يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

قتل 43 زن به دست شوهران خود

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب: 256945
دولت اسپانیا اعلام کرد در طول سال جاری میلادی تاکنون 43 زن در این کشور اروپایی به دست شوهران کنونی یا سابق خود به قتل رسیده اند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، بر اساس گزارشی که وزارت بهداشت، خدمات اجتماعی و برابری اسپانیا امروز منتشر کرد، با وجود تاکیدهای مکرر دولت مبنی بر اینکه زنانی که مورد بدرفتاری شوهران خود قرار می گیرند، موضوع را اعلام کنند، از مجموع زنان کشته شده در سال جاری فقط 7 نفر موضوع بدرفتاری شریک زندگی خود را به پلیس یا مددکاران اجتماعی خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، از سال 2003 میلادی تاکنون در مجموع 649 زن در اسپانیا توسط شوهران خود از پای در آمده اند که بالاترین آمار در این زمینه مربوط به سال 2008 میلادی است که در آن 76 زن قربانی خشونت جنسیتی شدند.

به گفته وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی اسپانیا، کمترین آمار قتل از این نوع در طول یک دهه اخیر نیز مربوط به سال 2009 میلادی است که در آن 56 زن جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش،شمار زنانی که از پیگیری شکایتهای قضایی خود علیه شوهرانشان در دادگاهها انصراف می دهند نیز از 5/11 درصد در سال 2007 میلادی به 29 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

شورای عمومی قوه قضاییه اسپانیا هم اعلام کرد از مجموع 48 هزار پرونده موجود در دادگاههای این کشور در سال 2011 مبنی بر شکایت از بدرفتاری شوهر، حدود 40 هزار پرونده به مرحله صدور حکم رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *