شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

استقرار پدافند موشکی در مرز ترکیه

يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 256627
یک گروه چهل نفره متشکل از نظامیان آمریکایی، آلمانی و هلندی برای شناسایی نقاط استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در نوار مرزی ترکیه با سوریه روز دوشنبه وارد آنکارا می‌شوند.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، یک گروه چهل نفره متشکل از نظامیان آمریکایی، آلمانی و هلندی برای شناسایی نقاط استقرار موشک های پاتریوت متعلق به این کشورها در نوار مرزی ترکیه با سوریه روز دوشنبه وارد آنکارا می شوند.
 
دولت ترکیه به بهانه مقابله با تهدیدات موشکی سوریه از ناتو درخواست کرد تا موشک های پاتریوت را در مرز سوریه مستقر سازد.
 
گروه چهل نفره نظامیان ناتو پس از برخی تماس ها در آنکارا عازم مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه شده و بررسی های خود را در محل دنبال می کنند.
 
به گفته کارشناسان مسائل نظامی، مناسب رین نقاط برای استقرار موشک های پاتریوت استان های دیاربکر، اورفا و مالاتیا بوده و احتمال می رود ۶ سیستم پدافند موشکی پاتریوت در این سه استان مستقر شوند که این امر مستلزم تایید گروه کارشناسان نظامی ناتو است.
 
موشک های پاتریوت قابلیت انهدام موشک های متخاصم زمین به زمین و هوا به زمین در ارتفاع بالا را دارا هستند.
 
پیش از این سوریه و روسیه استقرار موشک پاتریوت ترکیه در مرز با سوریه را اقدامی تحریک آمیز خوانده و آن را محکوم کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هدف از نصب این سامانه دفاع از اسراییل در مقابل موشکهای ایران است