يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تلاش بیمه برای افزایش سن بازنشستگی

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 259045
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه برای حضور در اجلاس سال آینده سازمان جهانی کار برنامهریزی می کنیم، از طرح افزایش سن بازنشستگی انتقاد کرد. اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از برنامه ریزی برای حضور نمایندگان کارگران در اجلاس خردادماه سال آینده سازمان جهانی کار خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از آفتاب، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشو، اظهار داشت: در حالی که یکی از مهم ترین برنامه ها و دستورکارهای نشست کشورهای عضو سازمان جهانی کار در سال های اخیر مربوط به کاهش سن بازنشستگی نیروی کار برای جایگزن نمودن نیروهای جوان جویای کار است، اما متاسفانه در ایران تامین اجتماعی به دنبال لغو شرایط بازنشستگی گذشته و افزایش دوران اشتغال به کار افراد است!

علی بیگی با تاکید بر اینکه این موضوع مهم هم اکنون مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است، افزود: سازمان جهانی کار نیز در تلاش است تا کشورها را متوجه بحران اشتغال نیروی جویای کار و تلاش برای جلوگیری از ادامه بحران نماید.

این مقام مسئول کارگری کشور ادامه داد: موضوع بیکاری جوانان جویای کار نه تنها در سایر کشورها، بلکه در ایران نیز به عنوان یک هشدار مطرح است و این مسئله در دستور کار بررسی سازمان جهانی کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد بسیار زیادی از بیکاران را در کشور داریم که بالا بردن سن بازنشستگی باعث گسترش بیکاری و طولانی شدن مدت زمان ورود آنها به بازار کار خواهد شد.

به گفته علی بیگی، در قالب اصلاح قانون تامین اجتماعی قرار است برخی توافقات گذشته درباره بازنشستگی ۳۰ ساله نیروی کار و یا رسیدن به سن ۵۰ سالگی مورد بازنگری قرار گیرد، در صورتی که این توافق در گذشته با نیروی کار شده و امروز نمی توان آن را دستخوش تغییر نمود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، بیان داشت: افزایش سن بازنشستگی و طرح این مسئله یکطرفه و بدون در نظر گرفتن توافقات گذشته با نیروی کار بیمه شده است، بنابراین اگر لازم باشد در اینباره با مجلس هم گفتگو خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *