جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۴۱
تاملی بر اظهارات جالب وزیر دولت اصلاحات؛

موسوی لاری: اصلاح طلبان 65 درصد رای دارند!

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 253190
حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز اخیراً در گفتگویی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان در بهترین شرایط هستند مدعی مقبولیت 65 درصدی جناح اصلاح طلب در میان مردم شد.
موسوی لاری: اصلاح طلبان 65 درصد رای دارند!
به گزارش جهان، آقای موسوی لاری در ابتدای مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب اعتماد و در پاسخ به سئوالی در مورد تعریف خود از اصلاح طلبی می گوید: "بايد توجه داشته باشيد كه همه اين مسائل زير چتر جمهوري اسلامي و مبتني بر اصول قانون اساسي است. شايد ساده‌تر آن باشد كه بگوييم اصلاح‌طلب كسي است كه در چارچوب نظام با رعايت اصول قانون اساسي خواستار بهبود شرايط اداره كشور هست. اجراي اصول قانون اساسي با تمام ويژگي‌هاي آن خواسته اين جريان است... اصلاح‌طلب خواستار اجراي كامل و جامع اصول قانون اساسي است به ويژه اصولي كه مرتبط با حقوق اساسي ملت است".

وی در چند بخش دیگر این گفتگو نیز بر پایبندی به قانون در میان اصلاح طلبان تاکید می کند، از جمله در پاسخ به سئوال دیگری می گوید: "اصلاحات يك جبهه است در اين جبهه احزاب مختلف حضور دارند كه قدر مشترك اين گروه‌ها قانون اساسي است و تفاوت در سليقه است كه هر گروه بنا بر سليقه‌اش روندي را در پيش گيرد اما در اصل جهت‌گيري و اجراي قانون اساسي و بازگرداندن قطار از ريل خارج شده اجرايي كشور روي ريل قانون اساسي با هم اشتراك دارند".

البته وزیر کشور دولت اصلاحات هیچ اشاره ای و پاسخی به قانون شکنی های دوستانش از جمله در مجمع روحانیون مبارز و اکثر احزاب اصلاح طلب در انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث سال 88 نمی دهد. آقای لاری نگفته که اگر اصلاح طلبان مورد نظر ایشان پایبند به قانون اساسی هستند پس چرا در سال 88 بدون مجوز و با دعوت بیگانگان اردوکشی خیابانی کرده و به اموال عمومی و جان شهروندان آسیب وارد کردند؟

آیا فراخوان غیرقانونی راهپیمایی های موسوی و کروبی با حمایت مجمع روحانیون و دیگر احزاب افراطی اصلاح طلب بر مبنای قانون بود؟ آیا قتل تعدادی از شهروندان بیگنان از بسیجیان گرفته تا رهگذران عادی در خرداد سال 88 بر مبنای قانون بود؟ آیا عدم تمکین به نتیجه انتخابات و عدم پذیرش رای رییس جمهور منتخب و فریاد دروغ بزرگ تقلب به معنای "اجراي كامل و جامع اصول قانون اساسي به ويژه اصول مرتبط با حقوق اساسي ملت" بوده است؟ آیا اصلاح طلبان با زیر سئوال بردن رای 24 میلیونی ملت به رییس جمهور منتخب قصد "بازگرداندن قطار از ريل خارج شده اجرايي كشور روي ريل قانون اساسي" را داشته اند؟ ایستادگی مقابل حکم صریح ولی فقیه در نماز جمعه 29 خرداد مبنی بر «التزام به قانون و پیگیری خواسته ها از مسیر قانونی» بر مبنای کدام اصل قانون از سوی اصلاح طلبان دنبال شد؟

آقای لاری در بخش دیگری از این گفتگو می گوید: "اگر اختلافات ما با هيات‌هاي نظارت احزاب مقابل را ببينيد، عمدتا ما آن جايي بوديم كه مردم بودند و به حق مردم براي اداره كشور پافشاري مي‌كرديم". وی البته توضیح نداده که اگر "عمدتا حق را به مردم داده" چرا در فردای انتخابات 88 حق را به مردم نداده و به رای و نظر مردم احترام نگذاشتند و چرا در آنجا حق را به اقلیت شکست خورده داد. چرا در تقابل ملت ایران با ائتلاف فتنه گران و بیگانگان و سلطنت طلبان و منافقین و ریگی و امریکا و انگلیس و... جانب مردم را نگرفتید و برحق مردم پافشاری نکردید؟

وزیر دولت اصلاحات با دفاع از عملکرد دولت متبوع خود در عرصه سیاست خارجی اظهار می دارد: "ما با اصل تنش‌زدايي در جهان توانستيم نگاه‌هاي كينه‌توزانه‌يي كه در آن زمان عليه ايران وجود داشت را تبديل به نگاه‌هايي كنيم كه لااقل كينه از آن نمي‌باريد... در حالي كه مواضع اصولي استكبارستيزي جمهوري اسلامي هيچ گاه از آن تنازلي صورت نگرفت مقابله با استكبار و بدخواهان نظام به صورت قاطع دنبال مي‌شد". گرچه نمی توان منکر تلاش های دولت آقای خاتمی برای آنچه -تنش زدایی- می نامند، شد اما در حصول نتیجه این سیاست تردید جدی وجود دارد چه که این دولت برای جلب حمایت غرب تا آنجا پیش رفت که فعالیت های هسته ای کشور -به عنوان نماد غرور ملی ایرانیان- جملگی تعطیل شد و حتی بزرگان این دولت در دستگاه دیپلماسی در نامه ای حقارت بار به ایالات متحده امریکا رسما اعلام کردند که از همه اصول انقلابی خود دست برداشته اند اما نتیجه این سیاست تنها این شد که رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، ایران را محور شرارت بخواند و وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به درخواست مقام ایرانی برای فعالیت تنها چهار دستگاه سانتریفیوژ، "نه" بگوید.

اما نکته جالب مصاحبه آقای لاری شاید آنجا باشد که وی در پاسخ به سئوالی در مورد جایگاه فعلی اصلاح طلبان تاکید می کند: "اگر جايگاه اصلاح‌طلبان را در حوزه افكار عمومي در نظر بگيريم به نظر من امروز شرايط اصلاح‌طلبان بهترين شرايط است يعني امروز اصلاح‌طلبان در ميان افكار عمومي بهترين جايگاه را دارند... امروزه در افكار عمومي جايگاه اصلاح‌طلبان بهترين جايگاه است". آقای لاری همچنین مدعی می شود: "ما در حال حاضر دو اردوگاه داريم، اردوگاه اصلاح‌طلبان و اردوگاه اصولگرايان. در افكار عمومي اگر بخواهيم اين دو را در نظر بگيريم 65 درصد اصلاح‌طلبان جايگاه دارند، 35 درصد سايرين كه اصولگرايان بخشي از اين 35 درصد هستند".

با خواندن این سخنان توهم موسوی در سال 88 و پیروز خواندن خود قبل از شمارش آراء و حتی اتمام رای گیری قابل فهم است. وقتی وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو فعال ستاد موسوی خود را در جایگاه مردم قرار می دهد و مدعی می شود که اصلاح طلبان در بهترین شرایط و حائز 65 درصد رای مردم هستند طبیعی است که موسوی تازه وارد به خود اجازه دهد که پیش از اتمام رای گیری اعلام کند "برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم". آقای لاری هیچ سندی مبنی بر جایگاه 65 درصدی طیف همفکر خود ارائه نمی دهد و ترجیح می دهد که فراموش کند که تقریبا در همه انتخابات هایی که از سال 81 در کشور برگزار شده (انتخابات دوم و سوم شوراها، نهم و دهم ریاست جمهوری، مجالس هفتم و هشتم و نهم و...) اصولگرایان با قاطعیت پیروز شده اند هر چند که مسئول مستقیم و مجری شماری از این انتخابات ها شخص ایشان بوده است. امروز موقعیت جناح اصلاح طلب آنقدر متزلزل است که بسیاری از اعضای سابق این گروه از ترس تنفر عمومی جرات بیان نزدیکی به این جناح را ندارند. احتمالا بر مبنای همین گونه قضاوت های سطحی و بی مبنا بوده که دوستان اصلاح طلب به خود اجازه دادند در مقابل مردم و نظام اسلامی بایستند و قواعد دموکراسی و مردم سالاری را زیر پا بگذارند.

عضو مجمع روحانیون در بخش دیگری از این گفتگو اعلام می کند: "ما به عنوان جريان‌هاي درون نظام مرزمان با گروه‌هاي برانداز و آنان كه اصل موجوديت جمهوري اسلامي را هدف قرار دادند بايد مشخص مي‌شد". اینکه عضو شاخص مجمع روحانیون خود را درون نظام قلمداد می کند نکته ای جدید و جالب است اما او و همفکرانش باید پاسخ دهند که اگر خود را درون نظام قلمداد می کنند آیا نباید به قواعد و قوانین نظام احترام بگذارند؟ آیا نباید به جمهوریت و اسلامیت نظام پایبند باشند؟ آنجا که مردم از میان چهار نامزد انتخابات یکی را به عنوان منتخب انتخاب کردند چرا ایشان به جمهوریت نظام پایبند نبودند و چرا در مقابل اراده اکثریت ایستادند؟ چرا آن زمان بستر را برای براندازان فراهم کردند و در ادامه حساب خود را از جریان های معاند جدا نکردند و حتی حاضر نشدند روزه خواران حرمت شکن روز قدس 88، اهانت کنندگان به تمثال معمار کبیر انقلاب اسلامی و اراذل و اوباش عاشورای 88 را محکوم کنند؟

چه که حتی آنان را "مردان خداجو" نام نهادند و برخی آقازاده هایشان را برای دلگرمی به میانشان فرستادند. اکنون تقریبا همه اعضا و سران جناح اصلاح طلب متهمند که -بر خلاف ادعای آقای لاری- مرزشان را از گروه های برانداز و معاند جدا نکرده اند و حتی در بسیاری موارد با آنها هم پیمان شده اند. هنوز زمان زیادی از فتنه 88 نگذشته است آن روزهایی که بیانیه های موسوی لحظه ای پس از صدور سر از رسانه های بی شمار بیگانه از رسانه دولتی انگلیس و آمریکا و اسراییل گرفته تا رسانه آل سعود و سایت ها و تلویزیون های ضدانقلاب و سلطنت طلب و منافقین در می آورد همان روزهایی که مسعود رجوی و ربع پهلوی با موسوی به تقاطع مشترک رسیدند و عبدالمالک ریگی با او ابراز همدردی کرد. چرا آن روزها یادتان نبود که مرزتان را از براندازان جدا کنید؟

آقای لاری و دوستان اصلاح طلب باید بدانند که مردم سالاری و دموکراسی به این معنا نیست که همیشه کاندیدای مورد نظر آنان از صندوق رای بیرون بیاید یا همیشه سند رای 65 درصد مردم! به نام ایشان زده شود بلکه در جمهوری اسلامی مردم سالاری به معنای برتری اراده و عزم و رای اکثریت بر اقلیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرجا نزاعی بود سمت مردم بودیم ولی میرفتیم یه کم عقب تر یعنی پشت مردم قایم میشدیم
Canada
اقای لاری جالب است خیلی جالب ایت
با روزنامه دوم خردادی اعتماد مصاحبه میکنی و فریاد میزنی که رسانه نداریم
پس این مصاحبه مفصل و طولانی چیست؟!!
Canada
چیز جدیدی نگفته همان بیانیه های موسوی را تکرار کرده
یک راه آسان جهت محک زدن ادعاهای اصولگرایان و اصلاح طلبان برگزاری انتخاباتی بدون شبهه و آزاد با تمام مولفه های آن است و آرزوی من این است که هر کس در این انتخابات بازنده شد بتواند به اندازه آرای خود در قدرت سهیم باشد.
Iran, Islamic Republic of
اگر 65 درصد رأی نیاورند تقلب شده است. پس نتیحه می گیریم تقلب خواهد شد. مردم بریزند بیرون. چون بنده پیروز انتخابات هستم!!
United States
کدام مردم !مردم در 9 دی را ندیدید؟
میزان رای ملت است چرا اصلاح طلبان با رای مردم مخالف هستند ؟
چرا تحمل مخالف را ندارند؟
چرا گردن به دموکراسی نمی نهند؟
چرا این آقایان دوم خردادی با امام مخالفت می کنند؟ چقدر از خط امام فاصله می گیرند
هنوز در توهم
درود بر خاتمی
متاسفم اقای لاری. سخنتان بی مبناست. وقتی شما اینگونه میگویید معلوم است که موسوی انگونه بگوید
United States
مرگ بر .....منافق که هفت رنگ دارد و هیچ وقت هم کم نمی آورد و همیشه طلبکار همه است مرگ بر ...........و مهره های کثیف در آستینش....
شتر در خواب بیند پنبه دانه و ...
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف کند گه دانه دانه
Iran, Islamic Republic of
بااحتساب توهم شاید درست بگی
به نظر من بهتره یک دوره فشرده ریاضی ابتدایی برای این حضرات گذاشته بشه
شاید مفاهیم درصد و اعداد برای ایشان یاد آوری بشه
اصلاح طلب یا آشوب طلب
والله 2 دوره به احمدی نژاد ری دادم
والله از بچه های بسیج دانشجویی موقع زاکانی ام
ولی این بار حتما به یکی رای میدم که حداقل اصول اقتصاد رو بلد باشه
قطعا کسی از تبار اصلاحاتی ها
باشه....همینی که شما میگی درسته...توهم تو خون اصلاح طلب جماعته....اصلا 1000 در صد مردم با شمان.....
خوبه کمی کوتاه اومده قبلا میگفتن رای ما 95 درصد است
آقای لاری و دوستان اصلاح طلب باید بدانند که مردم سالاری و دموکراسی به این معنا نیست که همیشه کاندیدای مورد نظر آنان از صندوق رای بیرون بیاید ؟! کاملاً درست می فرمایید با عملکرد هشت ساله شما واختلاس های میلیاردی ، تورم وگرانی و.... آیا وقت آن فرا نرسیده که هنوز دست اندرکاران جهان نیوز اصول گرا واذنابشان که زمینه ساز این همه نعمت....
Iran, Islamic Republic of
کـــــــــــــــــــدوم
مــــــــــــــــــردم؟
خوب راست گفته بنده خدا شما دوزاری صاف و صوفی ندارید و از جامعه بی خبر
مچگیری نکنید
اعتماد به نفس کاذب که میگن یعنی این.

به نظام تهمت تقلب در انتخابات را می زنند، مدرکی ارائه نمی کنند، کشور را به آشوب می کشند، در 9 دی از مردم نه می شنوند، عذر خواهی نمی کنند و تازه طلبکار هم هستند و می خواهند دوباره در انتخاباتی که قبول ندارند شرکت کنند!!!
65درصد یعنی فتنه جدید در راه است اماده باشید
دقیقا درست می گوید این گروه حداقل دروغ نمی کفتند به کسی هم توهین نکردند وعده ....هم به مردم ندادند حرف بی مایه هم نزدند دزد هم نبودند با هاله نور هم کار نداشتند واقعا ادم شاخ در می اورد وقتی ....
Iran, Islamic Republic of
متاسفم
پس چرا مجلس راي نياورديد؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینان در برابر نظام ناایستادندبلکه در برابر سوءاستفاده از بیت المال برای رسیدن به اهدافشان ایستادند ....که با سیب زمینی روی کار بیاید نتیجه اش میشود همینی که امروز حامیان سینه چاک دیروزش مجبورند بگویند باید تحملش کنیم تا دوره اش تمام شود !البته اگه تا انموقع مملکت را تمام نکرده باشد!!
65در صد بلیط هواپیما گران شده اشتباه گرفتند
هشت سال ریاست خاتمی بر کشور درخشان ترین سالهای تاریخ ایران است این را باید از عاقلان پرسید نه متحجرانی که در اوهام بسر می برند.
صدای خوردشدن استخوان ملت ایران را این روزها تمام دنیا می شنود آیا مناظره آقایان مطهری وزارعی را دیدید ؟افتخارات هشت سال ریاست اصولگرایان بر دولت ومجلس را در این مناظره کاملا" می شد دید!
United States
شماها که سبکی وزن خودتان را در ایران چند بار سنجیده اید یک بار دیگر بیازمایید شاید دفعات قبلی که شکست خورده اید در عالم رویا بوده است و این بار شانس پشت کرده به شما رو آورد و سبیلتان دوباره چرب شود .
...در خواب بیند پنبه دانه.....
Iran, Islamic Republic of
حتما از روي ....حرف نزده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خوب این بنده خدا فکر می کنه که 100% مردم اصلاح طلب هستند!!!!!!!!!!!!!!!!! ( بر اساس جلساتی که با همفکرانشان دارند و شاهد هم اینکه همه افراد شرکت کننده در جلسات ایشان همه اصلاح طلب هستند و حتی یک نفر غیر اصلاح طلب هم وجود ندارد ) پس نتیجه می گیریم همه مردم اصلاح طلب هستند حال از این همه ...
Iran, Islamic Republic of
همه باید هوشیار باشیم ...
United States
تو بگو یه در صد!!!!!!!!!!!!!!!!
چه دقتی ؟!! 65 درصد....?
اقاي موسوي لاري بدانند هنوز ذايقه مردم از غلط كاري افراطيون اصلاح طلب درانتخابات نهم، تلخ است. توروخدا اين دفعه رو كوتاه بياييد.
از این ساده بودن ایشون خندم می گیره
Iran, Islamic Republic of
هشت سال كه مردم مشكل اقتصادي كمتري داشتند را مي گيد توهم
Iran, Islamic Republic of
تاچشم همه شما اصولگرایان ....بشه! ایشالا که ایندفعه ببازید و نوبت ما بشه. اگه نوبت ما نشه، خودتون که میدونید بازم میاییم ....
ماحتما برنده ایم، ! مردم 99 درصد با ما هستند.