سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

سردمداران عرب در اتاق لیونی؟!

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 254100
تزيپي ليوني وزير امور خارجه دولت آريل شارون جنايتكار، به تازگی صراحتاً اعلام کرده كه در سال هاي گذشته براي تامین امنيت و پیشبرد منافع رژیم اشغالگر، از برقراري روابط نامشروع خودداری نکرده است.
به گزارش جهان، العالم به نقل از روزنامۀ القدس العربی (چاپ لندن) امروز در تحلیلی پیرامون سخنان اخیر وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی نوشت:

مساله مهم اين است كه ليوني رسما اعلام کرده كه اكثر "مشتريانش" را مقامات و سران عرب تشکیل می دادند، ولي براي اين كه روابط شخصی و خانوادگي اين قبیل مقامات خدشه دار نشود، از ذكر اسامي آنها امتناع مي كند. ليوني همچنين فاش کرده كه در ازاي برقراري روابط نامشروع با مقامات عرب اطلاعات مهمي را از آنها دريافت مي كرده و در اختيار موساد (سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي) قرار مي داده است. ليوني تأکید می کند كه مدارك لازم را براي اثبات گفته ها و ادعاهاي خود در دست دارد.

راستی اين سران عرب چه كساني هستند؟ مقامات جهان عرب كه علناً و بي شرمانه با ليوني ديدار كرده اند، ناشناخته نیستند. كساني كه با ليوني دست دادند و عكس يادگاري انداختند، نيز معلوم هستند. پرسش اینجاست که كدام يك از سران عرب و از چه كشورهاي با ليوني روابط نامشروع برقرار كرده اند و چه سمت هائي داشته اند؟

ليوني در مصاحبه اخير خود با روزنامه انگليسي تايمز گفته كه از برخي سران و وزراي عرب "سوء استفاده" كرده و تعدادي از شخصيت هاي فلسطيني و دانشمندان عرب را كُشته است. ليوني در اين مصاحبه گفت كه " آري شِوات " خاخام صهيونيست به زنان صهيونيست اجازه داده كه در قبال جمع آوري اطلاعات مهم، اجازه دارند با دشمنان روابط نامشروع برقرار كنند و وي (ليوني) نيز به همين خاطر اقدامات قبلي خود را فاش مي كند. روزنامه صهيونيستي يديعوت احرونوت نيز متن اين مصاحبه را چاپ و اعلام كرد كه ليوني يكي از مشهورترين مسئولان صهيونيست است كه براي جمع آوري اطلاعات، خود را در اختيار ديگران قرار داده است.

ليوني كه به اتهام كشتار فلسطيني ها تحت پيگرد بين المللي است، بی پروا اقدامات "قهرمانانۀ" خود را فاش كرد. اما آيا مقامات و سردمداران عرب كه با وي روابط نامشروع داشتند، چيزي براي گفتن دارند؟! و آيا يكي از اين مقامات مي تواند جواب ليوني را بدهد؟

مطمئناً اين دسته از مقامات کشورهای عربی هرگز جواب ليوني را نخواهند داد، بلكه چه بسا هداياي ميليون ها دلاري براي ليوني خواهند فرستاد تا اسامي آنها را فاش نكند، با اين حال بازار گمانه زنی و کنجکاوی در این باره داغ است و ما مي توانيم درباره اسامي اين دسته از مقامات عرب، حدس هائي بزنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *