دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اسکان پرافتخارترین تیم آسیا در خوابگاه!

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 250739
رقابت‌های والیبال نوجوانان آسیا در حالی به میزبانی تهران برگزار خواهد شد که بازیکنان کشورمان باید در خوابگاه اسکان پیدا کنند و سایر تیم‌ها در هتل.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نهمین دوره رقابت‌های والیبال نوجوانان آسیا با حضور 12 تیم در 4 گروه و از چهارشنبه، سوم آبان ماه برگزار می‌شود که تیم ایران به همراه سریلانکا و مغولستان در گروه نخست قرار دارد.

تیم‌های چین، تایلند و قزاقستان در گروه دوم؛ کره‌جنوبی، تایوان و استرالیا در گروه سوم؛ هند، ژاپن و ترکمنستان در گروه چهارم این مسابقات رقابت می‌کنند.

این دوره از مسابقات در حالی به میزبانی تهران برگزار خواهد شد که پیش از این مسئولان از اصفهان به عنوان میزبان نهمین دوره رقابت‌های والیبال نوجوانان آسیا نام برده بودند؛ به هر حال اصفهانی‌ها نتوانستند شرایط را برای میزبانی از 12 تیم آسیایی مهیا کنند تا مسئولان فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون والیبال آسیا خواستار تغییر میزبانی از اصفهان به تهران شوند که این امر مورد موافقت قرار گرفت.

در حالی که مسئولان برای بهتر شدن شرایط میزبانی را از اصفهان به تهران آورده‌اند، اما بازهم شنیده می‌شود که 11 تیم خارجی حاضر در مسابقات قرار است در هتل‌ اسکان پیدا کنند و نوجوانان والیبالیست ایران در خوابگاه فدراسیون والیبال!

کادر فنی تیم ملی در مصاحبه‌های خود اعلام می‌کنند که از این شرایط راضی نیستند، اما چون ایران میزبان است با تمام این سختی‌ها برای قهرمانی تلاش می‌کنند و از طرفی مسئولان فدراسیون یکی از دلایل این کار را بی‌پولی مطرح می‌کنند!

حال اینکه هزینه اقامت تیم ایران در یکی از هتل‌های تهران چقدر خواهد بود که مسئولان توانایی پرداخت آن را ندارند سوالی است که باید جوایش را از زبان مسئولان فدراسیون شنید؛ آیا بی‌پولی بهانه خوبی برای اتخاذ این تصمیم است؟

در حالی که تیم نوجوانان ایران با 5 مقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی، عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت ها را در اختیار دارد و توقعات از این تیم باتوجه به میزبانی بالا رفته است کمترین انتظار این است که مسئولان بهترین شرایط را حداقل برای تیم ایران فراهم کنند، نه اینکه به دلیل نشان دادن مهمان‌نوازی خود یا هر دلیل دیگری از کمترین حق خود بگذرند!

اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان معتقد هستند که خوابگاه فدراسیون والیبال برای برگزاری اردوهای تدارکاتی شرایط مناسبی دارد، اما در مسابقات بین‌المللی نمی‌توان به عنوان محل استقرار دائم به آنجا نگاه کرد.

یکی از اعضای کادر فنی معتقد است که خوابگاه فدراسیون والیبال در کنار سالن این فدراسیون که قرار است محل برگزاری رقابت‌های نوجوانان آسیا باشد واقع شده است و با این اوضاع بازیکنان ایران در زمان استراحت خود باید با سر و صدای برگزاری مسابقات دیگر تیم‌ها کنار بیایند. از طرفی با این شرایط بازیکنان فرصت استراحت ندارند و تمام برنامه‌های بدنساز و مربیان تیم ملی برای آمادگی بدنی بازیکنان از بین می‌رود.

در این بین از مسئولان ورزش انتظار می‌رود تا در کنار پاداش‌هایی که به فوتبالیست‌ها بخاطر یک پیروزی معمولی می‌دهند نیم نگاهی هم به رشته‌هایی مانند والیبال که پتانسیل بالایی در رده نوجوانان دارد، داشته باشند.

12 تیم در نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا حضور دارند که گروه‌بندی این تیم ها به شرح زیر است:

گروه یک: ایران، سریلانکا، مغولستان

گروه دوم: چین، تایلند و قزاقستان

گروه سوم: کره جنوبی، تایوان و استرالیا

گروه چهارم: هند، ژاپن و ترکمنستان
 

دیدارهای نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد که برنامه دور مقدماتی آن به شرح زیر است:

چهارشنبه، سوم آبان ماه:

ساعت 10: سریلانکا - مغولستان

ساعت 14: قزاقستان - تایلند

ساعت 16: کره جنوبی - استرالیا

ساعت 18: هند - ترکمنستان

پنج شنبه، چهارم آبان ماه:

ساعت 10: چین - قزاقستان

ساعت 14: کره جنوبی - تایوان

ساعت 16: ایران - مغولستان

ساعت 18: هند - ژاپن

جمعه، پنجم آبان ماه:

ساعت 10: چین - تایلند

ساعت 14: استرالیا - تایوان

ساعت 16: ایران - سریلانکا

ساعت 18: ژاپن - ترکمنستان

12 تیم شرکت کننده در مرحله دوم به مدت دو روز (ششم و هفتم آبان ماه) در چهار گروه مسابقات خود را پیگیری خواهند کرد. تیم های اول و دوم چهار گروه دور مقدماتی برای مقام های اول تا هشتم در دو گروه با هم رقابت می کنند و سایر تیم های دیگر نیز برای عنوان های نهمی تا دوازدهم به مصاف هم می روند.

روز دوشنبه هشتم آبان ماه تیم های شرکت کننده در این رقابت ها استراحت دارند و مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی نیز در سه روز متوالی از نهم تا یازدهم آبان ماه پیگیری خواهد شد تا تیم های شرکت کننده شاهد تلاش هشت روزه خود باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *