دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

درباره کارت هوشمند ملی چه می دانید؟

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 252371
کارت هوشمند ملی فردا - سه شنبه - با حضور رییس جمهوری، برخی از وزرا و مسئولان سازمان ثبت احوال کشور در نهاد ریاست جمهوری رونمایی می شود. اما آیا با این کارت که توانایی های زیادی را برای تسهیل امور دارد آشنایی کامل داریم؟
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، قرار است پس از مراسم رونمایی از این کارت، افراد بالای 15 سال استان قم در مرحله پایلوت (آزمایشی) صاحب کارت هوشمند ملی شوند وتا پایان برنامه پنچم توسعه، همه ایرانیان دارای آن می شوند. صدور این کارت به جای کارت ملی های کنونی به صورت اینترنتی خواهد بود.

امکانات بالا و ایمنی مناسب کارت های هوشمند باعث شده که مسئولان بر جایگزینی آن با کارت ملی تاکید داشته باشند.

تاکنون کشورهای مختلفی اقدام به طراحی و بعضا پیاده‌سازی کارت ملی هوشمند در کشورشان کرده‌اند. تقریبا تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و اکثر کشورهای خاور دور پروژه کارت ملی هوشمند را شروع کرده‌اند.

در آسیا کشورهایی مثل مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ در این زمینه، پیشرو بوده‌اند و هم اکنون کارت هوشمند ملی دارند که می‌توانند از این کارت برای ارائه خدمات مختلف استفاده کنند.

کشورهای مختلف بر اساس نیاز و امکانات موجود، کاربردهای متفاوتی را روی کارت هوشمند ملی خود گنجانده‌اند اما نکته مشترک در اکثر موارد، شناسایی و تصدیق هویت بصورت دیجیتال است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *