يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انتقاد از برخی مسئولان برای ماشین 500 میلیونی و سالن‌های میلیاردی عروسی‌

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 254435
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی بالا رفتن سن ازدواج را نگران‌کننده دانست و از هزینه‌های میلیاردی عروسی برخی مسئولان انتقاد کرد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد غفاری ظهر امروز در افتتاحیه برنامه جامع خانواده پایدار در مرکز تربیت معلم هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: بنده قبول دارم که پایین بودن آگاهی، مسائل اجتماعی و اقتصادی از جمله مشکلات ازدواج است ولی مهم‌ترین عامل عدم هماهنگی حرف و عمل مسئولان است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: اگر مسئولان کشور در سالن‌های میلیاردی مجالس عروسی خود را نمی‌گرفتند و منوی غذای آنها 90 هزار و ماشین عروسی‌ 500 میلیونی نبود، در حال حاضر گرفتار این مشکلات نمی‌شدیم.
 
غفاری خاطرنشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج به 27 سال در مردان و 23 سال در زنان که در خراسان‌رضوی 26 سال در مردان و 21 سال در زنان شده امری نگران‌کننده است و ایجاب می‌کند تا برای آن چاره‌ای اندیشید.
 
وی افزود: همچنین پایین آمدن سن طلاق از چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم و در سال 91 بیش از 24 درصد طلاق در سنین 19 تا 24 سال بوده که سبب پایین آمدن سن زندگی مشترک شده است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: 24 درصد طلاق‌های خراسان‌رضوی در افرادی است که زیر دو سال زندگی مشترک دارند و 44 درصد چهار سال و 74 درصد زیر 10 سال زندگی مشترک داشته‌اند.
 
غفاری با اشاره به چالش‌های حوزه ازدواج اظهار کرد: چالش‌ها از 4 دسته فرهنگ‌‌سازی،‌ آگاهی و بینش، مسائل اقتصادی و حمایت از زوج‌های جوان مانند اشتغال‌زایی، تغییر ساختارها و نگاه‌ها و نهایتاً چالش‌های اجتماعی مانند ارضا نیازها خارج از محیط خانواده خارج نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *