يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

یک لیست دیگر از سوءاستفاده‌کنندگان ارزی

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 258318
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تهیه فهرست اولیه کسانی که با ارز مرجع کالا وارد کرده و در بازار با ارز آزاد آن را فروخته‌اند خبر داد.
به گزارش جهان، مهدی غضنفری درباره سرنوشت برخورد با سو استفاده‌کنندگان از نوسان‌های ارزی توضیح داد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری بانک مرکزی، بانک‌های عامل و گمرک فهرست اولیه‌ای از واردکنندگان با ارز مرجع تهیه کرده و به سراغ برخی از آن‌ها رفته است.
 
وی افزود: اگر واردکننده ای متناسب با نرخ ارزی که دریافت کرده کالای خود را در بازار قیمت گذاری و فروخته باشد مشمول جریمه نمی شود اما تعدادی از واردکنندگان هم این موضوع را رعایت نکرده‌اند که برای آن‌ها تشکیل پرونده داده شده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره این‌که آیا فهرست کالاهای موجود در اولویت 10 که ثبت سفارش آن‌ها متوقف شده نهایی شده است یا خیر؟ در حاشیه نمایشگاه صنعت لوازم خانگی، گفت: دقیقا مشخص شده که چه کالاهایی در این فهرست قرار دارند کالاهای مصرفی کم اهمیت و غیر ضروری که تولید داخلی آن‌ها به اندازه کافی است در اولویت دهم قرار گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *