يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۵

زورگیری 4 موتورسوار با قمه در تهران/ واکنش احمدی مقدم +فیلم

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 259005
رئیس پلیس کشور گفت: ۳۶ درصد سرقتهای کشور در شهر تهران رخ می‌دهد و رئیس پلیس این شهر باید سرقتها را کنترل و با آنها برخورد کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر،‌ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم پیش از ظهر شنبه در حاشیه همایش مدیریت دانش و پلیس دانش بنیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت کشف جرایم به صورت علمی در نیروی انتظامی اظهار داشت: امروز کیت ژنتیکی برای تشکیل شناسنامه افراد رونمایی شد. بر این اساس اگر قتلی چند ماه قبل رخ داده باشد بار دیگر ماموران می‌توانند با نمونه برداری از کمترین اثر کشف شده همانند عرق دست یا بزاق باقی مانده مجرم را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات ما تشکیل نشدن بانک دی ان ای است در حالی که در قانون برنامه تشکیل بانک مولکولی دیده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد:‌ هم اکنون هر کیت آزمایشگاهی ۷۵۰۰ دلار است که خوشبختانه محققان پلیس توانستند ‌آن را بومی سازی کنند. امروز پلیس از روشهای علمی مختلفی به مجرمان دسترسی پیدا می‌کند و نقش ابزار فنی در کشف جرم بسیار تعیین کننده است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه یک دهه قبل تنها ۵۰ درصد قتلها کشف می‌شد افزود: خوشبختانه امروز با تقویت سامانه‌های پلیس در کشف جرم ۹۵ درصد قتل‌ها کشف می‌شود.

فرمانده نیرو ی انتظامی در خصوص آخرین وضعیت مونیتورینگ پاسگاه و نقاط مرزی اظهار داشت: اگر ۱۰ یا ۲۰ دوربین در کشور وجود داشت من خودم شخصا می‌توانستم آنها را کنترل کنم اما مشاهده دوربین کار آسانی نیست. بازدید دوربینها طبقه بندی می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت وقوع سرقت در کشور گفت: هم اکنون ۳۶ درصد سرقتهای کشور در پایتخت رخ می دهد که امروز نیز شاهد ساخت سامانه‌‌هایی هستیم که می‌تواند میزان وقوع جرم در هر منطقه را بررسی کند تا ما از این طریق بتوانیم بفهمیم تا کدام مناطق دارای بیشترین وقوع جرم است تا با استقرار نیروهای پلیس اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. باید با بهره وری بالا جلوی وقوع جرم را بگیریم.

واکنش ناجا به فیلم زورگیری چند موتورسوار

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او در مورد انتشار فیلم زورگیری چند موتورسوار پرسیده بود گفت: من در جریان تمام سرقتهای پایتخت نیستیم چرا که این حوزه دارای مسئول است و رئیسی پلیس پایتخت باید وقوع سرقت را کنترل و با سارقان برخورد کند البته اگر سرقت مهمی رخ دهد به اطلاع من می‌رسد. ضمن اینکه اگر خبرنگاری موضوع را به من اطلاع دهد آن را پیگیری می‌کنم.

فیلم

فرمانده نیرو ی انتظامی در پایان در خصوص نحوه همکاری مردم با نیروی انتظامی گفت: سامانه‌هایی برای ارتباط مردم با پلیس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند تصاویر وقوع جرم را حتی بدون نام و نشان برای ما ارسال کنند تا آن را پیگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
منزل ما را دزد زدومقداری پول واموال به سرقت برد .از دسته کلید بجا مانده ما دزد زا شناسایی کرده واز نامبرده شکایت کردیم که کلانتری محل واداره آگاهی چند مرتبه احضاریه فرستاد وطرف خودرا معرفی نکرد با ماموران آگاهی به در ب منزل پدر نامبرده رفتیم متوجه شدیم آنها نیز تغییر مکان داده اند.بعد چند ماه از طریق دادسرای مربوطه پیگیر قضایا شدم که بعد از کلی دوندگی اعلام کردند قاضی ادله شما را قبول نکرده ودستور عدم تعقیب داده است . گفتم اعتراض دارم گفتند برو هر موقع حکم ابلاغ شد بیا اعتراض کن هنوز بعد از گذشت نه ماه از قضیه سرقت هیچ حکمی ابلاغ نشده. وکسی نیز پاسخگو نیست .لذا دزد ها این مسائل را میبینند جری تر میشوند .
خودم چندین بار شاهد اینگونه موارد بوده ام متاسفانه درصورت درگیرشدن ودفاع از خود یا دیگری وصدمه خوردن به سارقین تازه باید جوابگو باشی اینه که هیچ کس دخالت نمی کنه ...
به نظر پخش این تصاویر باعث ایجاد رعب و احساس ناامنی در جامعه می شه. نمی دونم هدف شما از پخش این تصاویر چی بوده؟ شاید از این جور جرایم بسیار باشن چه در کشور ما و چه در کشور های دیگه! اما اشائه ی اون کار غلطی هست.
Iran, Islamic Republic of
مبحث تعيين هويت ژنتيكي بيش از ده سال است كه در پليس و سازمان پزشكي قانوني ايران راه اندازي گرديده است . بسيار جالب است كه رييس پليس كشور مي گويد " امروز کیت ژنتیکی برای تشکیل شناسنامه افراد رونمایی شد. بر این اساس اگر قتلی چند ماه قبل رخ داده باشد بار دیگر ماموران می‌توانند با نمونه برداری از کمترین اثر کشف شده همانند عرق دست یا بزاق باقی مانده مجرم را شناسایی کنند". پس تا قبل از اين رو نمايي كشف ژنتيكي به چه شكلي انجام مي شد.
...خسته نباشید.
سلام بر اون دوستي كه گفته پخش اين تصاوير كار غلطي است...
بر خلاف نظر دوستمون که با انتشار این تصاویر مخالف هستند باید بگم که بهتره چششممون رو روی واقعیتهای جامعه باز کنیم....
دزد هم دزدان قدیم صبر میکردند هوا تاریک شودو صاحبخانه در منزل نباشد و به اندازه رفع نیاز خود دزدی می کردند و دزدان با شرفی هم بودند
آقاجان پلیسش تو این مواقع دخالت نمیکنه، انتظار داری مردم عادی دخالت کنن
Iran, Islamic Republic of
دوستان جدا ازاينكه اين كارهاي مجرمانه موجب ايجاد رعب و وحشت درجامعه مي شود درست درهمين جاست كه امنيت مردم خود را نشان مي دهد . كسانيكه مدام حرف از آشوب و فتنه مي زنند خوب به اين كليپ نگاه كنند وببينند كه هرج ومرج چقدر بي رحم وخشن است و با احساس انسان دوستي وفرهنگ خيلي فاصله دارد !
باديدن اين كليپ مي فهميم كه بايد همه دست به دست هم دهيم ودرمقابل زورگيران نهراسيم و آنقدر ساده لوح نباشيم كه خداي نكرده به زورگيران بيشتر اعتماد كنيم تابه كسانيكه شب و روز براي امنيت ما خواب وخوراك ندارند !
Iran, Islamic Republic of
سارقين و خلاف كاران كاملا به قانون وارد هستند ودقيقا از همين خلاء هايي كه در قانون وجود دارد استفاده كرده و كار خود را مي‌كنند از آن طرف هم قوه قضاييه با برخورد حداقلي آنها را جري تر مي‌كند و موضوع ديگر خط و نشانهاي بي پشتوانه مسئولين قضايي است چند ماه پيش رييس محترم قوه قضاييه كساني را كه سلاح سرد حمل ميكنند را به شدت تهديد كرد نتيجه آن چي شد شما لطف كنيد پيگيري كنيد وآمار بدهيد
United States
كار بدي نكردن كه يه كم زور گيري كردن! چه دليلي داره پليس باهاشون برخورد كنه؟
نه بدحجاب بودن نه ماهواره داشتن نه تو وبلاگشون نوشتن كه حقوقم كفاف زندگيم رو نمي ده كه پليس بخواد باهاشون برخورد كنه
اگه دست 4 تا از این دزدها براساس قوانین اسلام قطع بشه دیگه شاهد این جنایت ها نمیشیم.
ضعف قوه قضائیه باعث همین کارها میشه. اگه برخورد قاطع نشه هر روز بدتر از روز قبل میشه
Iran, Islamic Republic of
لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم
آفرادی که شاهد ماجرا بودندو کاری نکردند منتظر باشند تا این بلا سر خودشان هم بیاید.