پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

کنایه جدید کی روش به ژوزه

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 252955
ˈ کارلوس کی روشˈ سرمربی تیم ملی فوتبال ، علی کریمی را یک ˈبازیکن با تجربه بین المللیˈ توصیف کرد و گفت: او در تیم ما نقش ˈ بازیکن - مربیˈ را دارد. استفاده نکردن از چنین بازیکنی در تیم ملی منطقی و قابل توجیه نیست.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: در لیگ ایران بازیکنانی مثل علی کریمی که تجربه بین المللی بالایی داشته باشند کم هستند. کریمی بازیکنی بین المللی است . وقتی ما یک تیم ملی جوان داریم و می توانیم از بازیکنانی با تجربه مثل کریمی در تیم استفاده کنیم؛ استفاده نکردنش از او منطقی و قابل توجیه و منطقی نیست .
 
سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: کریمی برای ما در تیم ملی نقش یک بازیکن - مربی را ایفا می کند که می تواند تجربیاتش را به بازیکنان دیگر انتقال دهد.
 
یکی از خبرنگاران پرسید: حتی با وجود این که او دو ماه در لیگ ایران بازی نکرده است؟ آیا انتخاب او به دلیل اختلاف شما با ژوزه نیست؟
 
کی روش پاسخ داد: نمی خواهم راجع به اختلاف با ژوزه صحبت کنم چون اصلا قابل باور نیست سرمربی یک تیم ملی به فکر منافع شخصی خود اولویت دهد .من آمده ام از منافع تیم ملی ایران دفاع کنم لطفا مرا با کسانی که به فکر منافع شخصی خود هستند مقایسه نکنید.
 
وی افزود: نه تنها کریمی بازیکنی مهم است و خودش می تواند در تیم نقش مهمی ایفا کند بلکه می تواند به بقیه بازیکنان هم کمک کند که بازی بهتری کنند. وقتی بازیکنی با تجربه مثل کریمی داریم و می توانیم از او استفاده کنیم اگر چنین نکنیم غیرمنطقی است. کریمی نقش یک بازیکن - مربی را در تیم ملی ایفا می کند که تجربیاتش را به سایر بازیکنان منتقل می کند.
 
کی روش درباره غیبت هادی عقیلی در تیم ملی گفت: به دلیل این که عقیلی مصدوم است و ما از بازیکنانی که در مقابل کره جنوبی بازی کردند هم راضی بودیم تصمیم گرفتیم باز هم به او فرصت برای استراحت بدهیم و به اردو دعوتش نکنیم. عقیلی از بازیکنان مهم تیم ملی است و در میان بازیکنانی است که به او اطمینان دارم.
 
وی در پاسخ به این که در غیاب عقیلی نگران ضعف قدرت سر زنی در خط دفاعی تیم ملی مثل بازی با کره جنوبی نیستید، گفت: جواد نکونام، جلال حسینی و محمد نصرتی بازیکنان دفاعی سر زن ما هستند و مشکلی از این بابت نداریم. به علاوه، مقابل تیمی مثل کره جنوبی حتی با بازیکنان برزیل و آرژانتین هم دچار مشکل می شوید چون وقتی بازیکنان یک تیمی در طول 90 دقیقه با آرنج خود به حریف ضربه می زنند مهم نیست مدافعان شما سرزن باشند یا نه.
 
کی روش درباره اردوی تیم ملی هم گفت: از دو روز پیش تمرینات خود را برای بازی دوستانه با تاجیکستان آغاز کردیم و پس از این بازی تعداد بازیکنان به 23 یا 24 نفر کاهش می یابد تا تمرینات اصلی برای رویارویی با ازبکستان آغاز شود.
 
کی روش در پاسخ به این سوال که آیا تاجیکستان حریف تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی است ، گفت: نمی خواهم راجع به سطح کیفی تیم تاجیکستان فکر کنم چون این تیم به دلیل قدرتش انتخاب نشده است بلکه برای رساندن ما به آمادگی مطلوب برگزیده شده است. برای مسابقه دادن با ازبکستان نیاز نیست با برزیل و آرژانتین دیدار تدارکاتی داشته باشیم.
 
وی اضافه کرد:من باید از تیم هایی که حاضرند با ما برای مسابقات دوستانه همکاری کنند تشکر کنم چون تیم های دیگر مبالغ زیادی از ما می خواهند که ما نمی توانیم با آنها مسابقه دهیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *