دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مشکل‌ترین جراحی زیبایی چیست؟

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 259883
رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت: طی تحقیقی که بین انجمن تحقیقات راینولوژی و یکی از دانشگاه‌های آمریکا انجام شد. میزان جراحی پلاستیک بینی در ایران 7 برابر آمریکا است که یک مقدار نگران کننده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محسن نراقی صبح امروز در سومین سمپوزیوم بین‌المللی روش‌های پیشرفته در راینوپلاستی که در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را کاهش عوارض جراحی پلاستیک و اعمال زیبایی که بر روی صورت انجام می‌شود، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه آمار دقیقی از عوارض نابجای جراحی‌های پلاستیک در کشور وجود ندارد و نمی‌توانیم بگوییم وسعت عوارض سوء جراحی‌های بینی از نظر جسمی، روانی و اقتصادی روی مردم چقدر است.

نراقی با نقش رسانه‌ها در تغییر فرهنگ مردم در انجام جراحی‌های پلاستیک خاطرنشان کرد:‌در سالهای اخیر اطلاعات مردم تا حدی در این زمینه بالا رفته ولی هنوز کافی نیست. در جامعه ما جراحی زیبایی بینی بیش از حد نیاز انجام می‌شود و شاید 50 درصد مراجعان برای درخواست جراحی بینی نیازی به این عمل نداشته باشند.

وی به آماری که انجمن تحقیقات راینولوژی با همکاری یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا انجام داده اشاره کرد و گفت: مطالعات نشان داد میزان جراحی پلاستیک در ایران نسبت به جمعیت در مقایسه با آمریکا که آمار بالای جراحی پلاستیک دارد 7 برابر است که یک مقدار نگران کننده و تأمل‌برانگیز است.

رئیس سومین سمپوزیوم روش‌های پیشرفته در جراحی پلاستیک تأکید کرد: در همین تحقیقات مشخص شد که جراحی‌هایی که برای جاگذاری پروتزهای صورت انجام می‌شود 2 برابر آمریکاست، چرا که در این کشور در دهه 90 جراحی پلاستیک بینی در بین تمام اقداماتی که برای زیبایی انجام شده رتبه ششم را داشته ولی از سال 2000 به بعد از 10 اقدام اول زیبایی خارج شده است در صورتی که این جراحی در کشور ما رتبه اول را دارد.

وی گفت: اگر بخواهیم اقدامات زیبایی جراحی و غیر جراحی را با هم مقایسه کنیم بوتاکس و استفاده از پرکننده‌های صورت (فیلر) در سطح کارهای زیبایی غیرجراحی قرار دارد.

نراقی گفت: حتی در کتابهای مرجع جراحی پلاستیک نیز تأکید شده که جراحی پلاستیک بینی مشکل‌ترین جراحی زیبایی در بدن است و از نظر تأثیر در صورت فرد و حیاتی بودن عملکرد بینی یعنی تنفس کار را برای جراح مشکل‌تر می‌کند که باید با آموزش دقیق و متناسب با دانش روز انجام شود.

وی بازسازی و ترمیم بینی را یکی از مسائل مهم در جراحی‌های زیبایی عنوان کرد و گفت:‌ بسیاری از افراد ممکن است به دلیل تروما،‌ تصادف، سانحه آتش‌سوزی یا تومور قسمتی از بافت بینی خود را از دست بدهند که جراحی‌های ترمیمی بینی در این راستا ضروری بوده و کار کمی پیچیده‌تر از جراحی‌های اولیه زیبایی است.

نراقی ادامه داد:‌ از طرفی در سالهای پیش در کشور ما رسم بر این بوده که در جراحی‌های زیبایی همواره بینی را کوچک می‌کردند که هم از نظر تنفسی و هم از نظر تناسب بینی نسبت به اعضای دیگر صورت مشکل‌آفرین است. در حالی در روشهای جدید سعی می‌کنیم بافت بینی را دور نریزیم بلکه از قسمت‌هایی که بافت اضافه وجود دارد به بقیه قسمت‌های بینی بافت ترمیمی دهیم.

رئیس انجمن تحقیقان راینولوژی گفت: متأسفانه برخی افراد آن قدر بیش از حد بینی‌شان را کوچک کرده‌اند که مجبوریم از غضروف گوش یا دنده برداشته و بینی را ترمیم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *