مجلس هفتم را یادآور می‌شوند که این کار را در سال پایانی دولت کاری مناسب برای امور کشور نمی‌دانند.
 
دولت احمدی‌نژاد در لب مرز قرار دارد
 
رسایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با عزل صورت گرفته در حال حاضر دولت آقای احمدی‌نژاد در لب مرز قرار دارد، یعنی اگر یک وزیر دیگر عزل شود یا در استیضاحی رای نیاورد یا خدای نکرده اصلا وزیری دچار حادثه شود، دولت باید کل کابینه را مجددا معرفی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با تمام تنفری که از رسایی دارم ولی این حرفش منطقیه