چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 12 Jun 2024
 
۰

سفر وزیرخارجه انگلیس به بحرین

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب: 258944
وزیر خارجه انگلیس روز جمعه برای دیدار و گفت و گو با مقامات بحرینی و شرکت در همایش سالانه موسسه بین المللی مطالعات راهبردی(آی آی اس اس) وارد منامه شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا  وزارت خارجه انگلیس، ˈویلیام هیگˈ در این سفر درباره مسائل امنیتی منطقه خاورمیانه و خلیج فارس با مقامات بحرینی و مقامات شرکت کننده در همایش موسوم به ˈگفت و گوهای منامهˈ مذاکره خواهد کرد.

لرد استور معاون پارلمانی وزارت دفاع و ژنرال دیوید ریچاردز رییس ستاد مشترک ارتش انگلیس نیز در این سفر وزیر خارجه را همراهی می کنند.

وزارت خارجه انگلیس جمعه شب با انتشار بیانیه ای با اشاره به سفر ویلیام هیگ و مقامات وزارت دفاع این کشور به منامه از بحرین به عنوان یک دوست و متحد نزدیک انگلیس یاد کرد و افزود: انگلیس همواره دولت بحرین را به انجام اصلاحات وعده داده شده و گفت و گوی جامع و سازنده با مخالفان ترغیب می کند.

دولت انگلیس یکی از حامیان اصلی رژیم آل خلیفه بوده و به رغم سرکوب شدید اعتراضات دموکراسی خواهانه مردم بحرین طی سال های اخیر، هرگز دست از حمایت های خود از دولت بحرین برنداشته است.

موسسه بین المللی مطالعات راهبردی که مقر اصلی آن در لندن می باشد، از سال ۲۰۰۵ میلادی همه ساله در فصل پاییز یک همایش بین المللی را درباره امنیت منطقه خاورمیانه و خلیج فارس تحت عنوان ˈگفت و گوهای منامهˈ در پایتخت بحرین برگزار می کند.

هشتمین همایش ˈگفت و گوهای منامهˈ جمعه شب افتتاح شد و در روز نخست تحولات سوریه موضوع اصلی گفت و گوها بود.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس قرار است در جلسه روز شنبه درباره ˈتاثیرات سیاست های فرقه گرایانه در امنیت منطقهˈ سخنرانی کند.

بر اساس اعلام موسسه بین المللی مطالعات راهبردی، مقامات و کارشناسانی از ۳۰ کشور جهان در هشتمین همایش ˈگفت و گوهای منامهˈ حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *