يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

حاتمی‌کیا باید خوشحال باشد !

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 258606
از این فیلم به بعد حاتمی‌کیای دیگری در مقام کارگردانی خواهد بود که بازیگر را هدایت می‌کند و بازیگرش را درک خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حمید فرخ‌نژاد بازیگر اصلی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در نشستی درباره حضورش در این فیلم بدون خواندن فیلمنامه کامل آن گفت:بعد از مدتی که در سینما کار کردم به هر حال با گروه‌ها و آدم‌های مختلف همکاری داشته‌ام و یکسری تجربیات حاصل می‌شود. درحرفه ما شناخت آدم‌ها با نگاه کردن و بعد از یکی دو دیالوگ پیدا می‌شود.

این بازیگر که پیش از این در سه کار ابراهیم حاتمی کیا حاضر بوده است درباره همکاری با او به عنوان بازیگر مقابل اظهار کرد: کار با حاتمی کیا تجربه خیلی خوبی بود و ایشان هم باید خوشحال باشد در کاری که چفت و بست درست دارد توانسته بازیگری را تجربه کند. معتقدم بعد از این ارتباطش با بازیگران به گونه دیگر خواهد بود.

فرخ‌نژاد افزود: او در موقعیتی قرار گرفت که مدت‌ها آدم‌ها را از آنجا می‌دید. این برای یک کارگردان خیلی مهم است که این مسیر را تجربه کند و از این فیلم به بعد حاتمی‌کیای دیگری در مقام کارگردانی خواهد بود که بازیگر را هدایت می‌کند و بازیگرش را درک خواهد کرد. من کار خودم را کردم و هر کسی غیر از حاتمی کیا بود هم آن تعامل را داشتم.

روح الله حجازی کارگردان «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» هم با اشاره به حمید فرخ‌نژاد گفت: شبی که قرار شد ابراهیم حاتمی کیا در کار باشد، ایشان به محل فیلمبرداری آمد و ضمن اینکه لوکیشن را می‌دید به من گفت «فرخ نژاد بازیگر باهوشی است مواظب باش محدودش نکنی.»

تجربه‌ی بازیگری حاتمی‌کیا در یک فیلم

روح‌ الله حجازی به حضور ابراهیم حاتمی کیا در فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» اشاره کرد و گفت: برای نقش آقای گوهریان قرار بود گزینه‌ای باشد که بازیگر نباشد و حتی‌ چهره‌هایی از سوی تهیه‌کننده معرفی شدند اما می‌خواستیم تماشاگر پیش‌زمینه‌ای از بازی او نداشته باشد بنابراین گزینه‌های مختلفی از سیاستمداران تا ورزشکاران را در ذهنمان مرور کردیم تا اینکه ابراهیم حاتمی کیا از سوی علی طالب آبادی پیشنهاد شد.

علی طالب‌آبادی نویسنده فیلمنامه هم در این زمینه توضیح داد: شخصی را می‌خواستیم که بتواند جلوی فرخ‌نژاد از نظر درام بایستد و حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که جلوی او بازی کردن بسیار سخت است بنابراین به‌دنبال آدمی بودیم که در این مثلث غیرعشقی درست درآید.

وی ادامه داد: در میان بازیگران به یک مورد برخوردیم که دیدیم نمی‌شود تا اینکه روزی با روح‌الله حجازی این کاراکتر را مرور می‌کردیم و من ابراهیم حاتمی‌کیا را پیشنهاد دادم. من مراوده خوبی با ایشان دارم و مدتی هم با هم بر روی فیلمنامه‌ای کار کردیم که امیدوارم بتوانیم در آینده آن را کار کنیم.

این نویسنده اظهار کرد: وقتی حاتمی‌کیا را به عنوان بازیگر نقش گوهریان پیشنهاد دادم حجازی گفت می‌توانی؟ و قرار شد من با او حرف بزنم.

طالب‌آبادی یادآور شد: روزی که با ایشان صحبت می‌کردیم گفتند به هر حال من ابراهیم حاتمی‌کیا هستم به موجی که برایتان می‌آید فکر کرده‌اید؟ پس از اینکه اعلام رضایت کردند بیشتر از مشعوف شدن، می‌ترسیدیم و وقتی شروع به بازنویسی شخصیت گوهریان کردم برایم بسیار سخت بود. شب به شب فیلمنامه را برای آقای حاتمی‌کیا ایمیل می‌کردم و وقتی از پشت تلفن می‌گفتند دست شما درد نکند، نفس راحتی می‌کشیدم. در مجموع این همکاری تجربه خیلی خوبی بود.

حاتمی‌کیا حرفه‌ای برخورد کرد

روح‌الله حجازی هم ادامه داد: من هم در مقام کارگردان این نگرانی را داشتم به هر حال قرار بود کارگردانی، جلوی دوربین بیاید که برخلاف من، او بسیار تکنیکال است بنابراین دو نگاه متفاوت داریم و برایم سخت بود بگویم خیلی ساده حرکت کند و هیچ چیزی پیچیده نیست.

وی ادامه داد: ترس و دغدغه بزرگم این بود که این نقش در می‌آید یا نه! همانقدر که حضور ابراهیم حاتمی کیا به نفع فیلم بود اگر بازی‌اش در نمی‌آمد به ضرر کار تمام می شد. اما شب اول گفت: «ابراهیم حاتمی‌کیا را کنار بگذارید و انگار با بچه‌ای مواجه هستی.» آنقدر حرفه‌ای برخورد کرد که برایمان خیلی عجیب بود، حتی یک بار درباره کار کارگردانی نظر نداد و کار را برایم ساده کردند. ضمن اینکه حمید فرخ نژاد هم در مقابل ایشان خیلی زحمت کشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *