پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

اجبار موتورسیکلت‌ها به دریافت پلاک‌ملی

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 250583
تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی، صاحبان موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی مکلف شدند بر اساس برنامه زمانبندی شده برای دریافت پلاک ملی به مراکز شماره گذاری مراجعه و برای تغییر پلاک خود اقدام کنند با موافقت دولت و به منظور جلوگیری از تردد موتورسیکلت های فرسوده و مدیریت مصرف سوخت، موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی مکلف به تغییر پلاک شدند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی، صاحبان موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی مکلف شدند بر اساس برنامه زمانبندی شده برای دریافت پلاک ملی به مراکز شماره گذاری مراجعه و برای تغییر پلاک خود اقدام کنند.

ردیف سال تولید مهلت تعویض پلاک
۱-  ۱۳۸۶-۱۳۸۱ تا ۳۰/۱۰/۱۳۹۱
۲-  ۱۳۸۸- ۱۳۸۷ تا ۲۹/۱۲/۱۳۹۱

بر این اساس، سوخت حمایتی موتور سیکلت های فاقد پلاک ملی با سن کمتر از (۱۰) سال در صورت عدم مراجعه در مهلت های یاد شده برای تغییر پلاک، شصد درصد از تاریخ انقضای مهلت کاهش می یابد.

همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۲ به موتور سیکلت های بنزینی نو با پلاک جدید در صورت ارائه گواهی اسقاط موتور سیکلت فرسوده سهمیه سوخت تعلق می گیرد. از ابتدای سال ۱۳۹۲ سوخت حمایتی به موتور سیکلت های فرسوده تعلق نمی گیرد.

بر اساس این مصوبه، کارت سوخت موتور سیکلت های توقیفی توسط نیروی انتظامی که در مهلت زمانی تعیین شده، ترخیص نشده باشند با اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، توسط وزارت نفت باطل می شود.

ترد موتور سیکلت های فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۲ در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اراک، اصفهان، شیراز و کرج ممنوع است و وزارت کشور(نیروی انتظامی) موظف است؛ برای توقیف و تحویل آنها به مراکز اسقاط اقدام کنند.

همچنین خرید موتورسیکلت های بنزین سوز توسط دستگاه های اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع است. موارد استثناء با مجوز کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت مجاز است.

این مصوبه از سوی محمرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *