دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

بازگشت محمود شهریاری با اجرا

جهان به نقل از،
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 253708
پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی، گلایه علی درستکار و حمایت علی دارابی، انصراف معیریان از ساخت تاکسی تهران، تذکر معاون سیما به سیما فیلم و بازگشت محمود شهریاری با اجرا در شبکه بازار داغ‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون در هفته گذشته است.

به گزارش جهان به نقل از مهر، هفته گذشته اتفاقات فراوانی در سازمان صدا و سیما رخ داد که گزیده برخی از آنها در ادامه می‌آید.

محمدابراهیم رضایی نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بررسی‌ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در این کمیسیون به اتمام رسید، گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری کما فی‌السابق زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون شوراها روز گذشته در مورد چگونگی تبلیغات و نوع برخورد با تخلفات تبلیغاتی مصوبات و بررسی‌هایی داشت، گفت: نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری همچون گذشته است و هیچ تغییر و تحولی در آن رخ نداده است به طوری که همچون گذشته مناظرات به صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شود.

رضایی با بیان اینکه چارچوب‌های مناظره محدود نشده است، افزود: تنها تفاوت مناظرات در این است که صداوسیما موظف شده است که اگر در مناظره‌ای به فردی اهانت شد به آن فرد زمان برای دفاع از خود را بدهد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین طبق گذشته کاندیداها می‌توانند برنامه‌های تبلیغاتی خود را ضبط کرده و در اختیار صداوسیما برای پخش قرار دهند.

پورحسین: باز هم مرا بخواهند مجری مناظره‌ها می‌شوم

رضا پورحسین مدیر شبکه مستند درباره‌ی اجرای مناظره‌های انتخاباتی گفت: اگر پیشنهادی برای اجرای مناظره‌ها داشته باشم، این امر مشکل را قبول خواهم کرد.

وی همچنین درباره اینکه از او انتظار می‌رفت با توجه به رشته‌ای که خوانده (روانشناسی) در مناظره‌ها تاثیرگذارتر باشد، اذعان کرد: در شرایطی که نامزدهای انتخاباتی داشتند، پذیرنده نبودند که بخواهند حرف کس دیگری را قبول کنند به همین دلیل منطقی‌تر بود که من به عنوان یک مجری بدون اظهار نظر باقی بمانم.

گلایه درستکار و حمایت دارابی

علی درستکار مجری کارشناس برنامه "این شب‌ها" در گفتگو با مهر تأکید کرد زمان پخش این برنامه مناسب نیست و ایجاد فاصله بین هر نوبت پخش باعث از دست رفتن مخاطبان می‌شود.

با این حال وی چندی بعد اعلام کرد جلسه ای با معاون سیما و مدیر شبکه یک داشته و آنها به وی اطمینان داده‌اند با توجه به پرداختن برنامه به موضوعات مدنظر مقام معظم رهبری و برای احترام به مخاطبان، پخش "این شب‌ها" به شکلی منظم ادامه پیدا می کند و در ایام خاصی چون محرم نیز پخش شبانه خواهد داشت.

انصراف معیریان از ساخت تاکسی تهران

آرش معیریان درباره انصراف خود از ساخت سریال "تاکسی تهران» شبکه تهران اظهار کرد: به خاطر تفاوت خط مشی‌های من با تهیه‌کننده‌ی کار، تصمیم گرفتم، به احترام کار و ارزشی که برایم دارد از ساخت این مجموعه کناره‌گیری کنم.

وی افزود: مهم‌ترین انگیزه‌ام برای ساخت "تاکسی تهران" حضور مشارکتی ارگان‌هایی همچون شبکه تهران به همراه مدیران و شهرداری تهران بود، اما متاسفانه در ابتدایی‌ترین نشست‌ها و جلسات پیش تولید بنا به تفاوت خط مشی‌های من با تهیه‌کننده تصمیم به کناره‌گیری کردم؛ البته ناگفته‌ نماند که متن این مجموعه خیلی مستحکم و جذاب است‌، امیدوارم کارگردانی که برای ساخت این سریال انتخاب می‌شود یا قرار است انتخاب شود، بتواند آنچه را که در شأن و لیاقت "تاکسی تهران" است انجام و کاری موفق ارائه دهد.

تذکر دارابی به سیما فیلم و بی اطلاعی مدیر روابط عمومی!

هفته گذشته یکی از رسانه‌ها اعلام کرد علی دارابی در نامه‌ای به رییس مرکز سیما فیلم در تذکر جدی درخصوص محتوای برخی از فیلم های این مرکز برای تغییر رویکرد جدی و متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی تولیدات سیمافیلم ضرب‌الأجل تعیین کرده است.

دارابی در این نامه با اشاره به محتوای نامطلوب دو فیلم "یک خانواده محترم" و "پاداش" تصریح کرده است: انتظار می‌رود مدیریت سیمافیلم با نظارتی دقیق و همه جانبه از تکرار چنین خطاهای فاحشی جلوگیری کند.

با این حال مسیح پور مدیر روابط عمومی سیما فیلم از وجود چنین نامه‌ای اظهار بی اطلاعی کرده است. 

تصرف مناطق فاقد دکور شهرک مختارنامه

از دیگر اخبار مرتبط با سیما فیلم نیز می‌توان به ماجرای ادامه دار شهرک مختارنامه واقع در احمدآباد مستوفی اشاره کرد که پس از مدت‌ها کش و قوس صاحبان زمین با لودر وارد شهرک شدند و مناطق فاقد دکور را تصرف کردند. 

توقف پخش یک انیمیشن به خاطر ترس کودکان

پخش "مثل یک بازی" سریال 52 قسمتی به کار گردانی آریا طاهر به دلیل آنچه به نظر ترس کودکان به نظر می‌رسد، متوقف شد.

بنا به گفته تهیه کننده داستان این سریال به مادربزرگ نویسنده‌ای تعلق دارد که رمان جدیدش را بر اساس شخصیت نوه‌هایش شکل داده است.

حسن احمدی در این باره تاکید کرد: شبکه پویانمایی در حال حاضر به لحاظ زمانی، تقسیم‌بندی سنی را برای مخاطبان خود ندارد و به نظر می‌رسد علت قطع این برنامه در شبکه مذکور، ترس برخی از مخاطبان از دیدن بخش‌هایی از این داستان باشد!

ضرغامی اجازه دهد شبکه گردشگری می‌آید

سیدحسن موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره افتتاح شبکه تلویزیونی گردشگری گفت: توافق‌ها انجام شده است و منتظریم آقای ضرغامی حرف آخر را بزند.ما کار خود را انجام داده‌ایم و باید در این‌باره صداوسیما و مهندس ضرغامی پاسخ دهند.

وی تأکید کرد: رییس سازمان صداوسیما باید نتایج توافق‌ها را اعلام عمومی کنند. آنچه ما وعده کرده بودیم عملی شده است و حالا منتظریم مهندس ضرغامی حرف آخر را بزند.

تلاش کارگردان "نفوذ" برای تولید نمونه یک سریال اینترنتی

آرش تیمور‌نژاد کارگردان سریال "نفوذ" گفت: از بامداد روز چهارشنبه 10 آبان اولین قسمت این سریال اینترنتی به نشانی www. 3rial. tv در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

وی در ادامه هدف از ساخت سریال اینترنتی را دسترسی ساده‌تر کاربران اینترنت به این سریال دانست و گفت: تولید سریال اینترنتی سال‌ها است که در خارج از ایران متدوال است و کاربران با پرداخت مبلغی می‌توانند سریال‌های منتخب خود را بصورت اینترنتی مشاهده کنند.

تیمور‌نژاد افزود: تاریخچه سریال‌های تلویزونی به سال 1995 برمی‌گردد، در این سال، شرکت Bullseye Art برای نخستین بار سریالی اینترنتی تولید کرد. سال‌ها گذشت تا اینکه بین سال‌های 2004 تا 2006، چند سریال اینترنتی مستقل موفق به کسب محوبیت شدند، یکی از شاخص‌ترین آن‌هاRed Vs. Blue بود. به هر حال کاربران اینترنت روز به روز بیشتر می‌شوند و من فکر کردم جای خالی سریال اینترنتی ایرانی خالی است و تصمیم گرفتم "نفوذ" را به عنوان اولین سریال اینترنتی ایرانی بسازم.

وی در ادامه درباره طی کردن مراحل گرفتن مجوز این سریال اینترنتی گفت: در حال حاضر ارگان خاصی برای دادن مجوز سریال اینترنتی وجود ندارد .اینگونه سریال ها نه فیلم سینمایی است و نه سریال تلویزیونی. بنابر این ما مجوز ساخت را از نیروی انتظامی گرفتیم و مجوز تاسیس سایت و بارگذاری سریال بر روی سایت را از وزارت ارشاد دریافت کردیم.

نفیسه روشن، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیر مهدی‌کیا، شراره دولت‌آبادی، فرامرز روشنایی، مرتضی کاظمی و رضا آحادی بازیگران سریال اینترنتی "نفوذ" هستند.

بازگشت محمود شهریاری با اجرا در شبکه بازار

محمود شهریاری که سال‌ها اجرای برنامه "جشن رمضان" شبکه تهران را عهده‌دار بوده است، قرار است در یکی از برنامه‌های شبکه بازار با عنوان "همین امروز"، از نیمه دوم آبان ماه امسال اجرا داشته باشد.

شهریاری در یکی از ویژه برنامه‌های مبعث سال گذشته به خاطر طرح یک سئوال از میهمان برنامه با انتقاداتی مواجه شد و پس از آن برای مدتی از اجرای برنامه‌های تلویزیونی کنار رفت. او حتی از اجرای برنامه جشن رمضان امسال انصراف داد. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *